Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - tsalop

Sivuja: 1 ... 32 33 [34] 35 36 ... 38
496
Omat teokset / Vs: 北方-project
« : Helmikuu 01, 2012, 18:34:16 »
Nonni...
Jotta tämä homma etenisi, ehdottaisin seuraavaa:
Tulevana lauantaina joskus 18:00 jälkeen pidettäisiin pienimuotoinen palaveri irc:ssä, skypessä, yms...
Itse ehdottaisin touhou.fi:n oman irc-kanavan käyttöä, mutta vaihtoehtojakin saa tarjota.

497
Omat teokset / Vs: 北方-project
« : Tammikuu 27, 2012, 20:31:08 »
Sitten ihan pelimekaniikasta, niin itsellä olisi ideana mahdolliset hahmon tuunaukset. Esim. pelissä voisi saada rahaa tai vaikka oravan nahkoja, joilla voisi ostaa hahmolle vaikka jonkin näköisen paremman asustuksen, ettei heti ekasta iskustya vainahtaisi.

Lisäksi pelaajalla olisi loitsukirja, johon mahtuu erillaisia loitsuja tietyn verran. Kirjassa olisi siis jokin kuvio tai jokin, minkä ansiosta hän pystyy käyttämään vain tiettyjä  loitsuja Täten voisi luoda vaikka ammus/pommi-yhdistelmiä erillaisista ammus/pommi-loitsuista tai vähintään hahmolle voisi laittaa 1. pommiksi erillaisen pommin mitä 2. pommi  tai jotain.Lisäksi Rockman (Megaman) kaltaisesti pelissä voisi saada jonkun ammuksen, joka muistuttaisi hakatun pomon ammusta. Koska kirjoitan niin epäselvästi niin kysykää tarkemmin jos tämä idea innostaisi.

Henkilökohtaisesti pidän hahmonduunaus ideasta...
Tuli tästä mieleen Tyrian ja Xenon II, missä oli tämä mahdollisuus ostaa alukseensa aseistusta yms.

Hieman pohdintaa asiasta:

Jos tällainen asustussysteemi otetaan käyttöön - miten se vaikuttaa peliin?
Esim. parantaako tietynlainen asu pisteiden saamista ja toinen heikentäisi vihollisten HP:tä?
Olisiko esimerkiksi hitboxin koko riippuvainen vaatekerrasta: Mitä enemmän roipetta, sitä isompi hitbox?
Myös nopeus paranee kun vaatteet vähenee?

---
Olisi muuten kiva nähdä pitkästä aikaa oikein toteutettu kauppasysteemi tasojen välissä.
Mutta jos tämä kauppa toteutetaan, mitä käytetään maksuvälineenä.
Onko meillä erikseen noita oravannahkoja, jolla voi saada ostettua tavaraa?

Itse ehdottaisin tällaista vaihtoehtoa:

Kaupassa voi ostella tavaroita pelaajan pisteillä ja jotta mahdollisuudet saada hiscore ei mene kokonaan -  parannellaan hieaman tuota tasojen välissä olevaa bonussysteemiä:

1.
Mitä nopeammin tason suorittaa - sitä enemmän saa bonuspisteitä... Tasoissa voisi olla jonkinlainen partime, jonka alittaminen mahdollistaa tämän bonuksen. Jotta tämä on mahdollista - tasoilla on oma HP,  josta riippuu tasossa tapahtuvat asiat (jotkut asiat riippuu myös kuluneesta ajasta - ajastettuja tapahtumia tosin olisi vain partimeen asti).

2.
Combot: Eli kun vihollisen tiputtaa, käynnistyy pieni aikaikkuna, jonka aika tulee tiputtaa seuraava jne... Combon pituus vaikuttaa pisteisiin..

3.
Vastuksissa voisi olla käytössä tämä Fairy Warsin mitalisysteemi. Jokainen mitali antaa tietyn määrän pisteitä...

499
Omat teokset / Vs: 北方-project
« : Tammikuu 27, 2012, 14:52:45 »
Yhtenä yksityiskohtana, ajankohtakin pitänee miettiä? Touhouthan sijoittuvat jotenkuten "nykyaikaan", vaikka ovatkin muusta maailmasta eristyksissä Gensokyossa jonka itse olen sarjan kaanonissa alkanut tulkita jo jonkinlaisena rinnakkaisulottuvuutena. Jotain hassua sitten voisi olla nykypäivänä Lapin poikki lentävissä tulimyrskyissä ilman että ihmisiä kinostaa, täytynee tähän jotain miettiä. Tai sitten ei, jos ei pidä liian vakavasti ottaa.

