Kirjoittaja Aihe: Pitkä lanka cosplay-suunnitteluun  (Luettu 671647 kertaa)

Hazu

  • Suurkeiju
  • ******
  • Viestejä: 445
  • muguu
    • Profiili
    • Tumblr
Vs: Pitkä lanka cosplay-suunnitteluun
« Vastaus #420 : Heinäkuu 09, 2011, 00:07:27 »
Shou cossiin on nyt kankaat. Ideoita miten saisin kangasympyrähärvelin pysymään selässäni?

LENK

  • Vieras
Vs: Pitkä lanka cosplay-suunnitteluun
« Vastaus #421 : Heinäkuu 10, 2011, 21:31:40 »
Shou cossiin on nyt kankaat. Ideoita miten saisin kangasympyrähärvelin pysymään selässäni?

pistä paksulla rautalangalla Cx

Lattianpesuaine

  • Oni
  • ***
  • Viestejä: 1 769
  • Myaaah!
    • Profiili
Vs: Pitkä lanka cosplay-suunnitteluun
« Vastaus #422 : Heinäkuu 11, 2011, 00:21:21 »
Shou cossiin on nyt kankaat. Ideoita miten saisin kangasympyrähärvelin pysymään selässäni?
raitalankaa ja liimakangasta

Suiggari-Tou

  • Puoli-Yōkai
  • *
  • Viestejä: 502
  • Could we introduce you with some... Medic?
    • Profiili
    • Suiggarin kootut söherrykset
Vs: Pitkä lanka cosplay-suunnitteluun
« Vastaus #423 : Heinäkuu 17, 2011, 14:10:26 »
Tuli tässä mieleeni, että kun teette cosplay asua, katsotteko yleensä ZUNin piirtämää kuvaa vai joitain fanien piirtämiä kuvia? Olen huomannut, että fanien piirtämistä kuvista yleensä puuttuu joitakin yksityiskohtia tai jotain on lisätty, hametta lyhennetty tai jotain muuta sellaista. Oma Komachi cosplay asuni tehtiin Komachin PoFW kuva ompelukoneen vieressä ja yritettiin tehdä mahdollisimman samannäköiseksi.

Ja monet ovat ilmeisesti suunnitelleet, keitä aikovat cosplayata ensi vuonna. Itselläni olisi suunnitelmissa tehdä Nitori ja Yuka, mikäli aikaa ja rahaa riittää.

ZUNin kuvat ovat ohjenuorani, mutta joissain tapauksissa katson myös Griffon Enterprisen figuureista mallia (Mokou tällä hetkellä ainoa esimerkki koska halusin saada mahd. selkeitä malleja rusetteihin ja lappusiin), fanarttia ei ole vielä tarvinnut katsoa pahemmin.
That was so kawaii my doki doki almost committed sudoku.


Miss Alice

  • Puoli-Yōkai
  • *
  • Viestejä: 553
  • Ghostly Gardener
    • Profiili
Vs: Pitkä lanka cosplay-suunnitteluun
« Vastaus #424 : Heinäkuu 17, 2011, 21:47:03 »
Tuli tässä mieleeni, että kun teette cosplay asua, katsotteko yleensä ZUNin piirtämää kuvaa vai joitain fanien piirtämiä kuvia? Olen huomannut, että fanien piirtämistä kuvista yleensä puuttuu joitakin yksityiskohtia tai jotain on lisätty, hametta lyhennetty tai jotain muuta sellaista. Oma Komachi cosplay asuni tehtiin Komachin PoFW kuva ompelukoneen vieressä ja yritettiin tehdä mahdollisimman samannäköiseksi.

ZUNin kuvat ovat ohjenuorani, mutta joissain tapauksissa katson myös Griffon Enterprisen figuureista mallia (Mokou tällä hetkellä ainoa esimerkki koska halusin saada mahd. selkeitä malleja rusetteihin ja lappusiin), fanarttia ei ole vielä tarvinnut katsoa pahemmin.

Suunnilleen sama, paitsi että Griffonkin voi huijata. Shikieikissä oli kaikki aivan toisinpäin ja hameessa oli ylimääräistä röyhelöä. Ja mä vähän dissaan Touhou-cosseissa ylimääräisiä röyhelöitä ja pitsejä, kyllä niitä mun tulkinnan mukaan on niissä asuissa ihan tarpeeksi.

Yleensä hahmojen piirtely auttaa hahmottamaan, miltä asu näyttää kutakuinkin anatomisesti korrektilla ihmisellä, puhumattakaan muista kulmista. Välillä tosin ZUNin riimut kirouslapuissa sun muissa ovat niin tuskastuttavia, että fanitaide ehtii hätiin. Oma näkemys on tosin myös tärkeä.
Dead bodies having a nice flower-viewing! How elegant.

