Kirjoittaja Aihe: 北方-project  (Luettu 48870 kertaa)

tsalop

  • Puoli-Yōkai
  • *
  • Viestejä: 506
    • Profiili
Vs: 北方-project
« Vastaus #30 : Tammikuu 27, 2012, 14:52:45 »
Yhtenä yksityiskohtana, ajankohtakin pitänee miettiä? Touhouthan sijoittuvat jotenkuten "nykyaikaan", vaikka ovatkin muusta maailmasta eristyksissä Gensokyossa jonka itse olen sarjan kaanonissa alkanut tulkita jo jonkinlaisena rinnakkaisulottuvuutena. Jotain hassua sitten voisi olla nykypäivänä Lapin poikki lentävissä tulimyrskyissä ilman että ihmisiä kinostaa, täytynee tähän jotain miettiä. Tai sitten ei, jos ei pidä liian vakavasti ottaa.

Hmm... Tuo on totta.
Toisaalta rinnakkaismaailmat on aika puhkikulunut idea - jos tämän heittäisi kokonaan
ns. myyttiseen menneisyyteen. Esim. Kalevalahan kertoo käytännössä vain pienen porukan
edesottamuksista - jos ympätään tämä peli tapahtumaan samaan aikaan, mutta eri paikassa,
niin voidaan hyvinkin viitata jänniin tapahtumiin ilman pelkoa paradoksaalisuudesta.

NanomaShiina

  • Jonnet ei voi muistaa
  • Midboss
  • ****
  • Viestejä: 862
  • Kermaperseiden Aatelia pikkutytön puolikas
    • Profiili
    • mun Ytube <3
Vs: 北方-project
« Vastaus #31 : Tammikuu 27, 2012, 15:47:12 »
       \ /
O_O

Jahas, sitä on sitten eräs (Selleri perkele!) kuunnellut Hanabissa sitä Roubinin ja mun vitsi-ideaa "touhou-kopiosta" , johon oiski tungettu hahmot suomalaisesta mytologiasta. Nyt kun perhana te tämmösen aiotte toteuttaa niin olisin ihan mielelläni tulossa mukaan käsikirjoittajaksi. Itselläni itsekkyys ei vaan anna avautua täysin täällä, mur... Mutta kuitenkin itselläni olisi muutama hahmo periaatteessa (hieman luonteita ja ulkonäköä kuviteltuna) keksittynä ja näiden pohjalta olen hieman sitten tarinaakin kehitellyt päässä melkein vuoden ajan.

Piti nimittäin suunnitella itse tämmöstä projektia sitten 1-3 vuoden päästä Jatko-opintopaikassa koulutyönä tai omassa kämpässä työttömänä, mutta miksei sitten nyt jos kerta siihen olisi mahdollisuus useamman ihmisen kanssa, jotka osaa piirtää/ohjelmoida paremmin kuin minä + Touhou.fi




Odotit mukavaa postia
Mutta sen olikin minä, Nooba!

Selleri

  • Kami
  • *****
  • Viestejä: 356
    • Profiili
Vs: 北方-project
« Vastaus #32 : Tammikuu 27, 2012, 17:04:19 »
Jahas, sitä on sitten eräs (Selleri perkele!) kuunnellut Hanabissa sitä Roubinin ja mun vitsi-ideaa "touhou-kopiosta" , johon oiski tungettu hahmot suomalaisesta mytologiasta.
Heh, vai puhuitte sellaistakin? Takaan kyllä että se ei ollut ensimmäinen eikä viimeinen kerta kun joku jotain tämäntyylistä spekuloi ^^

Muihin aiheisiin liittyen, itselläni on epäilykset niinkin kuuluisien hahmojen kuin Väinämöisen missään roolissa käyttämisen mieluisuudesta, eivät Marisa ja Reimukaan mitään nimeltä tunnettuja merkittäviä jumalolentoja ole. Ja jos oikeasti tahdotaan lähteä Touhou-uskollisuuslinjalle, huomatkaa että jokaisen pääpelin pelattavina hahmoina on pelkkiä ihmisiä (Youmukin puoliksi, IN:ssäkin puhuttiin erityisesti ihmis-youkai-pareista jolloin tuo sai ihmisen paikan).

