Todellisuus > Moderni audiovisuaalinen kulttuuri

Nostalgiaa

<< < (3/3)

anounyym1:

--- Lainaus käyttäjältä: NaCl - Toukokuu 24, 2016, 17:17:08 --- Lazy Town (vaikken haluaisi myöntää, pidin siitä jonkin verran)

--- Lainaus päättyy ---
Kuka nyt ei tykkäisi tästä https://www.youtube.com/watch?v=eFoeRg0W9W0

Hieda no Mukyuu:
Halusiko joku pelinostalgiaa? Tänä iltana vasta tajusin, että alkuperäistä Sid Meierin Sivilisaatiota voi tuosta noin vain pelata verkon yli. Rahoitusmalli tosin mietityttää taas.


--- Lainaus käyttäjältä: anounyym1 - Toukokuu 24, 2016, 20:06:38 ---Kuka nyt ei tykkäisi tästä https://www.youtube.com/watch?v=eFoeRg0W9W0

--- Lainaus päättyy ---

Ai, sekö on alun perin Lazy Townista peräisin? Haha!


--- Lainaus käyttäjältä: Juce - Toukokuu 22, 2016, 10:20:29 ---Maanmittauslaitoksen sivuilta löytyy skannattuna vanhoja peruskarttoja, joita ainakin itse muistan nähneeni usein kesämökkien seinillä.

Vanhimmat tuolta löytyvät kartat ovat paikoin 50-luvulta, joista ajoista varsinkin kaupunkien keskustojen ympäristöt ovat muuttuneet paljon: Ennen oli peltoja siellä, missä nykyisin on ihan oikeaa kaupunkia. Vaikka tieverkosto on parantunut ja laajentunut, niin sen sijaan rautatieverkosto on monesti supistunut, sillä ennen oli lukuisia sivuraiteita tehtaille ja pienemmissäkin kylissä saattoi olla rautatieasema, mikäli rautatie kulki alueen läpi.
--- Lainaus päättyy ---

Erinomaisia huomioita! (Mainitsinhan seinälle kiinnitetyt peruskartat omassa kirjoituksessanikin.) Todella hienoa, että Maanmittauslaitos on tarjonnut aineistot sähköisessä muodossa ilmaiseksi saataville. Eivät ne paperisille pärjää – paitsi niitten varastoiminen on näin hieman kätevämpää...

Hieda no Mukyuu:
Olisiko kenelläkään nostalgia-asiaa Jonnen ja minun kirjoitusten johdosta?

Bubbo:
Colin McRae Rally 2.0 Intro

Varmaankin tästä pelistä lapsuudessa imettyjä vaikutteita voi syyttää siitä, että olen päätynyt autoharrastuksen ja muun amistelun pariin myöhemmällä iällä.
Ei hyvä jeesus mitkä pärinät, löytyisköhän faijalta vielä jostain alkuperänen levy PC:lle.

tsalop:
En tiedä sopiiko tämä tänne, mutta nostalginen fiilis iski kun näin kaupassa pitkästä aikaa Smurffi valkosuklaatikkuja (kai näitä on ollut pitempäänkin kaupan hyllyillä mutta eipä ole osunut omiin silmiin ennen tätä):


Viimeksi muistan näitä nähneeni ja syöneeni niitä joskus esikouluikäisenä... Silloinkin kylällä oli vain yksi paikka josta niitä sai eli SPAR-kauppa, jonka tiloissa toimii nykyään  jonkin sortin pizzeria / yökerho (en harrasta kumpaakaan, joten en ole käynyt).

Löydöksestäni innostuneena ostin paketin mutta valitettavasti se nostalginen tunne katosi ensimmäistä tikkua maistettuani koska valkosuklaa (yllätys, yllätys) maistui perus valkosuklaalle, eikä se kitalakea kutkuttanut porinakaan herättänyt mitään jatkotuntemuksia.

Nostalgiatripin lopputulos: Nyt on hyllyllä kiva karkkipaketti ja mielessä nalkuttava tunne, että olen liian vanha ostamaan tällaisia makeisia.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[*] Edellinen sivu

Siirry pois tekstitilasta