Kirjoittaja Aihe: Pitkä lanka cosplay-suunnitteluun  (Luettu 670809 kertaa)

Roppari

  • Vieras
Vs: Pitkä lanka cosplay-suunnitteluun
« Vastaus #1365 : Huhtikuu 20, 2015, 08:47:36 »
täällä vaan puhutaan hiuksista. tulee hirvee vitutus kun tietää kaljuuntuvan. kiva kattoo joka vitun aamu peilii ja huomaa saatana takaraivoo tulossa kalju spotti ja hiusraja noussu.......
Ei juma meil samat, mua ei vaan harmita tää kaljuuntuminen. Itse asiassa, olen aina halunnutkin pappakaljun.

Anteeksi offtopic, jatkakaa.

Chiruyto

  • Pörröinen
  • Punainen Keiju
  • *****
  • Viestejä: 395
  • Eläin voi olla vihainen, koska olemme sen kuopassa
    • Profiili
Vs: Pitkä lanka cosplay-suunnitteluun
« Vastaus #1366 : Huhtikuu 23, 2015, 21:47:45 »
Mulla ois ongelmana Mami-peruukki. Ei, en aio ostaa sellaista joka on valmiiksi kiharrettu koska sellainen näyttää tyhmältä, vaan aion ihan itse vääntää ne kiharat siihen. Mutta ongelmana on siis että mistä ostaa hyvä peruukki siihen. Arda Wigsistä saa sellaisen letitetyn missä on jakaus takana mutta se vaikuttaa kovin lyhyeltä. Muiden peruukkien käyttäytymisestä en tiedä, ties miten ne vääntyvät jos rupean jakausta tekemään. Mutta suurin kysymys itselleni on että onko Mamin hiukset blondit vai keltaiset?

Kannattaa mennä mieluummin kellertävällä blondilla kuin täysin keltaisella, keltainen näyttää helposti liian kirkkaalta ja epäluonnolliselta.
Ardalla näyttää olevan pitkä jakauksellinenkin myös (Leia) siinä ainakin olisi kunnolla varaa tehdä Mamin kiharat.

Onnea peruukinmuokkaukseen!
nyaa saatnan homoperseet nyaa

Nakigitsune

  • Keiju
  • *
  • Viestejä: 13
  • Nico nico nii~
    • Profiili
Vs: Pitkä lanka cosplay-suunnitteluun
« Vastaus #1367 : Huhtikuu 25, 2015, 19:43:14 »
Mulla ois ongelmana Mami-peruukki. Ei, en aio ostaa sellaista joka on valmiiksi kiharrettu koska sellainen näyttää tyhmältä, vaan aion ihan itse vääntää ne kiharat siihen. Mutta ongelmana on siis että mistä ostaa hyvä peruukki siihen. Arda Wigsistä saa sellaisen letitetyn missä on jakaus takana mutta se vaikuttaa kovin lyhyeltä. Muiden peruukkien käyttäytymisestä en tiedä, ties miten ne vääntyvät jos rupean jakausta tekemään. Mutta suurin kysymys itselleni on että onko Mamin hiukset blondit vai keltaiset?

Kannattaa mennä mieluummin kellertävällä blondilla kuin täysin keltaisella, keltainen näyttää helposti liian kirkkaalta ja epäluonnolliselta.
Ardalla näyttää olevan pitkä jakauksellinenkin myös (Leia) siinä ainakin olisi kunnolla varaa tehdä Mamin kiharat.

Onnea peruukinmuokkaukseen!

Juu mietin sitä gold blonde-sävyä. Mutta tuosta peruukista ei tietääkseni löydy oikeaa väriä, minkä takia luovuin siitä.

Mulla on hirveä hinku tehdä jostain semmoisesta hahmosta cossi jolla on iso mekko. En tiedä miksi mutta haluaisin vain. Mutta en yhtään tiedä miten niitä mekkoja tehdään. Tiedän että tarvitaan alushame ja niin mutta siihen se jää.

