Kirjoittaja Aihe: Touhou 13  (Luettu 191964 kertaa)

Vee

  • Finnish TV persona and musician
  • *******
  • Viestejä: 460
  • I'm no fun
    • Profiili
Vs: Touhou 13
« Vastaus #195 : Elokuu 13, 2011, 19:33:28 »
Onkos Dodgeballilla ja TreasuRANCElla jo Lunatic 1CC?

Ja mites, mielipiteitä noista OVERDRIVE-spelleistä. Itsestä on varsin mukavia.
Marked for deletion (old).

MKtsudo

  • Retro
  • Puoli-Yōkai
  • *
  • Viestejä: 557
  • Pokémon
    • Profiili
    • Touhoun lyhyt oppimäärä
Vs: Touhou 13
« Vastaus #196 : Elokuu 13, 2011, 20:24:30 »
Nopea testiveto Marisalla ja easylla nyt takana. Kyllä tässä lupaavat ainekset on tahkottavaksi jopa omalla tasollani mitattuna. Enemmän tulen itse saamaan perinteisesti vasta käännöksien ja tarinan myötä, mutta oli siellä pelattavuudeltaan pari ihan jännää spekaakin.

Ja kyllä, uutta cossittavaakin vaikka millä mitalla.

Selleri

  • Kami
  • *****
  • Viestejä: 356
    • Profiili
Vs: Touhou 13
« Vastaus #197 : Elokuu 13, 2011, 20:37:36 »
Ja mites, mielipiteitä noista OVERDRIVE-spelleistä. Itsestä on varsin mukavia.
Pakko tämän on jotenkin liittyä.

Yuyukon ja Kyokon Oobaadoraibu moodot takana, jälkimmäinen oli meikäläiselle jo hiukan konstikas. Noh, tuntuvat nämäkin menevän kun vain otan uusintayrityksiä niin pitkään kunnes onnistun. Eivät mitään lempparispekojani, mutta menevät.

Henkisesti erittäin tyydyttävää että on tällaista kivaa unlockattavaa, riippumatta sen varsinaisesta sisällöstä.

Void

  • Vihreä Keiju
  • ***
  • Viestejä: 145
  • Caver
    • Profiili
Vs: Touhou 13
« Vastaus #198 : Elokuu 13, 2011, 20:42:06 »
Vasta nyt muistin, että Trance Modessa kerätyt elkku- ja pommihenget tuplaantuu. Heti pääsi Reimulla vikalle tasolle saakka ilman continueita.

Pitchin

  • Master Lurker
  • Yōkai
  • **
  • Viestejä: 675
  • The Typotin
    • Profiili
    • Artblogin tapane
Vs: Touhou 13
« Vastaus #199 : Elokuu 13, 2011, 20:48:48 »
Lol olen istunut tänään vähintään 7 tuntia koneella (sen verran kesti ladata ja purkaa th 13) NYT PÄÄSEN PELAAMAAN ;u;

Lisäys: Nonni, eka pelikerta takana. UNF
Hyvä puoli uusissa peleissä, se että pääsee 4 stagelle aiheuttaa jo samat kicksit kun se että pääsee ekaa kertaa vikaan bossiin kuukausien yrittelyn jälkeen. Ei sitä tiennyt ollenkaan mitä odottaa <3
Veto loppukin siihen tasoon heti Seigan tullessa bossina Yoshikan kanssa : E
Seigan teema on kickass heti alussa o.o
There's a very fine line between not listening, and not caring. I like to think that I walk that line every day of my life.