Ja ovat suomalaisetkin naisia perinteisesti taianomaisina pitäneet...

Muuten, siitä tykinruoasta

Anakichi

  • Vieras
Vs: 北方-project
« Vastaus #33 : Tammikuu 27, 2012, 17:12:56 »
Tässä eräs totesi, että pelissä ei voi olla Väinämöistä muuten kuin taustahahmona,
sillä Zun on todennut vain tyttöjen voivan käyttää danmakua...

Siitähän sitten saisi geneerisen juonikuvion:

Sammon suuri sota 2 - Louhi on muuttanut Väinämöisen loliksi helpottaakseen
Väinölän valloitusta. Nyt Väinämöinen käy urheasti sotaa Pohjolan kansoja
vastaan palauttaakseen komean parrakkaan itsensä.

Koska lolifikaatio on syönyt Väiskin voimia, tähän voisi kehitellä jonkinlaisen
kauppasysteemin... Keräämällä roinaa, jota perusviholliset satunnaisesti tiputtavat -
Väinämöinen voi ostaa Ilmariselta uusia taitoja / parannuksia.

tämä!!

tsalop

  • Puoli-Yōkai
  • *
  • Viestejä: 506
    • Profiili
Vs: 北方-project
« Vastaus #34 : Tammikuu 27, 2012, 17:21:13 »

Pitchin

  • Master Lurker
  • Yōkai
  • **
  • Viestejä: 675
  • The Typotin
    • Profiili
    • Artblogin tapane
Vs: 北方-project
« Vastaus #35 : Tammikuu 27, 2012, 17:28:05 »
^ olenko kamala jos nauroin noille juoni-ideoille?

Ite mitä ehdottasin hahmokasaan ois kanssa Para
Lainaus
Para on Karjalassa tunnettu maatilan tai talon haltija eli eräänlainen tonttu, ja myös omistajansa apuolento. Para on kuitenkin nykyajan tarinoiden herttaisista tontuista poiketen kuvattu usein pelottavan näköiseksi ja voimalliseksi olennoksi. Paraa kuvataan tyypillisesti pyöreäksi kuin lankakerä, mutta lisäksi para saattoi olla myös kissan, linnun, lankakerän tai tuohirullan muodossa. Paran tehtävä oli talon ja omistajansa auttaminen ja varallisuuden kasvattaminen. Parat kävivät usein varastamassa muiden ihmisten tai perheiden omaisuutta, ja toivat sen emännälleen tai isännälleen. Paran tappamisesta seurasi myös sen omistajan kuolema.
ja Herättäjä
Lainaus
Herättäjä on taruolento, joka herättää ihmisen vaaran uhatessa esimerkiksi huutamalla tämän nimeä tämän korvaan tai jopa tempaisemalla tätä voimakkaasti. Jotkut väittävät omistavansa oman herättäjän, joka valvoo heidän untaan. Kalevalassa kerrotaan valvovasta vaatteesta: Siinä mies makaelevi, uros unta ottelevi: mies makasi, vaate valvoi.

Herättäjien on kerrottu pelastaneen ihmisiä niin tulelta kuin päälle kaatuvalta puultakin. Eräässä suomalaisessa tarinassa henkilö on luottanut herättäjäänsä niin paljon, että hän on tervahaudan kytemistä vahtiessaan voinut rauhassa nukkua. Hän näet oli kokenut useamman kerran, että jos hauta syttyy ilmiliekkiin, herättäjä kyllä herättää.
tuosta otuksesta vielä muistaakseni voi esiintyä joko hevosen, koiran, kotkan tai ihmisen hahmossa (miten niin lukenut Issiksen Herättäjä sarjiksen?)
There's a very fine line between not listening, and not caring. I like to think that I walk that line every day of my life.