Juce

  • High Yōkai
  • ***
  • Viestejä: 728
    • Profiili
Vs: Pitkä lanka cosplay-suunnitteluun
« Vastaus #1368 : Huhtikuu 25, 2015, 23:38:08 »
Mulla on hirveä hinku tehdä jostain semmoisesta hahmosta cossi jolla on iso mekko. En tiedä miksi mutta haluaisin vain. Mutta en yhtään tiedä miten niitä mekkoja tehdään. Tiedän että tarvitaan alushame ja niin mutta siihen se jää.
Tee nimettömästä keijusta. Vielä kolme väriä käyttämättä!

Sininen nimetön oli ensimmäinen cossini, ja sen tekeminen alkaa tässä ketjussa tuosta viestistä:


Tein erillisen paidan ja hameen (en siis varsinaisesti mekkoa), ja hame taitaa olla yksi helpoimmista vaatteista tehdä. Kangasta siihen kyllä menee varsin reilusti, ja lankaa koko cossiin taisi kulua jotain yli puoli kilometriä. Vannehame kannattaa tilata valmiina kiinasta.

Nakigitsune

  • Keiju
  • *
  • Viestejä: 13
  • Nico nico nii~
    • Profiili
Vs: Pitkä lanka cosplay-suunnitteluun
« Vastaus #1369 : Huhtikuu 26, 2015, 00:03:41 »
Mulla on hirveä hinku tehdä jostain semmoisesta hahmosta cossi jolla on iso mekko. En tiedä miksi mutta haluaisin vain. Mutta en yhtään tiedä miten niitä mekkoja tehdään. Tiedän että tarvitaan alushame ja niin mutta siihen se jää.
Tee nimettömästä keijusta. Vielä kolme väriä käyttämättä!

Sininen nimetön oli ensimmäinen cossini, ja sen tekeminen alkaa tässä ketjussa tuosta viestistä:


Tein erillisen paidan ja hameen (en siis varsinaisesti mekkoa), ja hame taitaa olla yksi helpoimmista vaatteista tehdä. Kangasta siihen kyllä menee varsin reilusti, ja lankaa koko cossiin taisi kulua jotain yli puoli kilometriä. Vannehame kannattaa tilata valmiina kiinasta.

Olenkin lukenun tämän ketjun viestit useampaan kertaan. (stalkkeroin vaan älkää välittäkö) Olen siis ajatellut Virgilian (Umineko no naku koro ni) ja Pamela Ibiksen (Atelier Rorona) kaltaisia hahmoja. Ja kappas vain, he ovatkin jotenkin saman näköisiä. Olen kyllä kuullut että sellaisten hameiden tekemiseen menee tolkuttomat määrät kangasta, lankaa ja muuta sylttyä. Innolla olisin noista hahmoista cossia tekemässä, jos taitoja riittäisi. Päätin kyllä mennä valinnaiseen käsityöhön vaikka väkisin jotta oppisin (vielä) jotain. Ja kyllä, meinasin tilata valmiin vannehameen. Itse olen surkea nettishoppailija joten sellaisen löytämiseen menee hetki.

Juffu

  • STP suurkuluttaja
  • Vihreä Keiju
  • ***
  • Viestejä: 126
    • Profiili
Vs: Pitkä lanka cosplay-suunnitteluun
« Vastaus #1370 : Huhtikuu 26, 2015, 23:55:37 »
Lainaus
Ja kyllä, meinasin tilata valmiin vannehameen. Itse olen surkea nettishoppailija joten sellaisen löytämiseen menee hetki.

Itse tilasin muutama vuosi sitten ebysta ja oli hinta-, laatusuhteeltaan ihan hyvä. En valitettavasti löydä myyjää, mutta kannattaa vain katsoa eri myyjien arvosteluja.

Vannehameista tuli mieleen, että onko kauheaa, jos en tee Star Sapphirelle siipiä? :^D Olen tehnyt kahdet siivet eri cosseihin ja niiden kanssa on niin kauhean vaikea liikkua eikä voi istua. Vai tekisinkö vain pienemmät siivet?   

Juce

  • High Yōkai
  • ***
  • Viestejä: 728
    • Profiili
Vs: Pitkä lanka cosplay-suunnitteluun
« Vastaus #1371 : Huhtikuu 27, 2015, 00:43:08 »
Olen siis ajatellut Virgilian (Umineko no naku koro ni)
Tuon alushameesta tuli mieleen Nukkesyndrooman Yukari-cossi.

