Todellisuus > Esittele itsesi

Elipä kerran

<< < (5/6) > >>

Millenium:
Vastaan tuohon valasjuttuusi että Mobile Suit Gundam 0083: Stardust Memory, vaikka se onkin aivan päin mäntyä.

Hieda no Mukyuu:

--- Lainaus käyttäjältä: Skwrl - Elokuu 22, 2011, 12:24:11 ---Oii, Old World ~ Nostalgic Blood of the East on yksi ehdottomista suosikeistani, joka jää aina kuuntelun jälkeen päähäni soimaan tuntikausiksi~
Tässä muutama löytämäni hieno sovitus siitä:
--- Lainaus päättyy ---

Anteeksi sekavuus, minun pitäisi nyt olla ihan muissa puuhissa, mutta iski niin vahva »Old World» -elämys, että se on kirjattava muistiin, ennen kuin tunne haihtuu.

Hain oman suosikkisovitukseni, jonka nimeä tai tekijää en tiedä. Minuun tuommoinen mahtipontisuus uppoaa kuin häkä, ja äkkiä aloin nähdä kappaleen mahdollista musiikkivideota päässäni. Se muistutti suunnilleen Cool & Createn »Locked Girlistä» tehdyn »Another»-videon taistelukohtauksia väritettyinä »Tähtien sodan» avaruustaisteluitten eeppisellä tunnelmalla. (Kaikkihan tietävät »Tämä on ansa!» -kohtauksen, mutta moniko muistaa, miten komeat musiikit ja näyttävät lentomuodostelmien liikkeet siinä on?) Animaatio vääntyi sieluni silmissä vähä vähältä näytelmäelokuvaksi, ja sitten olinkin jo niin syvällä Gensōkyōn seikkailujen maailmassa, että silmät kostuivat. Olen kova eläytymään, varsinkin sopivasti väsyneenä... Elokuvien käsikirjoittamisesta en mitään tiedä, ihan tunnepohjalta väsäsin.

***

Kuten huomaat, seuraava kohtaus ei perustu »Imperishable Nightiin». Kysymyksessä on katkelma kuvitteellisesta, elokuvaa varten kirjoitetusta tarinasta, joka sijoittuu aikaan joskus IN:n jälkeen. Keine Kamishirasawa on vähän raiteiltaan, ja Reimu on pyydetty pelastamaan Ihmiskylä. Marisa, tarinan päähenkilö, on tullut Reimun avuksi.


Lähikuva Marisan kasvoista, sivulta päin. Palmikko, hatun lierit ja röyhelöt heiluvat hurjassa ilmavirrassa. Taustana lähes musta yötaivas, tähdet hukkuvat danmakun valosaasteeseen. Marisan ilme on keskittynyt, hampaat taitavat purra huulta aivan huomaamatta. Ex-Keinen ammuksia sujahtelee ohi.

Leikkaus. Marisa vilkaisee Reimua, joka lentää vasemmalla, etäisyys parisenkymmentä metriä. Säkenöivät valkeat ammukset sinkoilevat ilmassa. Reimua ei kuvata yhtä läheltä, mutta hän näyttää rauhallisemmalta, melkein itsetietoiselta. Reimun hihoissa ja mekonhelmoissa on selviä palamisjälkiä.

Marisa näkyy nyt kuvassa kokonaan. Vasen käsi puristaa luudan vartta, oikea ojentuu tulittamaan. Vaihtelevan mittaisia sarjoja. Kamera alkaa hitaasti kaartaa taakse yläviistoon. Kuvakulman laajentuessa Keinen ammukset alkavat muodostaa ensin ryhmiä ja sitten kuvioita. Viimein danmakun koko kauneus avautuu katselijalle, vaikkakaan ei aivan pelien tapaan suoraan ylhäältä. Kaukana taistelijoitten alapuolella häämöttävät tummina ja epäselvinä Ihmiskylän takaiset sankat lehtipuumetsät. Kameran pysähtyessä korkealle Keine aloittaa uuden hyökkäyksen. Pyöreät ja soikeat valkeat tulipallot väistyvät, ja niitä seuraa kierteinen muuri punahehkuisia ammuksia.