Lattianpesuaine

  • Oni
  • ***
  • Viestejä: 1 769
  • Myaaah!
    • Profiili
Vs: 北方-project
« Vastaus #36 : Tammikuu 27, 2012, 18:50:59 »
Muuten, siitä tykinruoasta
Kuulostaa lupaavalta.
Lainaus
Veden Väki
    pääartikkeli: veden väki
    Vaarallinen veden väki saattoi sairastuttaa, jos ei käyttäytynyt kunnolla vesillä, uimassa tai rannalla. Veden väkeä silti pyydettiin avuksi, varsinkin kalastuksessa:
    "Annapa ve'en väkeä, veessä on väkeä paljo!"
Vedenväkeen kuuluivat myös yksilöidyt ja nimetyt vedenhaltijat, kuten Ahti, Vellamo ja Iku-Turso.

Vellamo on hyvä ja arvostettu veden emäntä, veden eukko tai veen emonen kalevalaisessa runoudessa. Vellamoa on kuvattu muun muassa ruokorintaiseksi, ja hänen vaatteenaan kerrotaan olleen meren vaahtoa. Vellamo asui veden alla Ahtolassa, ja hänen puolisokseen nimetään usein Ahto tai Ahti.

Joten minulta pieni hahmo ehdotus on Ahdin puoliso Vellamo.. koulussa tuli tylsää joten tein muutaman kuvan
Spoiler (click to show/hide)

NanomaShiina

  • Jonnet ei voi muistaa
  • Midboss
  • ****
  • Viestejä: 862
  • Kermaperseiden Aatelia pikkutytön puolikas
    • Profiili
    • mun Ytube <3
Vs: 北方-project
« Vastaus #37 : Tammikuu 27, 2012, 19:24:45 »
^ olenko kamala jos nauroin noille juoni-ideoille?

Et, itse pidin noita ehkä liiaan parodisoituna , mutta ne pisti meikäläisenkin hymyilyttämään.



Itse olen ajatellut ajaksi mahdollisesti Kalevalan jälkeistä aikaa, eli Marian pojan johtamaa aikakautta ja taikuuden vähittäistä katoamista Suomesta. Toki jos nyt sitä Touhouta on niin pakko tunkea siihen niin voisi vaikka kehittää mallin, että Väinämöinenhän lähti "ikuisuuteen". Ikuisuuden ja tämän maailman välillä voisi olla yksi ulottuvuus, jossa sitten olisi nämä "taikuuden" omaavat eliöt. , jolloin olisi 4 ulottuvuutta: ikuisuus, "päämaailma", Suomi ja Tuonela. Periaattessa tuossa "päämaailmassa asustaisi päähenkilö(t), jotka joutuisivat sitten vähän väkisin kyläilemään muissa ulottuvuuksissa. Alueessa Suomi käytäisi välttämättä lainkaan, mutta sieltä voisi tulla "vahingossa" jotainkin "taikuuden" oppineita, olisivatko sitten kristinuskonnollisia maageja, jotka yrittäisivät tuhota tuon kulttuurin tuossa ulottuvuudessa, jolloin "pakanallinen taikuus" katoaisi Suomesta vallan.

Itse olen ajatellut, että yhtenä vastuksena voisi olla hyvinkin lapinnoita/shamaani.  Jos pukuna on tommonen perus saamelainen puku, niin siihen kuuluisi aikas kiva hattukin,ja hattujahan touhoussa on. Hyvänä tarinana voisi ollakkin, että lapinnoita vie jotain todella tärkeää etelessä asuvalta suomalaiselta ja sitten lähdetään antaan pohjoisen väelle ja muille vastaan tuleville otuksille turpaan.

Lisäksi ihan hatusta heitettynä, miten olisi tontut ja Joulupukki "pahiksina"? Okkei, ehkei joulupukki sinäänsään ole vatrsinaisesti täysin suomalainen keksintö , mutta se kävisi aikas hyvin vitsinä. Joulupukki ei jakkaan yhtenä vuonna lahjoja lapsille ja tästäkös päähenkilöllä kilahtaa pää ja lähtee korvatunturille selvittämään asiaa loitsujensa kanssa.Lisäksi Roubin esitti teorian jolupukin ilkeästä veljestä, joka voisi olla oikeasti pahojen tekojen takana.

Sitten ihan pelimekaniikasta, niin itsellä olisi ideana mahdolliset hahmon tuunaukset. Esim. pelissä voisi saada rahaa tai vaikka oravan nahkoja, joilla voisi ostaa hahmolle vaikka jonkin näköisen paremman asustuksen, ettei heti ekasta iskustya vainahtaisi.

