Onhan tää LoLK aika tökerö tekele, varsinkin kun Double Dealing Character ja Impossible Spellcard olivat omissa kirjoissani onnistuneita (erityisesti jälkimmäinen).
Miten joku voi tulla tähän lopputulokseen? Kysyn ihan mielenkiinnosta, koska pelillisesti molemmat pelit olivat täyttä kuraa, etenkin jälkimmäinen.
Joo, ehkä toi onnistunut oli tossa huono sanavalinta. Parempia kuin SA/UFO/TD, eihän nää uudet pelit tuu ikiniä pääsemään siihen mitä EoSD/PCB/IN olivat. Muutenkin voi olla että kiinnitän tohon scoretukseen (mikä on vissiin sulle se pääasia) liian vähän huomiota, kun oon nyt vielä toistaseen vaan survivalia pelannu.
ISC:ssä tykkäsin kovasti peli-ideasta ja item-systeemistä, toimi mun mielestä paljon paremmin kuin nuo valokuvauspelit. Noita itemeitä ZUN vois koittaa soveltaa myös näissä normipeleissä, vois tuoda ihan mielenkiintoista vaihtelua pelitapoihin. Musat oli kans jees, mutta sehän ei tohon pelattavuuteen vaikuta. Oli vähän turhan helppo/lyhyt, mutta ehkä jatko-osa sitten paikkalee jos ZUN semmoisen päättää joskus kyhätä.
Ja toi DDC oli mun mielestä "puhtaampi" kuin UFO (ufot oli perseestä) tai TD (trance oli vähän parempi), mikä oli askel parempaan päin. Resurssisysteemi jos olisi ollut fiksummin tehty niin oltaisiin taas oltu lähempänä noita parempia pelejä. Hahmoista ja musiikeista tykkäsin taas kovasti, Seijan pyöräytys-temppu toi itselleni mieleen noiden vanhempien pelien vitos-bossien kikat (Sakuyan ajanpysäytys, Youmun ajanhidastus, Reisenin luotien liikuttelu).
DDC siis herätti toivoa siitä että sarja voisi palata enemmän noiden kolmen kovan suuntaan.
Tiedä nyt sitten onnistuinko selittämään mielipiteitäni mitenkään järkevästi.
Ja vaikka tossa aikaisemmassa viestissäni nyt tota LoLKia lyttäsinkin niin kyllä se jollain tasolla onnistui minua viihdyttämään, tuskin olisin sitä muuten läpi hakannut.