Ai notta muita harrastuksia?
Niitä löytyy kyllä kanssa kanssa jos jonninmoista, joista ehkä moottoriurheilu ja autot ovat tässä vaiheessa suurin juttu. Tosin se moottoriurheiluosuus on suurimmaksi osaksi ollut tässä vaiheessa viellä penkalla istumista, niin tuli sitä oltua tiimissä Haminassa Kaakkois-Rallissa(saatiin luokkavoitto) ja muutamaan otteeseen omalla mikroautolla radalla. Ja penkalla yleensä ollessa on totta kai kamera mukana, ja jos kiinnostaa niin kuvia pääset näkemään osoitteesta
http://punakone.1g.fi tai jos kiinnostaa enemmän videot niin youtubesta
http://www.youtube.com/komj124 löytyy myös in-car kuvaa ja muuta videota Pasi Laaksomaa Racing teamistä.
Muuten itsellä on autot kanssa vahvana osana, kiitos Initial D:n ja isäni ja isoisäni kilpa-ajotaustan. Tällä hetkellä itseltä ei löydy kuin harrasteautoja, koska käytän mieluummin oman budjettini näihin kuin porukoiden. Tosiaan, tuossa pihalla on tällä hetkellä kolme Ladaa, toisaalla on tallissa Austin Mini 1000 Deluxe ja sitten välillä tultu isoisän kanssa myös hänen MG Midget brittisporttia väsättyä.
Ladoista vähän enemmän, ensimmäinen niistä jonka hankin oli 1989 vuosimallia oleva 1200s, eli ihan peruslaatikko, jossa oli kori ruosteessa ja kytkin luisti, joten remonttia oli siis tehtävä. Tässä päästiin niinkin pitkälle että riisuin sisustan täysin pois hitsausta varten ja siihen se sitten jäikin.
Lähinnä siksi että kuvioihin tuli toinen Lada. Nimittäin vuoden 1993 Lada 2105, 1500 kuutioisella koneella, eli hieman tehokkaampi vehje. Tämän kanssa on tullut pienoisesti räpellettyä, kun kaasaria on trimmannut ja asioita suunnitellut, nyt tarkoituksena hankkia VFTS korisarja, Solexilta isompi kaasutin, tiukempi nokka-akseli, päivittää alustaa hieman jousilla ja lukkoperällä.
Ja sitten olikin vielä kolmas siellä tallissa tallessa. Kuten mainitsin aiemmin, on sukuni harrastanut moottoriurheilua melko paljon, ja tästä minulle on jäänyt käteen rakkaus Ladoihin sekä vuoden 1979 Lada 1600. Tämä onkin vähän eri peli, sillä se on käsityönä tehty kilpa-auto, kun valmispalikoita et kauheammin saa. Tälle sitten onkin tehty vähän enemmän, mm. riisuttu sisusta täysin, varustettu kaarilla, alusta ihan uusiksi, koria levennetty hieman ja kevennetty. Sitten moottorikin on oma lukunsa, se on rakennettu kanssa ihan Lada-Samara cupin sääntöjen huippuun ja tuottaa 1600 kuutiolta 170 hevosvoimaa, tämä olisi kanssa tarkoitus joskus lyödä tuohon 2105:een.
Ja tottakai autoihin liittyy vahvasti myös ajaminen, josta nautin hyvin paljon, ja jätänkin tämän tekstin loppukaneetiksi seuraavan videon:
http://www.youtube.com/watch?v=USr18D1FNCU