Lisäksi pelaajalla olisi loitsukirja, johon mahtuu erillaisia loitsuja tietyn verran. Kirjassa olisi siis jokin kuvio tai jokin, minkä ansiosta hän pystyy käyttämään vain tiettyjä  loitsuja Täten voisi luoda vaikka ammus/pommi-yhdistelmiä erillaisista ammus/pommi-loitsuista tai vähintään hahmolle voisi laittaa 1. pommiksi erillaisen pommin mitä 2. pommi  tai jotain.Lisäksi Rockman (Megaman) kaltaisesti pelissä voisi saada jonkun ammuksen, joka muistuttaisi hakatun pomon ammusta. Koska kirjoitan niin epäselvästi niin kysykää tarkemmin jos tämä idea innostaisi.

Odotit mukavaa postia
Mutta sen olikin minä, Nooba!

Lattianpesuaine

  • Oni
  • ***
  • Viestejä: 1 769
  • Myaaah!
    • Profiili
Vs: 北方-project
« Vastaus #38 : Tammikuu 27, 2012, 19:45:38 »
^ olenko kamala jos nauroin noille juoni-ideoille?

Et, itse pidin noita ehkä liiaan parodisoituna , mutta ne pisti meikäläisenkin hymyilyttämään.

Lisäksi ihan hatusta heitettynä, miten olisi tontut ja Joulupukki "pahiksina"? Okkei, ehkei joulupukki sinäänsään ole vatrsinaisesti täysin suomalainen keksintö , mutta se kävisi aikas hyvin vitsinä. Joulupukki ei jakkaan yhtenä vuonna lahjoja lapsille ja tästäkös päähenkilöllä kilahtaa pää ja lähtee korvatunturille selvittämään asiaa loitsujensa kanssa.Lisäksi Roubin esitti teorian jolupukin ilkeästä veljestä, joka voisi olla oikeasti pahojen tekojen takana.
joulupukki pahiksena on niiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiin vanha juttu. Sam & Max:kin teki sen

NanomaShiina

  • Jonnet ei voi muistaa
  • Midboss
  • ****
  • Viestejä: 862
  • Kermaperseiden Aatelia pikkutytön puolikas
    • Profiili
    • mun Ytube <3
Vs: 北方-project
« Vastaus #39 : Tammikuu 27, 2012, 20:04:09 »
^
Ai niin juu... niil oli siel jossain se Helsinki-kyltti, jos muistan arvostelun lukeneeni. Mutta kuitenkin kirjoitinkin jo, että se kävisi hyvin vitsinä, eli en sitäö tosissani heittänyt.

HItto, koko illan vaan pyörii tää määssä, pitäisikö kirjoittaa jotain jo paperille....
Odotit mukavaa postia
Mutta sen olikin minä, Nooba!

tsalop

  • Puoli-Yōkai
  • *
  • Viestejä: 506
    • Profiili
Vs: 北方-project
« Vastaus #40 : Tammikuu 27, 2012, 20:31:08 »
Sitten ihan pelimekaniikasta, niin itsellä olisi ideana mahdolliset hahmon tuunaukset. Esim. pelissä voisi saada rahaa tai vaikka oravan nahkoja, joilla voisi ostaa hahmolle vaikka jonkin näköisen paremman asustuksen, ettei heti ekasta iskustya vainahtaisi.

Lisäksi pelaajalla olisi loitsukirja, johon mahtuu erillaisia loitsuja tietyn verran. Kirjassa olisi siis jokin kuvio tai jokin, minkä ansiosta hän pystyy käyttämään vain tiettyjä  loitsuja Täten voisi luoda vaikka ammus/pommi-yhdistelmiä erillaisista ammus/pommi-loitsuista tai vähintään hahmolle voisi laittaa 1. pommiksi erillaisen pommin mitä 2. pommi  tai jotain.Lisäksi Rockman (Megaman) kaltaisesti pelissä voisi saada jonkun ammuksen, joka muistuttaisi hakatun pomon ammusta. Koska kirjoitan niin epäselvästi niin kysykää tarkemmin jos tämä idea innostaisi.

