Voisi olla järkevämpää hieman aukaista nykyistä ideaa...
Elikkäs uuden pelin alussa on tutoriaali-taso (skipattavissa), jonka jälkeen päädytään Ihmiskylään.
Ihmiskylässä voidaan tehdä seuraavaa:
1. Lähteä seikkailemaan
Perusmeininki... Meillä on tasoja, jotka koostuvat 5 kerroksesta ja jokaisen tason viimeisessä kerroksessa on vastus sekä portti
seuraavaan tasoon (loogisesti ensimmäisen kerroksen alussa on portti edelliseen tasoon).
Pelaajan ei aina tarvitse aloittaa ensimmäisestä tasosta, vaan luonnollisesti seikkailun voi aloittaa mistä tahansa
avatusta tasosta.
Tuumin, että jokaisen tason eteen voisi tulla teksti "Clear", kun pelaaja on löytänyt tasosta kaikki aartee, erikoishahmot yms).
Kerroksen minikartassa sama on esitetty tähtinä:
- kerros kartoitettu,
- aarteet löydetty,
- (erikoishahmot löydetty),
- kerros kokonaan suoritettu
2. Mennä Rinnosuken haaraliikkeeseen ostoksilla
Eli se perinteinen ostaminen ja myyminen. Myytäessä tuotteesta saa 70% alkuperäisestä hinnasta.
Ajattelin myös, että pelin loppupuoliskolla löytyisi tunnistamattomia esineitä jotka Rinnosuke rahaa vastaan tunnistaa.
Rinnosuken kaupassa myynnissä olevat esineet riippuvat täysin siitä kuinka pitkälle pelaaja on edennyt pelissä.
Jonkinlaista alkemia/synteesi-systeemiäkin mietin tosin en vielä ole ratkaissut kuinka sen pitäisi oikeasti toimia jos
tämä esineiden luominen otetaan mukaan. Se yksinkertaisin tapa eli esine A*n + esine B*n = esine C olisi aika helppo toteuttaa,
mutta toisaalta reseptien keksiminen olisi aika puuduttavaa. Mietin myös jännempää systeemiä, missä meillä on kaksi satunnaista
esinettä ja niiden avulla luodaan täysin uusi esine, millä on molempien esineiden ominaisuuksia....
3. Käydä Keinen koululla
Eli pohdin, että viholliset tiputtavat rahan, kokemuksen ja esineiden lisäksi vielä poweria sekä pointteja...
Power-esineillä voi sitten ostaa Keineltä korotuksia yksittäisiin statseihin ja point-itemeillä saa kasvattua
geneeristen hahmojen reserviä ja ostaa taitoja...
Keinen koululla voi myös vuokrata niitä geneerisiä hahmoja sekä vaihtaa hahmon taitoja.
Koska pelin loppuvaiheessa varsinkin point-itemit käyvät turhaksi, niin Keine myös vaihtaa powerit ja pointit
rahaksi seuraavalla kurssilla: 1 power = 1 yen ja 10 point = 1 yen...
Vuokrattavista hahmoista ajattelin, että niiden aloitustaso riippuu pelaajan nykyisen porukan keskiarvosta;
lisäksi pelaajalla voi olla mukanaan vain rajattu määrä geneerisiä hahmoja (alussa vain 5) ja kuten mainittu
tätä rajaa voi kasvattaa viidellä point-itemeitä tuhlaamalla (hinta kasvaa joka pidennyksellä, maksimi 50 hahmoa?)
Palkattavat hahmotyypit:
- Ihmiset (keskivertohahmot, saatavilla heti alussa)
- Keiju (kaikille elementeille yksi, vastustuskykyisiä omaa elementtiään kohtaan)
- Nukke (kahta tyyppiä: Shanghai, jolla korkea puolustus ja Hourai, jolla korkeat maagiset hyökkäykset)
- Haamu (fyysiset iskut eivät vaikuta)
- Inaba (käytännössä ihmisluokan nopeampi versio)
(Lisäksi voisi olla)
- Kappa ()
- Tengu (nopein yksikkö)
- Oni (voimakkaat fyysiset hyökkäykset, mutta heikko taikuudelle))
4. Vierailla Hiedan talossa
Akyuun luona voi käytännössä tallentaa ja lataa pelin (pelissä myös automaattinen tallennus aina kun palaat ihmiskylään)...
Lisäksi täällä olisi myös beastiary sekä lista esineistä... Akyuu näyttää myös yleistä statistiikkaa.
Akyuu voisi antaa pelaajalle palkintoja suoritusasteen mukaisesti (esim. olet päässyt yli puolivälin, olet nähnyt x-määrän erilaisia vihollisia).
5. Säätää pelin asetuksia
Käytännössä ainoat muutettavat asetukset ovat kokoruututila, äänen/musiikin voimakkuus sekä vihjeet päällä/pois.
Samaisiin säädöksiin pääsee myös alkuvalikosta käsin kiinni.
Mietin muuten, että pelissä voisi olla Life/Bomb-esineitä.
Kummallakin esineellä on oma maksimimäärä, jota sitten voi kasvattaa Keinen koulussa point-itemeillä)...
Life-esineet olisivat aika harvinaisia ja käytännössä ne tekevät seuraavaa:
Pelaajan joukkue kaatuu taistelussa (pomotappeluita ei lasketa), mutta life-esineitä on jäljellä -
pelaaja pakenee taistelusta, mutta taistelussa olleiden hahmojen HP tippuu loogisesti nollaan.
Jos pelaajalla ei kuitenkaan ole muita hahmoja kuin ne taistelussa olleet niin tilanne olisi sama
kuin silloin jos life-esineitä ei olisi -> Game Over.
Bomb-esineet ovat helpompia löytää/saada ja niiden avulla erikoishahmot voivat tehdä niitä superhyökkäyksiä...
Ajattelin, molempia esineitä voisi myös ostaa Rinnosukelta mutta hinta onkin sitten hirveä...