Kirjoittaja Aihe: Foorumi muuttanut uuteen kotiin  (Luettu 6647 kertaa)

zertap

  • Touch Fluffy Tail
  • Kami
  • *****
  • Viestejä: 342
  • AWOOOOO~
    • Profiili
    • Duck tales (NSFW ed.)
Foorumi muuttanut uuteen kotiin
« : Joulukuu 19, 2022, 00:04:50 »
Foorumi on muuttanut!
Foorumi on pitkään asunut kituuttavalla palvelimella, jonka ylläpitotoimiin ei ole juurikaan panostettu välttämätöntä enempää. Olen tässä hitaasti liikuttanut rattaita ja nyt saanut vanhalta ylläpitäjältämme foorumin muuttoon tarvittavat datat.
Vanhan, nimettömänä pysyneen ylläpitäjämme väistyessä, olen nyt adoptoinut foorumin omiin kätösiini. Mitään käyttäjille näkyvää muutosta tämä ei aiheuta, mutta tämä olkoon teille tiedoksi. Vastedes on myös toivottavasti selkeää kenelle ongelmatilanteissa voi lähettää savumerkkejä.

No missä se nyt sit on?
Foorumi on muuttanut olohuoneeni nurkassa pyörivälle palvelimelle, joten satunnaisia lyhyitä katkoja saattaa joskus tapahtua joko kissan syödessä verkkojohdon (ei ole vielä tapahtunut) tai muista ylläpidollisista toimenpiteistä johtuen.
Foorumi saattaa muuttaaa tulevaisuudessa sähkö ja verkkoteknisesti vakaampaan ympäristöön, vaikkakaan sähkö ei ole katkennut kertaakaan 3 vuoden aikana tässä asuessani, ja verkko-ongelmia on ollut hyvin harvoin.

Wordpress-blogi ja 9-lauta pyörivät vielä vanhassa osoitteessaan, joskin pyrin saamaan ne myös huostaani pikimmiten.


Palvelinta aika-ajoin vartioi Miisu joten olkaahan kiltisti tai hän nykäisee verkko-johdon irti.

Täten toivottavasti jatkossa pidempiä katkoja ei tule, ja mikäli jotain syvempiä ongelmia tulee, ne saadaan jopa ratkaistua.
Kehitysideoita saa myös esittää, ja voidaan katsoa mitä voidaan tehdä.

Hieda no Mukyuu

  • Elle parle d’amour comme elle parle des vieux livres
  • Miko
  • ***
  • Viestejä: 1 640
  • Tuota... Muistanet merkitä lähteet?
    • Profiili
Vs: Foorumi muuttanut uuteen kotiin
« Vastaus #1 : Joulukuu 19, 2022, 01:21:07 »
Onnittelut onnistuneen siirron johdosta. Pidähän huolta johdosta.

Arveluttavaa tässä on lähinnä se, että palvelimen sijainti on täten aivan liian helposti jäljitettävissä, jolloin maamme kulttuuri- ja talouselämän kannalta mittaamattoman arvokas Touhou.fi-yhteisö altistuu entistä pahemmin vieraitten valtojen kyber‑, ohjus- ja kotieläiniskuille. Erityisesti on syytä pelätä Japania ja sen liittolaisia, jotka jo YYA-sopimuksessakin nostettiin keskeiseksi uhaksi. Olen nimittäin varma siitä, että Japanin hallinto pitää minun kaltaisteni tertiaarifanien toimintaa uhkana olemassaololleen tai vähintäänkin eeppisen loukkaavana.

zertap

  • Touch Fluffy Tail
  • Kami
  • *****
  • Viestejä: 342
  • AWOOOOO~
    • Profiili
    • Duck tales (NSFW ed.)
Vs: Foorumi muuttanut uuteen kotiin
« Vastaus #2 : Joulukuu 19, 2022, 01:28:10 »
Arveluttavaa tässä on lähinnä se, että palvelimen sijainti on täten aivan liian helposti jäljitettävissä, jolloin maamme kulttuuri- ja talouselämän kannalta mittaamattoman arvokas Touhou.fi-yhteisö altistuu entistä pahemmin vieraitten valtojen kyber‑, ohjus- ja kotieläiniskuille. Erityisesti on syytä pelätä Japania ja sen liittolaisia, jotka jo YYA-sopimuksessakin nostettiin keskeiseksi uhaksi. Olen nimittäin varma siitä, että Japanin hallinto pitää minun kaltaisteni tertiaarifanien toimintaa uhkana olemassaololleen tai vähintäänkin eeppisen loukkaavana.

Epäiletkö, ettei meidän kolme tunnollista vartiokissaa pystyisi händläämään mitä tahansa vieraan vallan uhkaa jota eteen sattuu?

Hieda no Mukyuu

  • Elle parle d’amour comme elle parle des vieux livres
  • Miko
  • ***
  • Viestejä: 1 640
  • Tuota... Muistanet merkitä lähteet?
    • Profiili
Vs: Foorumi muuttanut uuteen kotiin
« Vastaus #3 : Joulukuu 19, 2022, 01:58:21 »
En kommentoi.

Lisäksi esitän pahoitteluni. YYA-sopimuksessa mainittu vieras uhka ei oikeasti tietenkään ollut Japani vaan Italia liittolaisineen. Näin tuo muisti tekee tepposia.

bitofhope

  • Wannabe-harmaaparta
  • Kami
  • *****
  • Viestejä: 218
  • grep -f laatusisalto
    • Profiili
Vs: Foorumi muuttanut uuteen kotiin
« Vastaus #4 : Joulukuu 19, 2022, 07:56:08 »
Zertap on viisaudessaan päättänyt myös antaa minulle sudo-oikeudet palvaimeen, joten minullekin voi huudella jos tarttee tunkata koneita käyntiin.

Noita teidän sivuhuomautuksianne on ärsyttävää lukea noin pikkuruisilla fonteilla, joten kompensoidaas vähän. 200. postaus wuhuu!

Juhozki

  • Kami
  • *****
  • Viestejä: 1 650
  • No Life King
    • Profiili
    • Vadislav
Vs: Foorumi muuttanut uuteen kotiin
« Vastaus #5 : Joulukuu 19, 2022, 16:49:17 »
Noni jes, hyvä pojad  8)

(ja kassipojad)