Keine-hakutaku leijuu seisten luotimyrskyn silmässä, häntä ei kuvata kovin läheltä, mutta käsivarsien liikkeet erottuvat selvästi. Silmät miltei ummessa Keine johtaa ammushelvettiä kuin kapellimestari.

Marisa sivulta. Kamera lähestyy Marisaa kaartaen, kunnes kuvauskulma sulautuu Marisan omaan sekasortoiseen näkymään. Osa ammuksista kiitää nyt suoraan kohti katsojan silmiä ja vilahtaa vain täpärästi sivuitse. Keine erottuu aina välillä hehkuvien valopallojen lomasta. Sinne, sinne Marisa ampuu aina kun pystyy.

Sivukuva läheltä. Hikipisara valuu Marisan ohimolta poskelle. Hän vilkaisee Reimua, hiukan vain. Tarkennus Reimun suuntaan. Reimu huomaa katseen, hymyilee ja nyökkää rohkaisevasti.

Marisakin hymyilee, olo on hetken onnellinen. Ja samassa hymy hyytyy. Hän on joutunut yön pahimpaan ristituleen. Oikea käsi tavoittaa pommia esiliinan taskusta, tämähän on tehty jo tuhannen kertaa, ei Marisa voi olla liian hidas –

Koko taivas välähtää kuin salaman lyödessä, pimenee ja tulee aivan äänetöntä. Ammukset ja muu maailma katoavat. Hetken tauon jälkeen taustalla alkaa hiljaa soida Innocent Keyn »GrilledBirdin» lyhyt a cappella -osuus. Niska retkahtaa rennoksi, hame hulmahtaa, luuta kirpoaa kädestä. Taivastakin mustempaa pimeyttä vasten Marisa putoaa hitaasti kuin unessa.

Mia:

--- Lainaus käyttäjältä: Hieda no Mukyuu - Elokuu 24, 2011, 00:58:14 ---Hain oman suosikkisovitukseni, jonka nimeä tai tekijää en tiedä.

--- Lainaus päättyy ---
Voisin vaikka vannoa että kyseessä on WAVE-circlen Morriganin sovitus, mutta en nyt löydä sitä mistään. Ärsyttävää vielä koska kappale muutenkin kuullostaa tosi tutulta.

Datafox:

--- Lainaus käyttäjältä: Janra - Marraskuu 07, 2011, 18:22:56 ---
--- Lainaus käyttäjältä: Hieda no Mukyuu - Elokuu 24, 2011, 00:58:14 ---Hain oman suosikkisovitukseni, jonka nimeä tai tekijää en tiedä.

--- Lainaus päättyy ---
Voisin vaikka vannoa että kyseessä on WAVE-circlen Morriganin sovitus, mutta en nyt löydä sitä mistään. Ärsyttävää vielä koska kappale muutenkin kuullostaa tosi tutulta.

--- Lainaus päättyy ---
Eipä ole ainkaan WAVEa, kuuntelin äsken huvikseni kaikki heidän arrangensa läpi. Touhou Lossy Music Pack on kultaa~

Hieda no Mukyuu:
Pitkän passiivisen kauden jälkeen olen vaihteeksi kirjoittanut foorumille vähän. Lukenut olen paljon. Olen huomannut muun muassa, että:

  – Kikiolla on upea avatar. Muistaakseni en tiennyt Tōhōsta vielä paljoakaan, kun löysin kyseisen kuvan vahingossa jostakin... Oliko joskus sellainen animefanisivusto kuin Angelfire?

  – »Voitas harrastaa telakoitumista.»

  – Tsudo paheksuu pinnaamista, Punakone paheksuu kouluajan käyttämistä pornon piirtämiseen, Numbbi paheksuu ainoastaan pornon piirtämistä itseään mutta sitä sitten sitäkin enemmän. Tärkeintä ja arvokkainta on joka tapauksessa paheksuminen itsessään.