Lainaus
Ja kyllä, meinasin tilata valmiin vannehameen. Itse olen surkea nettishoppailija joten sellaisen löytämiseen menee hetki.
Itse tilasin muutama vuosi sitten ebysta ja oli hinta-, laatusuhteeltaan ihan hyvä. En valitettavasti löydä myyjää, mutta kannattaa vain katsoa eri myyjien arvosteluja.
Tilasin silloin tuolta nro. 1 vannehameen, ja näyttää olevan vieläkin toiminnassa.

Vannehameista tuli mieleen, että onko kauheaa, jos en tee Star Sapphirelle siipiä? :^D Olen tehnyt kahdet siivet eri cosseihin ja niiden kanssa on niin kauhean vaikea liikkua eikä voi istua. Vai tekisinkö vain pienemmät siivet?

Tuossa aiemmin tässä ketjussa kirjoittamani selostus nimettömän keijun siipien tekemisestä:

Spoiler (click to show/hide)

Oli helppo liikkua, kun pysyivät tukevasti selässä, eikä tarvinnut varoa pieniä osumia. Kestivät myös hyvin istumista.

Nakigitsune

  • Keiju
  • *
  • Viestejä: 13
  • Nico nico nii~
    • Profiili
Vs: Pitkä lanka cosplay-suunnitteluun
« Vastaus #1372 : Huhtikuu 27, 2015, 08:36:05 »

Lainaus
Ja kyllä, meinasin tilata valmiin vannehameen. Itse olen surkea nettishoppailija joten sellaisen löytämiseen menee hetki.
Itse tilasin muutama vuosi sitten ebysta ja oli hinta-, laatusuhteeltaan ihan hyvä. En valitettavasti löydä myyjää, mutta kannattaa vain katsoa eri myyjien arvosteluja.
Tilasin silloin tuolta nro. 1 vannehameen, ja näyttää olevan vieläkin toiminnassa.

Tuo ensimmäinen näyttää oikein hyvältä, eikä kyllä ole jumalattoman kalliskaan. Kiitos tästä. Jos itse olisin lähtenyt etsimään niin olisin varmaa päätynyt ostamaan satasen maksavan vannehameen ja miettinyt että mikä meni pieleen.

nukkesyndrooma

  • röyhelöperse
  • Suurkeiju
  • ******
  • Viestejä: 473
  • Alisuoireyhtymä
    • Profiili
Vs: Pitkä lanka cosplay-suunnitteluun
« Vastaus #1373 : Huhtikuu 27, 2015, 10:46:51 »
Lisäilenpä itekki ny tohon vannehamejuttuun että kannattaa hommata semmonen yksilö, missä on pieni tyllikerros vanteiden päällä niin estää vanteiden läpikuultamisen vaatteesta. Valitettavasti se myyjä jolta oon aikasemmin oman hameeni hommannu on poistellut tilinsä, mutta jotain vastaavan kaltaista löysin. Vaihtoehtosesti voi toki ostaa perus 6- tai 8-vanteisen hameen ja lisätä ite tyllit.

Juce

  • High Yōkai
  • ***
  • Viestejä: 728
    • Profiili
Vs: Pitkä lanka cosplay-suunnitteluun
« Vastaus #1374 : Huhtikuu 27, 2015, 11:53:36 »
Tilasin silloin tuolta nro. 1 vannehameen, ja näyttää olevan vieläkin toiminnassa.
Tuo ensimmäinen näyttää oikein hyvältä, eikä kyllä ole jumalattoman kalliskaan. Kiitos tästä. Jos itse olisin lähtenyt etsimään niin olisin varmaa päätynyt ostamaan satasen maksavan vannehameen ja miettinyt että mikä meni pieleen.
Nyt tosin vasta huomasin, että Suomi ei ole enää listattuna kohdemaana.

Lisäilenpä itekki ny tohon vannehamejuttuun että kannattaa hommata semmonen yksilö, missä on pieni tyllikerros vanteiden päällä niin estää vanteiden läpikuultamisen vaatteesta.
Käytitkö pelkästään tuollaista Yukarin hameessa, vai oliko välissä muutakin?


