Kun kerran porukkaa on löytynyt jo aika lailla (jejj~), niin kannattaisiko meidän alkaa suunnitella jo jotain alustavaa kuvaamisaikaa? Itse kun sijaitsen niin kaukana teistä muista, niin olisi mukavaa, jos tämä projekti voitaisi ainakin osittain yhdistää johonkin coniin tai miittiin. Tällöin turhaa junassa istumista ja rahan tuhlaantumista tulisi minulle huomattavasti vähemmän kuin jos kuvaushommat olisivat joskus ihan kaikesta muusta erillään.
Niin, ja jonkinmoinen deadline saattaisi motivoida myös itse cossin aloittamiseen. Tällä hetkellä Keine on vasta ideatasolla...
Suoraan asiaan siis.
Jos kaiken aikoo kuvata yhdellä kertaa, tarvitaan siihen nyt luonnollisesti hieman enemmän aikaa (yhden viiden sekunnin ottoon kuluvan ajan laitan mieluummin yläkanttiin kuin että aikataulut menisivät pieleen ja tulisi lopulta kiire). Tietysti coneihin nyt kerääntyy suurin osa ihmisistä, jolloin se olisi loogisin tilaisuus kuvata ainakin suurin osa, mutta korostan sitäkin, että kaikkien ei samaan aikaan läsnä ole pakko olla, koska vaikka videon kryptisyys mahdollistaisi yhdellä otolla kuvaamisen kikkailun kautta, en sitä kyllä aivan heti aikeissa ole kokeilla (nimim. yhdellä otolla aiemminkin kuvannut).
Kesällä silti luonnon jo hieman kaunistuttua pystyisi kuvaamisen aloittamaan (ja asuja jo siihen mennessä tekemään), joten
lyödään ensimmäinen kuvausajankohta vaikkapa Desuconiin (8.-10.6 Lahdessa). Tähän lankaan voi alkaa kukin ilmoitella sitten, uskooko tällöin jo pystyvänsä kameran edessä pyörimään, ja niille joille tämä ei sovi, yritetään tähdätä Animeconiin (14.-15.7 Kuopiossa). Momiji, Sanae, Hina, Kanako ja Suwako (ja miksei myös Yuuka ja Ellykin) pyritään nyt kuvaamaan kuitenkin syksyllä, joten jos Traconin aikaan alkaisi jo puista lehdet putoilla, voisi nämä hahmot tähdätä sinne. Ja jos yuki_tearsilla tai Tuhwilla on esittää kirsikkapuita ja kuvausajankohtaa nyt kevääksi, voi niitä heitellä mulle nyt joko yksärin tai mesen kautta. Muiden hahmojen kuvausajankohdalla nyt ei liene suurta väliä ja -paikka määräytyy pitkälti tarjolla olevien mahdollisuuksien mukaan. Suurempi ongelma on tietysti sovittaa yhteen samaan aikaan videossa esiintyvien hahmojen kuvaaminen, joita ovat nyt
ainakin:
- Youmu & Yuyuko
- Keine & Ex-Keine
- Eirin & Kaguya
- Prismriverit
- Chen, Ran, Tewi & Reisen
- Kanako & Suwako
- Yukari & Tenshi
- Classic-Marisa & Classic-Reimu
Näitä hahmoja cossivien kohdalla siis toivottavasti löytyisi yhteinen hetki ottaa kohtaus purkkiin, kyllä minä sitten tulen kuvaajana perässä. Ja sitten on iso lista hahmoja, joiden kohdalla pitäisi soveltaa lavastuksen yms. kanssa (esim. Komachi, joka tarttee kivan paatin, ja Nitori, jonka pitäisi hypätä järveen), mutta näidenkin kohdalla mielelläni kyllä kuulen mielipiteitä asianomaisilta henkilöiltä.
Jos on kysyttävää, saa kysyä vapaasti. Minäkin varmasti jotain jätän huomioimatta kuitenkin.