Hmm... Tuo on totta.
Toisaalta rinnakkaismaailmat on aika puhkikulunut idea - jos tämän heittäisi kokonaan
ns. myyttiseen menneisyyteen. Esim. Kalevalahan kertoo käytännössä vain pienen porukan
edesottamuksista - jos ympätään tämä peli tapahtumaan samaan aikaan, mutta eri paikassa,
niin voidaan hyvinkin viitata jänniin tapahtumiin ilman pelkoa paradoksaalisuudesta.

500
Omat teokset / Vs: 北方-project
« : Tammikuu 27, 2012, 14:45:29 »
Tässä eräs totesi, että pelissä ei voi olla Väinämöistä muuten kuin taustahahmona,
sillä Zun on todennut vain tyttöjen voivan käyttää danmakua...

Siitähän sitten saisi geneerisen juonikuvion:

Sammon suuri sota 2 - Louhi on muuttanut Väinämöisen loliksi helpottaakseen
Väinölän valloitusta. Nyt Väinämöinen käy urheasti sotaa Pohjolan kansoja
vastaan palauttaakseen komean parrakkaan itsensä.

Koska lolifikaatio on syönyt Väiskin voimia, tähän voisi kehitellä jonkinlaisen
kauppasysteemin... Keräämällä roinaa, jota perusviholliset satunnaisesti tiputtavat -
Väinämöinen voi ostaa Ilmariselta uusia taitoja / parannuksia.

501
Omat teokset / Vs: 北方-project
« : Tammikuu 27, 2012, 12:30:25 »
Tosin fuck logic ei kapatkaan osaa lentää
Ei saa paljastaa peliteollisuuden suurimpia salaisuuksia...

502
Omat teokset / Vs: 北方-project
« : Tammikuu 27, 2012, 09:15:53 »
Mutta ensin kai pitäisi kehittää ne hahmot ja mitä ne ovat
Tottakai... Siksi esitänkin kysymyksen:
Mitä suomalaisia taruhahmoja pelissä tulisi olla?

Ovatko keijut edelleen sitä geneeristä tykinruokaa, vai pitäisikö ne korvata jollakin muulla?

503
Omat teokset / Vs: 北方-project
« : Tammikuu 26, 2012, 21:32:18 »
kysyn että teettekö te eka ajatuksen millaset hahmot on (esim luonne) ja me luodaan ulkonäkö?
Voitte toki antaa myös ideoita hahmojen luonteesta yms... Koska kyseessä on ns. foorumin
yhteinen projekti - niin olisi hyvä, että keskustellaan yhdessä siitä minkälaisia kummajaisia
pelissä tulisi mukana heilua.

Mutta lopullisen ulkoasun suunnitteleminen on varsinaisesti hahmosuunnittelijoiden työtä.

504
Omat teokset / Vs: 北方-project
« : Tammikuu 26, 2012, 20:42:54 »
Olemme Sellerin kanssa tulleet seuraavanlaiseen päätökseen hahmosuunnittellijoiden suhteen:
Kun pelissä ilmenevät hahmot on viimein lyöty lukkoon, pyydämme seuraavia henkilöitä tekemään
hahmoista omat luonnoksensa:

- Anakichi,
- Hazu,
- Miss Alice ja
- Itchiko

Kun luonnokset ovat valmiit - foorumilaiset voivat sitten äänestää kenenkä designiä haluavat nähdä
lopullisessa tuotoksessa. 

HUOM! Taiteilijoiden ei tarvitse tehdä kaikista hahmoista luonnoksia....

505
Omat teokset / Vs: 北方-project
« : Tammikuu 25, 2012, 23:51:41 »
Ehdottaisin että pidätte hahmosuunnittelun ikäänkuin avoimena, eli postaatte hahmoista yleisidean (teema, voimat, luonne, jne.) ja kukin halukas taiteilija tekee omat tulkintansa aikansa/motivaationsa puitteissa ja valitsette niistä parhaat. "Virallinen" taitelija sitten laatisi pelin kuvituksen niiden pohjalta, taidedissonanssi kun tekee aina hallaa pelille (esim Sengoku Gensokyon kuvituksen ns. kollektiivitoteutus).
Olen samaa mieltä tuosta Sengoku Gensokyosta... Pitääpi Sellerin kanssa kehitellä tähän joku järkevä
ratkaisu, mutta täytyy sanoa pitäväni ideastasi.