Lattianpesuaine

  • Oni
  • ***
  • Viestejä: 1 769
  • Myaaah!
    • Profiili
Vs: Pitkä lanka cosplay-suunnitteluun
« Vastaus #425 : Heinäkuu 17, 2011, 22:05:26 »
Shikieikissä oli kaikki aivan toisinpäin ja hameessa oli ylimääräistä röyhelöä. Ja mä vähän dissaan Touhou-cosseissa ylimääräisiä röyhelöitä ja pitsejä, kyllä niitä mun tulkinnan mukaan on niissä asuissa ihan tarpeeksi.
kyllä olen samaa mieltä... ja älkää korvatko röyhelöä pitsillä... ei ole hyvä juttu se

Erie

  • Punainen Keiju
  • *****
  • Viestejä: 366
    • Profiili
Vs: Pitkä lanka cosplay-suunnitteluun
« Vastaus #426 : Heinäkuu 17, 2011, 22:46:19 »
Griffon tosiaan lisäilee aina välillä jotain, mutta onneksi yleensä ei ainakaan kauhean paljoa. Eikin hihat ja hameen helma tosiaan olivat erilaiset kuin alkuperäisessä kuvassa. Eikissä on niin paljon rusetteja, ettei ylimääräisiä röyhelöitä kyllä tarvita...

Shikieikissä oli kaikki aivan toisinpäin
??? Täh? Niiden rusettienhan kuuluu olla juuri niin kuin ne figuurissa ovatkin. Paitsi kengissä olevat nauhat. Ainakin jos katsoo ending kuvia. Reimun ja Eikin endingeissä ainakin ne ovat samalla tavalla kuin figuurissa. Hahmovalikossahan pelattavaa hahmoa valitessa on alkuperäisen peilikuva, monet tosin tekevät sen mukaan fanartit. Ja Touhou wikissäkin se kuva on se peilikuva versio. Toivottavasti surkeasta selityksestäni ymmärtää jotain ja anteeksi kun olen liian perfektionisti tässä asiassa.

Ja sitten semmoinen juttu, että miten teette Flandren siivet? Itselläni on suunnitelmissa tehdä Flandre tai Remilia tässä vuoden aikana pienenä ompeluharjoituksena ja sitten pitää pieni cosplay photoshoot kavereiden kanssa. Siipien tekemiseen vain ei ole yhtään hyvää ideaa tullut keksittyä. Pysyisivätkö ne rautalangalla hyvässä asennossa vai roikkusivatko rumasti? Ja entä kristallit? Ja mistä materiaalista Flandrea cossanneet ovat ne kristallit tehneet?

Lattianpesuaine

  • Oni
  • ***
  • Viestejä: 1 769
  • Myaaah!
    • Profiili
Vs: Pitkä lanka cosplay-suunnitteluun
« Vastaus #427 : Heinäkuu 17, 2011, 22:56:30 »
Ja sitten semmoinen juttu, että miten teette Flandren siivet? Itselläni on suunnitelmissa tehdä Flandre tai Remilia tässä vuoden aikana pienenä ompeluharjoituksena ja sitten pitää pieni cosplay photoshoot kavereiden kanssa. Siipien tekemiseen vain ei ole yhtään hyvää ideaa tullut keksittyä. Pysyisivätkö ne rautalangalla hyvässä asennossa vai roikkusivatko rumasti? Ja entä kristallit? Ja mistä materiaalista Flandrea cossanneet ovat ne kristallit tehneet?
kanaverkkoa ja maalarin teippiä ja jotain kovekelakkaa... sitten keksit siihen jostain kristallit (joulukuusen koristeita?)

Miyuki

  • Vieras
Vs: Pitkä lanka cosplay-suunnitteluun
« Vastaus #428 : Heinäkuu 18, 2011, 12:14:40 »
Ja sitten semmoinen juttu, että miten teette Flandren siivet? Itselläni on suunnitelmissa tehdä Flandre tai Remilia tässä vuoden aikana pienenä ompeluharjoituksena ja sitten pitää pieni cosplay photoshoot kavereiden kanssa. Siipien tekemiseen vain ei ole yhtään hyvää ideaa tullut keksittyä. Pysyisivätkö ne rautalangalla hyvässä asennossa vai roikkusivatko rumasti? Ja entä kristallit? Ja mistä materiaalista Flandrea cossanneet ovat ne kristallit tehneet?

Tee minulle palvelus: Älä unohda niitä palloja niiden kristallien päässä. ;3; Kun kaikki niin tekee!

Datafox

  • Stage Boss
  • *****
  • Viestejä: 914
  • Just a fox
    • Profiili
    • Melodïcore
Vs: Pitkä lanka cosplay-suunnitteluun
« Vastaus #429 : Heinäkuu 18, 2011, 12:38:45 »
Ja sitten semmoinen juttu, että miten teette Flandren siivet? Itselläni on suunnitelmissa tehdä Flandre tai Remilia tässä vuoden aikana pienenä ompeluharjoituksena ja sitten pitää pieni cosplay photoshoot kavereiden kanssa. Siipien tekemiseen vain ei ole yhtään hyvää ideaa tullut keksittyä. Pysyisivätkö ne rautalangalla hyvässä asennossa vai roikkusivatko rumasti? Ja entä kristallit? Ja mistä materiaalista Flandrea cossanneet ovat ne kristallit tehneet?
kanaverkkoa ja maalarin teippiä ja jotain kovekelakkaa... sitten keksit siihen jostain kristallit (joulukuusen koristeita?)
Tuo voisi toimia aika hyvin, tosin itse käyttäisin katiskaverkkoa ja päällystäisin sen liisterillä ja mustalla paperilla.

