Löytyihän sitä inspiraatiota tähänkin jostain.
Tässä 19 elinvuoden aikana musiikkimaku on ehtiny liukua suuntaan jos toiseenkin, pienenä historiikkina, nuorempana tuli kuunneltua silloista mainstreamia, kuten Bomfunk MCs, Rasmus, Mighty44 jne. Siitä ollaan sitten kuljettu metallin suuntaan kun kaveri joskus antoi Slayeria ja In Flamesia kuunneltavaksi, Slayerin Bloodlines ja In Flamesin Trigger ovat edelleen sellaisia kappaleita, jotka herättävät mukavia muistoja siitä kun oli itse vielä ala-asteella.
Yläasteella siirryttiin tietokonemaailmassa etiäpäin ja luvaton lataaminen yleistyi ja jotenkin eksyin trancen pariin metallista, DJ Tiesto ja Transa päällimmäisinä mielessä, ja juurikin Transan Supernova on aika nostalginen biisi.
Ja nyt nykypäivään, on hyvä huomauttaa että sieltä ala-asteelta nykyhetkeen väliin mahtuu Leevi and the Leavingsia ja muuta suomimusiikkia ja muuta mahtavaa. Nykyään playlistejäni kansoittaa enimmäkseen catch-all genrenä Hardcore Techno, tosin tuostakin on miljoona alalajia ja itse en hirveästi musiikkien genreittän jakamista harrasta kun kuuntelu tapahtuu biisien, ei genrejen perusteella. HC:n ohella välillä kuuntelen myös edelleen metallia, kuten juurikin edellä mainittuja juuri nostalgian takia, suomalaista iskelmää tulee myös ja Yle Suomi onkin lempiradiokanavani. Uutena tulokkaana on myös klassinen musiikki liittynyt ja Tshaikovskia, Bachia, Straussia ja muita tulee kyllä kuunneltua silloin tällöin. Mutta siinä noin niinkuin yleisestä musiikkimausta, se on tosiaan aika laaja ja genreittän sen rajaaminen on aika työlästä.
Ja entä HC:stä mikä on suurin alue? J-core, siis japanilaista, tai Japanista mallia ottavaa, hardcorea. Ennen tätät pystyi helposti kuvaamaan happy hardcorena, joka on vielä imelämpää, mutta nykyään Japanin suunnalta tuleva hardcore voi ihan hyvin olla genreltään UK Hardcorea, Hardstyleä, Jumpstyleä, Happy Hardcorea, Terrorcorea tai Speedcorea, siis aikalailla mitä vaan, joten itse olen siirtynyt rajaamaan J-coren vain japanilaisiin artisteihin, tai ei-japanilaisiin artisteihin, joiden tiedän ottavan vaikutteita Japanista, tai työskentelevät Japanissa, esimerkkeinä näistä venäläinen DJ Black Ace ja argentiinalainen Shingo DJ.
Ja henkilökohtaiset suosikkini tuon kaiken keskeltä, iloinen speedcore, nopea terrorcore, upbeat hardstyle ja UK hardcore.
Siirrytään sitten vaikka artisteihin mitkä ovat ehdottomia suosikkejani:
Traffic Jammies, mukavaa fiilistelypohjaista electronicaa, jota ei kivasti kuitenkaan Youtubesta löydy, joten last.fm:n previewit saa palvella.
m1dy, mahtavaa speedcorea sekä välillä rauhallisempaa settiä, m2dy nimellä taas löytyy vähän erilaisempaa kamaa herralta.
M-Project, makinaa ja kaikkea muuta upeaa, ensimmäisiä kuulemiani j-core artisteja ja edelleen yksi parhaista, ns. iso tekijä Japanin skenessä, tuottaa useiden aloittelevien artistien levyjä ja julkaisee uusien artistien kokoelmalevyjä, all around cool guy.
USAO, hardstyleä ja jumpstyleä, ihan helvetin mahtavaa, tosi fiilispohjasta meininkiä aiheuttaa itsellä ja usein pakkoliikkeitä, nopeampien kappaleiden tahtiin on aika kiva ajaa, nimim. koskaan en ole saanut nopeussakkoja.
Viimeisimpänä, muttei vähäisimpänä, sillä kyseinen mies/nainen on artisti, josta pidän eniten.
kenta-v.ez., hArdstyLEA isoiLLA kirjAimiLLA. Melodisempaa hardstyleä, tosin välillä on kaikkea muutakin, edelleen parhaimpia DJ:itä ikinä, joka harvoin kyllä biisejään julkaisee, ja vielä vähemmän omilla albumeillaan.
Noin, siinä hieno pitkä postaus mimmoista minä kuuntelen, ja muistakaa jos tällainen kiinnostaa niin kannattaa aika ajoin tarkistaa
http://radio.maidlab.jp:8000 jos minä tai ttw ollaan striimaamassa musiikkia.
EDIT::
http://www.ustream.tv/channel/usao usao & kumppanit striimaa hyvää settiä