506
Omat teokset / Vs: 北方-project
« : Tammikuu 25, 2012, 22:51:32 »
En osaa kyllä ohjelmoida mutta jos arttiapua kaipaa niin voinen ilmoittautua vapaaehtoisena, sen verran kiintuisa idea 83
Pitääpi pitää mielessä... Tällä hetkellä tosin näyttää siltä, että hahmosuunnittelijan paikka on erittäin haluttu.

507
Omat teokset / Vs: 北方-project
« : Tammikuu 25, 2012, 19:32:56 »
mua kiinostaisi joku kuva homma jos viel löytyy
Sitten vain viestiä minulle ja Sellerille... Kerrot mitä osaat/haluaisit tehdä, niin katsotaan asiaa tarkemmin.

508
Omat teokset / 北方-project
« : Tammikuu 25, 2012, 16:37:47 »
Päivitetty 27.01.2012 - 14:40

Elikkäs foorumin yhteinen peliprojekti. Sellerin kanssa tuumittiin, että katsotaan
josku foorumin väestä saataisiin koottua pieni rytmiryhmä tekemään ns. foorumin omaa peliä.
Tarkoituksena on tehdä pseudosuomalaiseen mytologiaan pohjautuva jännä elämys.

Alustavasti hakusessa olisi graafikko ja muusikko, mutta mielipiderikas visionäärikin
on tervetullut. Itse ajattelin toimia osittain ohjelmoijana, mutta olen valmis jakamaan
pallini tarvittaessa.

Ryhmän koko pyritään tosin pitämään pienenä (4-5 + minä), jotta ei homma kaadu heti
alkuunsa turhaan sooloiluun ja informaatiokatkoksiin.

Hahmosuunnittelijat:
- Anakichi
- Hazu
- Miss Alice
- Itchiko

Mahd. käsikirjoittajat:
- MrHighAndMighty ja Seppo Hovi
---

Tämän projektin tavoitteena olisi tehdä tavanomaisesta poikkeava shmup.
Shmupin varsinainen aihe, yms... päätetään vasta sitten kun tarpeeksi porukkaa on
saatu mukaan (HUOM! Vaikka toteuttavan porukan koko on tuo 4-5 - projektin luonteen
takia kaikki foorumilaiset saavat ehdottaa omia ideoitaan).

Jos olet kiinnostunut projektista, ota yhteyttä minuun tai Selleriin. Ideat ja kommentit voit
tietysti postata tähän lankaan.

509
Omat teokset / Vs: Peliprojekteja
« : Tammikuu 25, 2012, 15:49:29 »
Heh, notta Hoppou Project? Keskimääräistä mielenkiintoisemman kuuloinen idea, yksinkö meinasit yrittää toteuttaa? Henkilökohtaisesti itseänikin kiinnostaisi suuresti jonkin tuollaisen tekeminen.
Yksimpä yksin... Toisaalta tästähän voisi tehdä tällaisen foorumilaisten oman peliprojektin.
Kootaan tuollainen pieni 4-5 henkilön ryhmä ja katsotaan mitä saadaan aikaan.

Voin toimia pelitestaajana ja antaa palautetta vähän sekä vaikeustasosta, että pelin selkeydestä.
Pitääpi pitää tämä mielessä. Jos projekti etenee.

Aiemmista peleistäsi Perfect Youmua koitin ja se oli vaikeimmalla vaikeustasollaan joko liian epäselkeä, tai sitten turhan helppo.
Perfect Youmu olikin tällainen viikossa rykäisty testi Winterheartin muutamalle ominaisuudelle...
Voile Invaders on paljon paremmin suunniteltu ja toteutettu peli.

Suomalainen kansantarusto kuumottelis~ Olisiko Reimu + Marisa yhä päähenkilöinä vai olisiko heille suomalaiset vastineet? Reimu jonkinlainen shamaani ja Marisa noita?
Ehkä olisi järkevää tehdä kokonaan omat vastineet Reimulle ja Marisalle...
Ja ottaen huomioon aihealueen - pitääkö päähenkilöiden edes olla ihmisiä?

Voisihan meillä olla tavallista kyrsiintyneempi saunatonttu.

510
Esittele itsesi / Vs: Heijjoo
« : Tammikuu 25, 2012, 07:45:53 »
Tervetuloa...

Sivuja: 1 ... 32 33 [34] 35 36 ... 38