  – Kuuntelen yhä enemmän Azure & Sandsin musiikkia, siis muutakin kuin ragtimea »Stride Marisa». Jatsista nauttiminen kysyy tiettyä itsensä kyllästämistä jollakin aihepiirillä. Kylmiltään se ei yleensä suju.

  – Kehun hienoja uusia fanfic-suunnitelmiani, joista ei tätä vauhtia tule yhtikäs mitään.

  – Jossakin kohtaa on syntynyt uusi Tōhō-henkinen jaarittelunnimeämistapa, mikä on tietenkin suuri askel Suomen fanikunnalle. Mitä te sitten teette, kun pelien nimet loppuvat kesken? Entä miten aiotte hyödyntää esimerkiksi Tōhō Hisōtensokun (12.3) otsikon?

  – Pitääpä lopettaa tämä jaarittelu ja mennä muualle kehumaan Janraa.


LISÄYS lauantaina seitsemäntenä syyskuuta 2013 (kyllä!): Vaihtelun vuoksi otin käyttöön uuden avatar-kuvan. Hyvin pitkään avanani oli ollut kirjaa lukeva Patchouli; nyt tilalle tuli dōjin-piiri Momen Siliconiin kuuluvan taiteilijan Kawashinan mustavalkopiirros samasta hahmosta. Avatarin alla näkyvä oma tekstini oli pitkään ollut »Ks. s. 517.» Sen korvasi nyt »Lähteitten merkitseminen on erittäin tärkeää.» (Keksiikö kukaan, mihin ensisijaisesti viittaan?) Myös pitkään palvellut allekirjoitustekstini sai vaihtua. Vanha oli viitannut edeltäjäänsä näin: »Mukyū - heinänkeinuttelua jo elokuusta 2011.» Uusi viittasi Setzin tuotantoon parin mutkan kautta näin: »Voi voi voi voi kaskelotti!»

***

LISÄYS tiistaina kahdeksantenatoista helmikuuta 2014: Vaihdoin Patchouli-avatarini uuteen kuvaan, jonka olin leikannut ja muokannut eräästä Hammerin (dōjin-piiri: Sunset Beach) piirroksesta. Avatarista tuli sumeampi kuin olin odottanut, enkä ollut siihen oikein tyytyväinen. Uudeksi omaksi tekstiksi tuli muunnelma edellisestä: »Tuota... Muistanet merkitä lähteet?»

***

LISÄYS lauantaina kahdentenakolmatta maaliskuuta 2014: Vaihdoin allekirjoitustekstini. Tähänastinen: »Voi voi voi voi kaskelotti!» Uusi: »I ain’t got much but I got one t’ing:/nobody can tell me what words to sing. – Dreadline[.]»

***

LISÄYS lauantaina kuudentenatoista elokuuta 2014: Eilen havaitsin, että minulle oli annettu mikon eli valvojan eli moderaattorin oikeudet. Edes lyhyt selitys edes yksityisviestitse olisi ollut suotava. Tänään vaihdoin allekirjoitustekstini. Tähänastinen: tuo ylempänä mainittu lainaus Dreadlinelta. Uusi: »Mää en usko mihenkkä yleluanolisse. – alikersantti Hiedanen[.]»

***

LISÄYS sunnuntaina kahdeksantena helmikuuta 2015: Vaihdoin elokuisen Hiedanen-allekirjoitustekstini tilalle Patchouli-piirroksen, jonka puhekuplissa luki: »I’m Patchouli the mage[.] Everyone around me says I’m gloomy but I listen to hip-hop and stuff[.]» Olin löytänyt kuvan muistaakseni ensin jostakin Twitteristä ja sitten Know Your Meme -sivustolta. Jälkimmäistä versiota olin hiukan muokannut GIMPillä, ennen kuin otin sen käyttöön. Liitin allekirjoituskuvani yhteyteen myös vaihtuvaksi tarkoitetun Youtube-musiikkilinkin.

