1
Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
Noh, useimmiten noiden englanninkielisten tekstien sisältö on ihan olennaista (sen sijaan että olisivat tyyliin: *jokin asia japaniksi* ~ *sama asia englanniksi*) ja ovathan ne pelkästään yhdellä kielellä joka tapauksessa enkkukäännöksessäkin. Omasta mielestäni kuulostaisi hyvin omituiselta jos sinne jätettäisiin ne kankero-englanti pätkät väliin, mutta kai se sitten on makuasia, päätin nyt tehdä tällä kertaa näin.Ovathan ne yhtälailla "kankero-englantia" japsiversiossakin, suurin omituisuus johtunee siitä että meillä ei ole samanlaisia perinteitä engrishin kanssa. Yksikielisyys enkkukäännöksessähän taas tarkoittaa että lokalisoinnissa menetetään vivahteita! Tietysti voi kyseenalaistaa sen ollaanko nyt uudelleenluomassa alkuperäisversion kokemusta vaiko uudelleenkääntämässä enkkukäännöstä (mitä tässä taitaa tapahtuakin, mutta ei siinä mitään jos käännösjälki on hyvää).
Hrr, alkaa ehkä vähän tuntua ylilokalisoinnilta muuten jos suomeksi heitetään kaikki mikä japaninkielisessä versiossa oli englanniksi. Sitä voisi tietysti miettiä onko peleissä englannin mausteena käyttäminen paljonkin luontevampaa japanin kuin suomen kanssa.Spoiler: Extra-esimerkki (click to show/hide)
- Siitä taydenkuun sinetöinti-loitsusta, Oliskohan tuo täydenkuun sinetöinti -loitsu. tai täydenkuun sinetöintiloitsu tai täydenkuunsinetöimisloitsu. En ota kantaa.Täydenkuun sinetöintiloitsu, sanoisin. Kai toin jo ilmi yhdyssanahirvitysfetissini?
Suomen kieli on tyhmä :IMuista kielistä en nyt sen enempää, mutta englannin oikeinkirjoitus on objektiivisilla mittapuilla aika karsea.
Varoitus: tähän aiheeseen ei ole vastattu yli 120 päivään.Jo on perhana, ettekö te juttele edes japanilaisista piirretyistä.
Jollet ole varma että haluat vastata juuri tähän, harkitse uuden aiheen aloittamista.
Ainoa Touhou-spinoff jota olen pelannut on Touhou Splinter Cell Code-R. Ideanahan peli on loistava (Touhou meets MGS/Splinter Cell) mutta minulta loppui kärsivällisyys muutaman kentän jälkeen. >_>Väittäisin myös itse peliä huonoja ratkaisuja täynnä olevaksi sekasikiöksi. Suurin ongelmani koko teoksessa on että hiiviskely on pakotettua: vihollisten katsetta ei tullut vältettyä koska ne olivat suuri uhka, vaan koska ikuisuuden kestävä hälytys lukitsee ovet. Myös tasohyppelyä on heitetty mukaan mutta hiiviskelymekaniikat eivät tunnu järkevästi tuota tukevan. Viimeinen niitti arkkuun on todella epätouhoumainen skenaario, miksi tuonne on ylipäätään pitänyt Reimu heittää?