Sitten ihan pelimekaniikasta, niin itsellä olisi ideana mahdolliset hahmon tuunaukset. Esim. pelissä voisi saada rahaa tai vaikka oravan nahkoja, joilla voisi ostaa hahmolle vaikka jonkin näköisen paremman asustuksen, ettei heti ekasta iskustya vainahtaisi.
Lisäksi pelaajalla olisi loitsukirja, johon mahtuu erillaisia loitsuja tietyn verran. Kirjassa olisi siis jokin kuvio tai jokin, minkä ansiosta hän pystyy käyttämään vain tiettyjä loitsuja Täten voisi luoda vaikka ammus/pommi-yhdistelmiä erillaisista ammus/pommi-loitsuista tai vähintään hahmolle voisi laittaa 1. pommiksi erillaisen pommin mitä 2. pommi tai jotain.Lisäksi Rockman (Megaman) kaltaisesti pelissä voisi saada jonkun ammuksen, joka muistuttaisi hakatun pomon ammusta. Koska kirjoitan niin epäselvästi niin kysykää tarkemmin jos tämä idea innostaisi.
Henkilökohtaisesti pidän hahmonduunaus ideasta...
Tuli tästä mieleen Tyrian ja Xenon II, missä oli tämä mahdollisuus ostaa alukseensa aseistusta yms.
Hieman pohdintaa asiasta:
Jos tällainen asustussysteemi otetaan käyttöön - miten se vaikuttaa peliin?
Esim. parantaako tietynlainen asu pisteiden saamista ja toinen heikentäisi vihollisten HP:tä?
Olisiko esimerkiksi hitboxin koko riippuvainen vaatekerrasta: Mitä enemmän roipetta, sitä isompi hitbox?
Myös nopeus paranee kun vaatteet vähenee?
---
Olisi muuten kiva nähdä pitkästä aikaa oikein toteutettu kauppasysteemi tasojen välissä.
Mutta jos tämä kauppa toteutetaan, mitä käytetään maksuvälineenä.
Onko meillä erikseen noita oravannahkoja, jolla voi saada ostettua tavaraa?
Itse ehdottaisin tällaista vaihtoehtoa:
Kaupassa voi ostella tavaroita pelaajan pisteillä ja jotta mahdollisuudet saada hiscore ei mene kokonaan - parannellaan hieaman tuota tasojen välissä olevaa bonussysteemiä:
1.
Mitä nopeammin tason suorittaa - sitä enemmän saa bonuspisteitä... Tasoissa voisi olla jonkinlainen partime, jonka alittaminen mahdollistaa tämän bonuksen. Jotta tämä on mahdollista - tasoilla on oma HP, josta riippuu tasossa tapahtuvat asiat (jotkut asiat riippuu myös kuluneesta ajasta - ajastettuja tapahtumia tosin olisi vain partimeen asti).
2.
Combot: Eli kun vihollisen tiputtaa, käynnistyy pieni aikaikkuna, jonka aika tulee tiputtaa seuraava jne... Combon pituus vaikuttaa pisteisiin..
3.
Vastuksissa voisi olla käytössä tämä Fairy Warsin mitalisysteemi. Jokainen mitali antaa tietyn määrän pisteitä...