Tee minulle palvelus: Älä unohda niitä palloja niiden kristallien päässä. ;3; Kun kaikki niin tekee!
Komppaan Miyukia.
Minäkö aktiivinen? Älä nyt hulluja puhu!

LENK

  • Vieras
Vs: Pitkä lanka cosplay-suunnitteluun
« Vastaus #430 : Heinäkuu 18, 2011, 18:00:25 »
Tenshiä sittenkin.. kerta semmost kangasta on ; ) - Traconiin

Hazu

  • Suurkeiju
  • ******
  • Viestejä: 445
  • muguu
    • Profiili
    • Tumblr
Vs: Pitkä lanka cosplay-suunnitteluun
« Vastaus #431 : Heinäkuu 18, 2011, 18:12:20 »
Väsään Uboa-hupparia nyt väliaikaisprojektina. Shouta jatkan (heh) muuton jälkeen.

yuki_tears

  • Vieras
Vs: Pitkä lanka cosplay-suunnitteluun
« Vastaus #432 : Heinäkuu 18, 2011, 18:14:00 »
Nyt kun Eirin cossi tuli valmiiksi, seuraavaksi ajattelin tehdä Momiji Inubashiri cossipuvun. Vaikkakin cossaan sitä vasta ensivuoden puolella.

Lattianpesuaine

  • Oni
  • ***
  • Viestejä: 1 769
  • Myaaah!
    • Profiili
Vs: Pitkä lanka cosplay-suunnitteluun
« Vastaus #433 : Heinäkuu 18, 2011, 21:38:24 »
Ja sitten semmoinen juttu, että miten teette Flandren siivet? Itselläni on suunnitelmissa tehdä Flandre tai Remilia tässä vuoden aikana pienenä ompeluharjoituksena ja sitten pitää pieni cosplay photoshoot kavereiden kanssa. Siipien tekemiseen vain ei ole yhtään hyvää ideaa tullut keksittyä. Pysyisivätkö ne rautalangalla hyvässä asennossa vai roikkusivatko rumasti? Ja entä kristallit? Ja mistä materiaalista Flandrea cossanneet ovat ne kristallit tehneet?
kanaverkkoa ja maalarin teippiä ja jotain kovekelakkaa... sitten keksit siihen jostain kristallit (joulukuusen koristeita?)
Tuo voisi toimia aika hyvin, tosin itse käyttäisin katiskaverkkoa ja päällystäisin sen liisterillä ja mustalla paperilla.
tästä ei saa hyvää koska musta paperi on kallista ja paperi siivuista jää reunat pintaan näkyviin. kuten sanoin: käytä kanaverkkoa koska se taipuu paremmin oikeaan muotoon kuin kaistaverkko (kokemusta on) ja osta paksua maalarinteippiä ja pyöritä se verkon ympärille ja sitten paksulti kovekemaalia/lakkaa (esimerkiksi tätä: Paverpol) siinä on runko ja jos laittaa tuota paverpolia paljon niin saa todella kestävän rungon

Tee minulle palvelus: Älä unohda niitä palloja niiden kristallien päässä. ;3; Kun kaikki niin tekee!
^samaa mieltä

Erie

  • Punainen Keiju
  • *****
  • Viestejä: 366
    • Profiili
Vs: Pitkä lanka cosplay-suunnitteluun
« Vastaus #434 : Heinäkuu 18, 2011, 23:29:02 »
tästä ei saa hyvää koska musta paperi on kallista ja paperi siivuista jää reunat pintaan näkyviin. kuten sanoin: käytä kanaverkkoa koska se taipuu paremmin oikeaan muotoon kuin kaistaverkko (kokemusta on) ja osta paksua maalarinteippiä ja pyöritä se verkon ympärille ja sitten paksulti kovekemaalia/lakkaa (esimerkiksi tätä: Paverpol) siinä on runko ja jos laittaa tuota paverpolia paljon niin saa todella kestävän rungon
Kiitos vinkistä, taidan tehdä noin. Tuo Paverpol vaikuttaa oikein hyvältä ja tuo kauppakin on lyhyen matkan päässä. Hyvä jos tulee kestävä runko, koska muuten pelkäisin koko ajan että ne menevät vahingossa rikki.
Tee minulle palvelus: Älä unohda niitä palloja niiden kristallien päässä. ;3; Kun kaikki niin tekee!
En unohda, ainakin toivon niin. No, eiköhän sitä Flandren kuvaa tule niin paljon tuijoteltua cossia tehdessä, että olisi aika hankalaa unohtaa.