MKtsudo

  • Retro
  • Puoli-Yōkai
  • *
  • Viestejä: 557
  • Pokémon
    • Profiili
    • Touhoun lyhyt oppimäärä
Vs: Touhou 13
« Vastaus #200 : Elokuu 13, 2011, 22:57:44 »
Seigan teema on kickass heti alussa o.o
Nii juu, musiikit. Ne on ainakin mun mielestä taattua jälkeä.
- Vikan kentän tasoteemassa varsinkin konesoundit ihastuttivat. Toyosatomimi no Mikon omakin teema toimi hyvin, vaikka ei välttämättä olekaan lemppareitani vikojen bossien teemoista (remixejä silti odotellessa).
- Mononobe no Futon teemasta paistoi ainakin omaan korvaani muutamia vanhoja elementtejä ZUNin vanhemmasta tuotannosta, mutta sovituksessa ei moitittavaa, ja vitosen kenttäteema viekin tästä lievän voiton omissa kirjoissani.
- Seigan teema oli hyvän energinen varsinkin loppua kohden ja kappale oli muutenkin melodialinjoiltaan varsin klassista ja tunnistettavaa ZUNia, mikä on ainoastaan hyvä asia. Nelosen kenttäteeman alkaessa puolestaan tunnelma ja instrumenttivalinnat iskevät kasvoille tuhannen auringon voimalla, mutta omituinen suvanto silti laskee kappaleen tehoa hiukan (lopputeksteissä, joissa näköjään soi sovitus tästä teemasta, sekin kuitenkin sulautuu kappaleen yleis-ilmeeseen paljon paremmin).
- Yoshikan kenttäteemaa tulikin demon julkaisun aikaan jo ylistettyä, mutta toistetaan vielä, että sen erilaisuus on juurikin vahvuus. Yoshikan omassa teemassakaan ei ole moittimista: melodia kulkee kulkee kappaleessa hyvin.
- Kyoukon teemasta alkaessaan ei itseäni täysin vakuuta, mutta torvien siirtyessä sivuun ja suvannon tullessa esiin kappale saa ihan pirteää voimaa aikaiseksi. Kenttäteemahan Kyoukolla ei itsenäisenä kappaleena saa aivan samaa vahvuutta kuin mitä se pelissä saavuttaa, mutta kyseessä on silti mielestäni hauska piirre yhtä kaikki: suvanto ja nuo jännät kellot taustalla middleboss-taiston alkaessa vain toimivat niin loistavasti.
- Yuyukon teemaa tässä pelissä kieltämättä vertaa niin helposti Border of Lifeen, jolloin kappaleen yksinkertainen melodialinja tuottaa armottoman pettymyksen. Ykköstason kenttäteema jälleen toimii itselläni paljon paremmin, ja olisin itse vaihtanut ilman muuta Yuyukon teeman torvet pianoon aivan kuten tässäkin rallissa.
- Extra-teematkin (Music Roomissa, koska pelaamalla en niitä vielä hetkeen kuulisi) kuunneltuani yleislinja ei ainakaan laske. Kenttäteemaan on saatu puserrettua tiivis tunnelma, ja bossiteeman alkaessa energisyys pysyy yllä ja melodia tukeutuu hyvin sovitukseen. Jälleen kappaleen suvanto, eli soittimien määrän tiputtaminen ja soinnin raikastaminen puolivälin tienoilla, tuo kappaleeseen hyvää väriä, ja fandomin remixeissä soisin sitä sovellettavan luovasti, koska nykyiselläänkin kasassa on jo pelimusiikiksi toimiva kappale.

tldr: Pidin musiikeista.

Datafox

  • Stage Boss
  • *****
  • Viestejä: 914
  • Just a fox
    • Profiili
    • Melodïcore
Vs: Touhou 13
« Vastaus #201 : Elokuu 13, 2011, 23:13:22 »
Wikistalkkeri sanoo ooh, extrabossilla eläinkorvat.

EDIT: Ja meganekko
Minäkö aktiivinen? Älä nyt hulluja puhu!

Millenium

  • Not-so-Sagacious Spirit
  • Extra Boss
  • ******
  • Viestejä: 1 016
  • Chang'e, are you watching?!
    • Profiili
Vs: Touhou 13
« Vastaus #202 : Elokuu 14, 2011, 00:23:50 »
Jahas.... ei muuta kuin lataukseen vain. Reimulla ei tule pelattua tässäkään pelissä, se on varma. Youmua voisin kokeilla, jos hänellä ei suju niin ei muuta kuin Marisalla pelaamista. Ainoa asia jota vielä odotan on enkkupatchi että ymmärrän mistä on kyse kun pelaan.