Henkilökohtaisesti pidän hahmonduunaus ideasta...
Tuli tästä mieleen Tyrian ja Xenon II, missä oli tämä mahdollisuus ostaa alukseensa aseistusta yms.

Hieman pohdintaa asiasta:

Jos tällainen asustussysteemi otetaan käyttöön - miten se vaikuttaa peliin?
Esim. parantaako tietynlainen asu pisteiden saamista ja toinen heikentäisi vihollisten HP:tä?
Olisiko esimerkiksi hitboxin koko riippuvainen vaatekerrasta: Mitä enemmän roipetta, sitä isompi hitbox?
Myös nopeus paranee kun vaatteet vähenee?

---
Olisi muuten kiva nähdä pitkästä aikaa oikein toteutettu kauppasysteemi tasojen välissä.
Mutta jos tämä kauppa toteutetaan, mitä käytetään maksuvälineenä.
Onko meillä erikseen noita oravannahkoja, jolla voi saada ostettua tavaraa?

Itse ehdottaisin tällaista vaihtoehtoa:

Kaupassa voi ostella tavaroita pelaajan pisteillä ja jotta mahdollisuudet saada hiscore ei mene kokonaan -  parannellaan hieaman tuota tasojen välissä olevaa bonussysteemiä:

1.
Mitä nopeammin tason suorittaa - sitä enemmän saa bonuspisteitä... Tasoissa voisi olla jonkinlainen partime, jonka alittaminen mahdollistaa tämän bonuksen. Jotta tämä on mahdollista - tasoilla on oma HP,  josta riippuu tasossa tapahtuvat asiat (jotkut asiat riippuu myös kuluneesta ajasta - ajastettuja tapahtumia tosin olisi vain partimeen asti).

2.
Combot: Eli kun vihollisen tiputtaa, käynnistyy pieni aikaikkuna, jonka aika tulee tiputtaa seuraava jne... Combon pituus vaikuttaa pisteisiin..

3.
Vastuksissa voisi olla käytössä tämä Fairy Warsin mitalisysteemi. Jokainen mitali antaa tietyn määrän pisteitä...

Selleri

  • Kami
  • *****
  • Viestejä: 356
    • Profiili
Vs: 北方-project
« Vastaus #41 : Tammikuu 27, 2012, 20:40:20 »
Ilmoitan tässä että henkilökohtaisesti olen kauppaideaa vastaan. Uskon että tällaisen pelin (etenkin danmakun) pointti on itse luotien väistelyssä ja ammuskelussa. Tällainen "extra" veisi huomiota siitä pois, ja tekisi myös pelattavien osuuksien tasapainottamisesta todella vaikeaa. Oikeat päivitykset ostamalla loppupelistä voisi tulla joko paljon tarkoitettua helpompi tai vaikeampi.

Mutta katsotaan nyt. Kenties joku saa minutkin vakuutettua hyväksymään tuon.

J_onn_e

  • Tokyo Metropolitan Police Special Vehicle Section 2, Division 2.
  • Miko
  • ***
  • Viestejä: 1 003
  • Shinohara Heavy Industries AV-98 Ingram
    • Profiili
    • Get money
Vs: 北方-project
« Vastaus #42 : Tammikuu 27, 2012, 20:51:03 »
eli siis tyyliin jotain viitta parantaa kestävyyttä mutta hidastaa hahmoa koska ilmanvastus?

NanomaShiina

  • Jonnet ei voi muistaa
  • Midboss
  • ****
  • Viestejä: 862
  • Kermaperseiden Aatelia pikkutytön puolikas
    • Profiili
    • mun Ytube <3
Vs: 北方-project
« Vastaus #43 : Tammikuu 27, 2012, 21:57:18 »
eli siis tyyliin jotain viitta parantaa kestävyyttä mutta hidastaa hahmoa koska ilmanvastus?
Just jotain tonne päin.

Ihan ensiksi tuo kauppa-systeemi lisäisi pelin udelleen pelaamista, jos sen vain saisi toimimaan joternkin jännästi.

