Kiitos varoituksesta. Joskus on pakko valita: hieno fantasiamaailma ja ihana hahmojensuunnittelu vai älyllinen tarina ja uskottavat hahmot. Osaatko ehdottaa MMORPG-aiheisia sarjakuvia, elokuvia tai teeveesarjoja, jotka tarjoaisivat kaiken yhdellä kertaa?
Hyppään tähän väliin mainitsemaan Log Horizonin. Anime on alussa aika hidas, mutta hahmojen reagointi pelimaailmaan tuntuu luonnolliselta. Eroja SAOon on kyllä huomattavasti, ja ehkä parempi niin. LogHorassa keskitytään myös paljon enemmän strategiaan, kuin pelkkään hakkaamiseen, onhan suurin osa hahmoista tässä pelissä jo maksimileveleillä. Maailmasta myös oppii mukavaan tahtiin hahmojen mukana, kun hahmot itse tutkivat miksi ja miten ovat juuttuneet peliin.
Novelleista ainakin ensimmäinen on käännetty englanniksi, mutta anime seuraa suurimmalta osin kai kaikki jo Japanissa julkaissut novellit. (Olen lukenut, että joitain novellien asioita ei ole käyty niin tarkasti animessa) Anime vaan valitettavasti saa ennen loppuaan novellit kiinni, ja sooloilee lopun. Itse huomasin tunnelmasta heti, kun sooloilu alkoi. Omasta mielestäni LogHora tarjoaa hyvin suunnitellun maailman ja hahmot, sekä mukavan juonen.
Lisäksi
haaremi spin-offedit:
Ainiin, tämä oli youtube-lanka