Beardmaster

  • Vieras
Vs: Touhou 13
« Vastaus #203 : Elokuu 14, 2011, 00:57:07 »

Suiggari-Tou

  • Puoli-Yōkai
  • *
  • Viestejä: 502
  • Could we introduce you with some... Medic?
    • Profiili
    • Suiggarin kootut söherrykset
Vs: Touhou 13
« Vastaus #204 : Elokuu 14, 2011, 01:52:05 »
Päädyin minäkin tätä pelaamaan, ja yllätyksiä tuli koska peli on niin uudenlainen enkä ole tarpeeksi tahkonnut demoa joten en ole tottunut systeemeihin.

Anyways. Uudet hahmot yllättivät iloisesti, ja varsinkin loppubossi oli vaatteiltaan niin täynnä yksityiskohtia että HUH. Ja asffkjhsfjfhs meganekko <3 Tuntuu myös siltä että ZUN on oppinut tallentamaan kuvansa parempaan tiedostomuotoon, spritet ovat nätimpiä ja siistimmän näköisiä niitä ikuisia ZUNmaisia piirteitä lukuunottamatta. Extra-bossi näyttää kuitenkin hieman huolimattomasti piirretyltä, kaikki mikä voi olla vinossa on vinossa enkä oikein ymmärrä tytön leijuttamia (?) tavaroitakaan. Omituinen design, mutta tykkään silti.

Itse danmaku olikin sitten aika uudenlaista. ZUN uskalsi kokeilla saman vanhan sijaan aivan uusia kuvioita, täysin uusia danmakumalleja ja tapoja käyttää niitä, mikä toimi pelissä edukseen, mutta tottumattomalla voi kestää että tottuu tarpeeksi danmakuihin jotka ovat lähestulkoon täysin erilaisia verrattuna muihin peleihin. Varsinkin nelostaso on täyttä tappoa jos Shou meni sinulta yli hilseen UFO:ssa, tai kaartuvat laaserit eivät oikein suju.

Musiikeista antoi Tsudo jo aika hyvän arvostelun joten ei niistä sen enempää, muuta kuin että ekan kentän teema ja extrabossin kenttäteema= <3.
That was so kawaii my doki doki almost committed sudoku.


Selleri

  • Kami
  • *****
  • Viestejä: 356
    • Profiili
Vs: Touhou 13
« Vastaus #205 : Elokuu 14, 2011, 16:05:09 »

Pitchin

  • Master Lurker
  • Yōkai
  • **
  • Viestejä: 675
  • The Typotin
    • Profiili
    • Artblogin tapane
Vs: Touhou 13
« Vastaus #206 : Elokuu 14, 2011, 16:25:09 »
Nonni, muutaman pelikerran jälkeen pääsen Futoon (miten niin ne nuolet näytti siittiöiltä ekaa kertaa kattoessa?)

Tajusin löytäneeni uuden parituksen itselleni: MikoByaku (ex-ihmiset, pyhimykset, paljon apulaisia pelissään, jotain tekemistä budhismin kanssa, jännä hiuksia koskeva juttu, stage 6 bossit, bädäss teemat, Mikon profiilissa annetaan viittaus että nämä kaksi kohtaa vielä joko sotaisissa tai ei sotaisissa merkeissä
Helvetin youtube ja helvetin enkoodaukset. Lol wat
There's a very fine line between not listening, and not caring. I like to think that I walk that line every day of my life.

Millenium

  • Not-so-Sagacious Spirit
  • Extra Boss
  • ******
  • Viestejä: 1 016
  • Chang'e, are you watching?!
    • Profiili
Vs: Touhou 13
« Vastaus #207 : Elokuu 14, 2011, 23:04:06 »
Ilmeeni kun pääsen hyvällä tuurilla kakkosstagen loppuun ilman continueita kun pelaan Youmulla. Mutta joo... tämä ei ole ihan mieleiseni Touhou-peli. Ruudun yläosassa saa pyöriä vähän väliä ja trancemode ottaa päähän kun sitä unohtaa käyttää aina. Musiikit ovat ihan okei, mutta hahmoista en hirveästi tykännyt paitsi Yoshikasta ja Yuykosta ja Kogasasta, mutta heitä ei lasketa tähän. Marisalla sujunee varmaan paremmin, ainakin mitä kokeilin kaikkia hahmoja hieman niin Marisalla on mielestäni se paras ampumatyyli. Youmun focus-mode ottaa myös hieman päähän koska se pirun miekkaisku.... fffffffuuuu-

Täytynee kai yrittää vaihtaa pelityyliä hieman vaikka se meinaakin sitä että kuolen joka toinen sekunti.