No siis en tullut tuota puvustusta nyt ihan viimisen päälle ajateltua, mutta siinä voisi olla erillaisiakin efektejä, että jokin lisää hitboxia suhteeseen nopeuteen ja toisin päin tai jotain.  Lisäksi tuo pisteillä ostaminen olisi aika kivakin homma, mutta se et ostat kahdella miljoonalla jotain oilis aika tyhmän näköstä...

yhtenä vaihtoehtona olisi se, että peli arvioisi jokaisesta kentästä just joku mitalli systeemi. En oo Fairy Warssiin tutustunmut, joten en tiedä siittä systeemistä mitään.

Kuitenkin ideanana voisin heittää tämmösen:
1. Kentän läpäistyä saa erillaisia mitalleja.
2. Sitten tuon mitallin voisi vaihtaa fyrkaksi, oli se mitä tahnasa sitten.
3.Mitallin voisi saada vaikka esim.
-käyttämällä vähiten/lainkaan ammuksia (jos laittaa Touhou-tyylisen aikarajan pomon iskuille)
-suorittamalla kentän nopeammin (joka onnistuisi sitten myöhemmin kun on saanut paremman aseyhdistelmän siihen loitsukirjaan)
-ampumalla mahdollisimman paljon vihollisia
-Omistamlla mahdollisimman paljon elämimä
-kuolematta kentässsä
-Omistamalla mahdollisimman monta pommia
-laukaisematta kertaakaan pommia
-ekan kerran kentän läpäisystä per kenttä per vaikeustaso
jne.

Loppujen lopuksi siis pelistä saa tehtyä haastavan, jos ajattelee keräävän mahdollisimman monta mitallia yhdellä pelikerralla. Jos mitalleista olisi vielä tasot pronssi, hopea ja kulta niin ettei sitten pelaaja hermostu siihen ku se ei saisi yhtään mistään mitään mitallia. Lisäksi jokaisesta pelikerrasta voisi saada lohdutukseksi jotain pientä rahaa vaivanpalkaksi.

Lisäksi kaupan valikoima voisi laajentua aina sen mukaan, miten monta/minkälaisia mitalleja on kerännyt. Esim. jos on kerännyt vaikka vähiten osumia- mitalleja paljon, voisi saada sitten jonkun esineen, joka antaisi vaikka yhden elämän aloituksessa enemmän milloin olisi taas mahdollista saada parempi tulos kun elkkuja olisi normaalia yksi enemmän.

Lisäksi ehdotin tota pomoilta voiman saamista, niin omasta mielestäni kaupassa ei tarvi olla loitsuja myynnissä. Jos taas käyttäisi tota loitsukirja-systeemiä niin kaupasta voisi ostaa vaikka kirjaan sivuja
->päivittämään sen toimintoja
->tunkemaan lisää tavaraa siihen.
Ideana tuossa kirjassa on siis se, ettet pysty tunkemaan kaikkia super üüber-laasereita ja mega ydinpommia heti yhteen vaan pitäisi tuota kirjaa saada laajennettua.

Tämä menee hieman yli, mutta huvittavaa olisi se jos yksiköitä olisi nemmän, esim. vilja , suola ja kulta': ne 3 hyvettä, mitä Sampo tuotti. Eli mitallit voisi vaihtaa tyyliin:
pronssi -> vilja
hopea -> suola
Kulta -> kulta

Näin esim. prossia itsellensä haalinut ei saisi mitään mahti-esineitä. Ja tästä tulikin perkele päähän, että ne mitallit voisi olla sammon osia tai jotain. Sitten kun olisi kerännyt kaikki palaset saisi jonkin näköisen lisä-pätkän tarinbaan tai jotain... okei, ehkä ajattelen nyt liikaa ja voisi painua nuggumaan.
Odotit mukavaa postia
Mutta sen olikin minä, Nooba!

tsalop

  • Puoli-Yōkai
  • *
  • Viestejä: 506
    • Profiili
Vs: 北方-project
« Vastaus #44 : Helmikuu 01, 2012, 18:34:16 »
Nonni...
Jotta tämä homma etenisi, ehdottaisin seuraavaa:
Tulevana lauantaina joskus 18:00 jälkeen pidettäisiin pienimuotoinen palaveri irc:ssä, skypessä, yms...
Itse ehdottaisin touhou.fi:n oman irc-kanavan käyttöä, mutta vaihtoehtojakin saa tarjota.