***

LISÄYS tiistaina yhdentenäkolmatta heinäkuuta 2015: Vaihdoin avatarini tilalle leikatun version Kinokon nikkaroimasta »Sisällökästä sisältöä» -kuvasta, joka perustui edelleen samaan Hammerin Patchouli-kuvitukseen. Ns. oman tekstin vaihdoin myös Kinokon vääntämään muotoon »Tuota... Muistanet merkitä hunttaus_lähteet?».

***

LISÄYS maanantaina kolmantena elokuuta 2015: Kuudentenakolmatta heinäkuuta muutin nikikseni Hieda no Snacks, koska olin havainnut foorumilla ns. draamulia. Tämän vuorokauden alkutunteina palautin varsinaisen nikkini Hieda no Mukyuu.

***

LISÄYS torstaina kahdentenakolmatta lokakuuta 2015: Lisäsin profiiliini, tyhjään kenttään, omavalintaisen tittelin eli arvonimen »Part-time senpai». Minua innoitti Hentai Duden kappale »Hentai Freestyle»: »I’m a full time senpai, always stunt and keep it too fly».

***

LISÄYS maanantaina neljäntenä tammikuuta 2016: Eilen myöhään illalla vaihdoin pitkään palvelleen Patchouli-avatarini (ks. ti 18.2.2014, ylempänä) Kinokon piirtämään Mukyū-avatariin.

***

LISÄYS torstaina yhdentenäkolmatta huhtikuuta 2016: Lisäsin allekirjoituskenttääni tuoreen lainauksen Seppo Hovilta: »Touhou.fi: Mukyuu panee menemään». Tätä ennen käytössäni oli ollut, muistaakseni vuoden 2015 marraskuusta lähtien, toinen Seppo-lainaus: »Homot takas kaappiin ja suomi takas 60-luvulle.»

***

LISÄYS keskiviikkona neljäntenä toukokuuta 2016: Vaihdoin arvonimeni englanninkielisestä muodosta »Part-time senpai» (katso ylempänä) ranskankieliseen muotoon »À temps partiel».

***

LISÄYS tiistaina toisena elokuuta 2016: Pian kokoontumisen (22.–24.7.) jälkeen tein profiiliini useita muutoksia ja tänään yhden lisää. Tämänhetkinen tilanne:
  – Oma teksti: Tuota... Muistanet merkitä lähteet?
  – Arvonimi (titteli): Un senpai à temps partiel
  – Allekirjoitus:
Many have tried to get near her,
deep in the heart of Gensokyo.
Found nothing there but a mirror;
she’s no one you’ll ever know
(she’s no one you’ll ever know) (?).
  – [Aineiston katoamisen varalta: allekirjoituksen kuva esitti Marisaa ja linkki johti Ace of Basen kappaleeseen »Tokyo Girl».]

***

LISÄYS torstaina yhdentenätoista elokuuta 2016: Muutin allekirjoitustani siten, että linkitetyksi musiikkikappaleeksi vaihtui MC Solaarin »Séquelles» ja tekstilainaukseksi suora ote siitä:
J’en garde des séquelles mais je sais qu’elle sait
que le silence est d’or, est d’or, alors je me tais.

***

LISÄYS keskiviikkona seitsemäntenätoista elokuuta 2016: Muokkasin allekirjoitustekstini jälkimmäisen rivin muotoon – – le silence est d’or, et dort, alors – –. Verkkolähteitten enemmistö tarjosi yksinkertaista toistoa, – – le silence est d’or, est d’or, alors – –. Muutamat kirjoittajat, jotka vaikuttivat edes hieman paneutuneen asiaan, puolsivat kuitenkin sanaleikkiä, joka omastakin mielestäni kuulostaa enemmän Solaarin tyyliltä.

***

LISÄYS torstaina seitsemäntenätoista marraskuuta 2016: Yhden virheen korjaus.
  – Arvonimi (titteli): Une senpai à temps partiel

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Siirry pois tekstitilasta