MoF onkin viimeisin normaalilla läpipääsemäni touhou.
Itsehän pääsin koittaan tota jäistä illusion laser bugia heti kättelyssä, koska valitsin ekalla pelikerralla Marisa B:n aikeenani mennä master sparkkaamaan paria bossia. Mutta missä minun master spark? ;_;
Johonkin nelosstageen taisin kuolla ja voimalla, enpä oneshotannut tuota peliä. Pelailin toisenkin kerran Marisan laasereilla, kuolin Kanakon vikaan ja menetin hermoni koko bugin hyötykäyttöön. Pelailin sitten pelin läpi pienen reenin jälkeen Reimu A:lla, koska homing amuleteilla sai pisteitä järjettömän helposti.
Mikäli joku meinaa tuolla bugilla läpi sen pelin mennä (itse koitin sit viimein Marisan läpimenovuoron tullessa pitää powerit siellä viidessä kun ajattelin tarvitsevani niitä pommeja vielä), niin suosittelen ainakin tuhlaamaan ne ylimääräset pommit ENNEN bossia, tai bossin normiattackkien aikana. Meinaan spell card bonuksista saa pisteitä ja pisteet antaa MoF:ssä elämiä. :>
Mut omasta mielestä ReimuA oli helpoin, jolla toi MoF:n normaali päästiin läpi, loppupäässä kun pitää jokatapauksessa capturata jotain, ettei ota ihan täysillä pataan. D:
Isoin hämyily tässä pelissä oli kyllä se grazen puuttuminen. :I Eihän se toki mikään elintärkeä ole, mutta itse olen tottunut sitä aina välillä vilkuilemaan. :/ Tosin ehkä ZUN on halunnut poistaa yhden lisäpisteitä antavan ominaisuuden tästä, jottei pisteitä tulisi aivan liikaa. Tosin mistäpä minä tiedän..
Hahmot ja juoni näiden ympärillä ovat suoraansanoen uniikkeja, tai ainakin harvinaisia, touhouhun. Ja pakko sanoa, että on kyllä onnistuttu hyvin hahmojen kanssa. Esimerkkinä vaikka Sanae, joka tuo mukavaa kontrastia Reimuun. Työkseen tekevät samoja asioita, mutta luonteet täysin erilaiset ja Sanae on mielestäni hiottu törkeän hyvin kuvaamaan juuri Kanakon papitarta. Kaikki jämptiys ja järjestelmällisyys jonkin uskon keräämisessä, kun vertaa Hakurei "jos niitä lahjoituksia nyt tulis" shrineen.
Kanako on myöskin hahmona aika hiton uniikki Touhouhun, Kaguya pääsee joissain määrin lähelle. Jos vaikka vertaa Kanakoa ja Remiliaa, jolla on vain nälkä, tai Yukaria, joka tykkää nukkumisesta, eikä jaksa tehdä hommiaan. Kanako välittyy yllättävän itsekkäänä ja oikeasti pahismaisena vastuksena ollakseen touhou-sarjan bossi.
Hahmojensa ja juonensa mahdollisten jatkumoiden, jotka saattavat asettaa pelaajallekin pohdittavaa, vuoksi MoF on todellakin pelattava touhou.
Mutta, grazen ja Master Sparkin puuttuminen samasta pelistä on virhe. :/