Ja ei kannata käyttää kovin raskaita kankaita vannehameen päällä, niin se pysyy paremmin muodossaan.

Nakigitsune

  • Keiju
  • *
  • Viestejä: 13
  • Nico nico nii~
    • Profiili
Vs: Pitkä lanka cosplay-suunnitteluun
« Vastaus #1375 : Huhtikuu 27, 2015, 12:11:22 »
Lisäilenpä itekki ny tohon vannehamejuttuun että kannattaa hommata semmonen yksilö, missä on pieni tyllikerros vanteiden päällä niin estää vanteiden läpikuultamisen vaatteesta. Valitettavasti se myyjä jolta oon aikasemmin oman hameeni hommannu on poistellut tilinsä, mutta jotain vastaavan kaltaista löysin. Vaihtoehtosesti voi toki ostaa perus 6- tai 8-vanteisen hameen ja lisätä ite tyllit.

Kiitos tästä. Ensi vuodelle suunnittelin siis cossaavani isomekkoista hahmoa. Pamela Ibistä varmaan. Nyt vain pitää ensin saada tämän vuoden cossit valmiiksi niin sitten lähden etsimään kaavoja mekkoon. Meinaan siis tehdä sen ajoissa, en halua taaskaan alkaa tehdä sitä cossia viimesellä viikolla

nukkesyndrooma

  • röyhelöperse
  • Suurkeiju
  • ******
  • Viestejä: 473
  • Alisuoireyhtymä
    • Profiili
Vs: Pitkä lanka cosplay-suunnitteluun
« Vastaus #1376 : Huhtikuu 27, 2015, 17:19:17 »
Lisäilenpä itekki ny tohon vannehamejuttuun että kannattaa hommata semmonen yksilö, missä on pieni tyllikerros vanteiden päällä niin estää vanteiden läpikuultamisen vaatteesta.
Käytitkö pelkästään tuollaista Yukarin hameessa, vai oliko välissä muutakin?


Ja ei kannata käyttää kovin raskaita kankaita vannehameen päällä, niin se pysyy paremmin muodossaan.
Hommasin valmiin 8-vanteisen hameen, missä oli joku n. 2 kerrosta tylliä päällä. Se Yukarin kolttu on tehty kokonaa suht raskaasta polyesterikankaasta ja ei vanteet kuultanu läpi sisäkerroksessakaan ton tyllin ansiosta.

Nakigitsune

  • Keiju
  • *
  • Viestejä: 13
  • Nico nico nii~
    • Profiili
Vs: Pitkä lanka cosplay-suunnitteluun
« Vastaus #1377 : Huhtikuu 28, 2015, 15:18:33 »
Nyt olen pitkän pähkäilyn jälkeen päättänyt taaaas kerran vaihtaa animeconin cossisuunnitelmia. Aluksi meinasin cossata perusversiota Kotorista, mutta koska viime vuonnakin cossasin animeconissa Touhoun hahmoa niin haluaisin kyllä tänäkin vuonna.
Olen pitkään unelmoinut Flandre-cossin tekemisestä mutta koin ne siivet liian hankaliksi. Tästä voikin jo vähän päätellä mitä haluaisin cossata animeconissa. Olen siis ajatellut cossaavani Touhouvania versiota Flandresta. Siis jos keksin miten kiinnitän ne siivet selkääni.
Mulla on myös semmoinen ongelma että silmäni eivät tykkää piilareista. Eli en varmaan tule laittamaan piilareita, mikä ehkä vähän pilaa kokonaisuuden, koska Flandrellahan on punaiset silmät.

Musta kyllä tuntuu siltä että vaihdan tätä suunnitelmaa viikon päästä.

Hagane productio

  • Illuusiokonduktööri
  • Midboss
  • ****
  • Viestejä: 847
  • 僕と一緒に遊ぶ?じゃあ死ぬ気で頼むよ
    • Profiili
Vs: Pitkä lanka cosplay-suunnitteluun
« Vastaus #1378 : Huhtikuu 28, 2015, 15:51:15 »
Vaikka meikäläisellä onkin eräs toinen cossi tässä alla, Jossikka olisi kuitenkin seuraava Töhö ja häntä lähtisin työstämään synttäreitteni jälkeen kun olen rahoissa. Traconiin olisi tarkoitus ilmestyä tänä jiang shinä. Mutta koska cossien teko on aina mielenkiintoista ja ZUNin artissa ei ole järkeä, kyselen nyt sitten teiltä mielipidettä asiaan.