Vee

  • Finnish TV persona and musician
  • *******
  • Viestejä: 460
  • I'm no fun
    • Profiili
Vs: Touhou 13
« Vastaus #208 : Elokuu 15, 2011, 14:49:45 »
Tää peli on easyllä liian vaikee. Helpottakaa sitä.

(Vikan spellin voi sit vetää nonhorizontalina, jos nonvertical ottaa päähän. Mutta sehän olisi huijausta :()
Marked for deletion (old).

Satori

  • sādhuばあちゃん
  • Punainen Keiju
  • *****
  • Viestejä: 304
  • pullantuoksuinen kotiäiti
    • Profiili
Vs: Touhou 13
« Vastaus #209 : Elokuu 17, 2011, 00:22:34 »
Itsekin tullut Ten Desiresia sisäänajettua muutaman päivän ajan ja vähän kokemuksia aiheesta... Aika pitkälti näitä juttuja ketjussa käsiteltykin ja postaus vähän turhaa asioiden toistamista, mutta menköön nyt silti koska tahtoo avautua kokemuksesta TH13.

Tykkään pelimoottorin uudistuksista. Ohjaus tuntuu toimivan kivemmin ja inputlagia ja nykimistä vähemmän -- ainakin koneella jolla tullut pelattua. Kuten elämä- ja pommisysteemi, jatkaa pitkälti UFOn aloittamaa tietä. Grafiikkamoottori on siistimmän ja sulavamman näköinen kuin ennen. Danmakussa kivaa uudistusta tyylillisesti (keskellä kenttää kimpoilevia danmakuja ei olekaan eteeni sattunut sitten IN:n bossiReimun).

Itse päässyt vasta neloskenttään Normal-moodolla; Nyan Nyanissa loppuu elämät. En käytä continueita koskaan. Yleensä tulee pelattua tutulla ja turvallisella Reimulla. Sanaea kanssa kokeillut pelata vähän ja vaikuttais aika tehokas ase olevan Sanaen laserisetti. Trancemoodi on jännä uudistus josta en vielä osa sanoa paljoakaan.... Kirjoitushetkellä pelitikkuni buttonmappaus ei tahdo olla yhteistyöhaluinen.

Uudet hahmot kivoja. Lempparina uusista itselläni tällä hetkellä Seiga "Nyan Nyan" Kaku ja lakeijansa Yoshika "Kiinazombi" Miyako. Tosin neloskentän jälkeisiä hahmoja en vielä ole kurkkinut. Juoni tuntuu olevan Heian-inspiroitunutta Buddhalaista teemaa ollessa pitkälti UFOn jatkumoa.

Hienot musiikit. Tykkään ZUNin Uudemmasta(kin) tyylistä, vaikka nämä biisit eivät avaudukaan yhtä helposti kuin vanhemmat: Saa kunnella vähän aikaa että aukeaa biisin "juju". Jatkaa samaa tyylin kehityssuuntaa minkä UFOn musikit aloittivat. Toki elementtejä klassisesta, ZUNistakin löytyy "isoine" melodioineen. Lempibiisejäni (jotka kuullut pelatessa --music roomiin en uskalla mennä) on Yuyukon bossimusiikki ja neloskentän musiikit.

ZUN on tehnyt taas hyvän pelin~~~~! Ei kai tästä muuta. Käännöspatchia odotellessa...
------ "Puolueemme nojaa vahvasti valtionshintōlaisiin perusarvoihin! Rötöstytöt kuriin!"