Yoshikan hame. Siinä kulkee tuollainen lovi (en keksi parempaa termiä), joka paljastaa alla olevan alushameen(?). Onko tuo lovi keskellä hametta vai sivussa? Virallinen artti on sen verran jännä että on vaikea sanoa mitä ZUN on hakenut sillä takaa. Paidan lovesta kuitenkin osaan sen verran sanoa että täysin sivussa tuo hameen lovi ei ole, mutta onko se nyt sitten olevinaan keskellä vai vain vähän sivussa? Listaan alle kaiken virallisen kuvamatskun mitä Yoshikasta löytyy. Wikistä linkkaaminen on parasta







Itse koen molemmat vaihtoehdot hyviksi, mutta päätöksiä on vaikea tehdä tässä tilanteessa. Wikin mukaan Yoshikaa olisi nähty Wild and Horned Hermit -mangassa, mutta tuo yksi ruutu ei paljoakaan kerro kun ei näy hahmosta kuin yläruumis. En sitten tiedä näkyykö häntä enemmänkin kyseisessä mangassa, kun en ole lukenut kuin muutaman chapun. Forbidden Scrollery onkin enemmän tuttu, mutta tietääkseni Jossikkaa ei ole näkynyt vielä moisessa? Oh well. Kuulen mielelläni kommentteja.


Musta kyllä tuntuu siltä että vaihdan tätä suunnitelmaa viikon päästä.
Kuuluu asiaan. Been there and done that. Nyt suunnitelmat on kyllä hieman vakiintunut. Pari vuotta pidin kiinni suunnitelmastani tehdä Mokoun ensimmäisenä cossina ja niinhän siinä kävi. Shoun päätin tehdä heti Mokoun jälkeen ja sekin suunnitelma piti! Kolmanneksi cossikseni tosin päätin tehdä jo kohta nelisen vuotta olleen haaveeni, mutta se siirtyikin ensi vuodelle kun tilalle tuli tämä enemmän tai vähemmän salainen cossini (twitter-seuraajat saattaa tietää) ja Yoshika. Yoshikan jälkeinen cossikin on jo päätetty, mutta sekin menee jo ensi vuoden puolelle ja siihen viralliset suunnitelmani jäävät toistaiseksi.
Maltti on valttia ja sitoutuminen on tärkeä juttu. Sen oppii kantapään kautta. Ei kannata lähteä suunnittelemaan cossia hetken mielijohteesta. Kannattaa ensin kerätä kasa referenssikuvia ja tutkia muiden cosseja samaisesta hahmosta... Antaa hieman aikaa aivoille totuttautua ideaan ja vasta sitten päättää.

Flandren siivistä sen verran, että yksi hyvä kikka olisi rakentaa valjaat, jotka tulee paidan alle. Selkään tekisi siipien menevät reiät ja ne tökättäisiin sitten kiinni valjaisiin. Tuossa hieman paremmin selitettynä millaista tsydeemiä oikein haen: Klicka här

suwahgo

  • Vieras
Vs: Pitkä lanka cosplay-suunnitteluun
« Vastaus #1379 : Huhtikuu 28, 2015, 15:59:15 »
Yoshikan hame. Siinä kulkee tuollainen lovi (en keksi parempaa termiä), joka paljastaa alla olevan alushameen(?). Onko tuo lovi keskellä hametta vai sivussa? Virallinen artti on sen verran jännä että on vaikea sanoa mitä ZUN on hakenut sillä takaa. Paidan lovesta kuitenkin osaan sen verran sanoa että täysin sivussa tuo hameen lovi ei ole, mutta onko se nyt sitten olevinaan keskellä vai vain vähän sivussa? Listaan alle kaiken virallisen kuvamatskun mitä Yoshikasta löytyy. Wikistä linkkaaminen on parasta



mun mielest se on sivussa ja itekki oon cossinu yoshikaa ja pidin lovi kohdan sivussa.