Kirjoittaja Aihe: Vähän lyhyempi cosplay-suunnittelusäie  (Luettu 73581 kertaa)

Hieda no Mukyuu

  • Elle parle d’amour comme elle parle des vieux livres
  • Miko
  • ***
  • Viestejä: 1 640
  • Tuota... Muistanet merkitä lähteet?
    • Profiili
Vähän lyhyempi cosplay-suunnittelusäie
« : Lokakuu 29, 2015, 21:38:15 »
Jatkakaa.

Olen todella pahoillani siitä, että foorumi ei salli sujuvaa tekstin lainaamista lukitusta säikeestä. Käyttäkää »Lisää lainaus» -toimintoa, leikkaamista ja liimaamista. Jos oikein hyvin käy, pystyn ehkä siistimään lainaukset jälkeenpäin.

Ikimuistoinen vanha lanka ja sen viimeinen sivu.

Chiruyto

  • Pörröinen
  • Punainen Keiju
  • *****
  • Viestejä: 395
  • Eläin voi olla vihainen, koska olemme sen kuopassa
    • Profiili
Vs: Vähän lyhyempi cosplay-suunnittelusäie
« Vastaus #1 : Lokakuu 30, 2015, 00:24:40 »
Olisiko tekniikka pahvin päällystäminen kankaalla hatun lieren luomiseksi, yläosa jotenkin ja saumakohdan piilottaminen rusetilla?

Tein itse aikoinani Koishihattuni näin, ja se ei välttämättä toimi niin hyvin. Hattuun on vaikeaa saada hyvä muoto ja jäykkyys. Suosittelisin itse ehkä vaan sopivan muotoisen hatun etsimistä, ja sen oikean värisellä kankaalla päällystämistä.
nyaa saatnan homoperseet nyaa

Hart

  • Vieras
Vs: Vähän lyhyempi cosplay-suunnittelusäie
« Vastaus #2 : Lokakuu 30, 2015, 10:06:30 »
Chiruyto, kiitos letkuvinkeistä! Täytyy alkaa etsiä materiaaleja ja kokeilla, mikä toimii ja mikä ei. 

Olen miettinyt Satori-cossini hameen toteuttamista. Yritän päättää näiden vaihtoehtojen väliltä (muitakin ehdotuksia otetaan vastaan!):
Kauniisti läpikuultava, runsas sifonkihame, jonka joko ompelen tai ostan.
Tai tälläinen hässäkkä, eli circle skirt ja rönsyilevä alushame.

nukkesyndrooma

  • röyhelöperse
  • Suurkeiju
  • ******
  • Viestejä: 473
  • Alisuoireyhtymä
    • Profiili
Vs: Vähän lyhyempi cosplay-suunnittelusäie
« Vastaus #3 : Lokakuu 30, 2015, 10:23:02 »
Tuun ny näin jälkijunassa Koishin letkuihi ja ite käytin vanhaa päällystettyä sähköjohtoo, toimi suht hyvin vaikka johdot oliki aika jäykkää materiaalia muotoiltavaks.

Hieda no Mukyuu

  • Elle parle d’amour comme elle parle des vieux livres
  • Miko
  • ***
  • Viestejä: 1 640
  • Tuota... Muistanet merkitä lähteet?
    • Profiili
Vs: Vähän lyhyempi cosplay-suunnittelusäie
« Vastaus #4 : Lokakuu 30, 2015, 10:37:16 »
Oho, Oireyhtymäkin on tehnyt Koishin. En tiennyt.

Onko puvusta semmoisia valokuvia, joissa se on puettuna jonkun ylle?

Kauniisti läpikuultava, runsas sifonkihame, jonka joko ompelen tai ostan.

Tai tälläinen hässäkkä, eli circle skirt ja rönsyilevä alushame.

Sifonkihame on kauniimpi, mutta kellohame alushameineen näyttää minun mielestäni enemmän siltä, mihin Satori on »Tōhō chireidenissä» pukeutunut. No, hän omistaa varmasti enemmän kuin yhden hameen. (Katso kuvat!)

Chiruyto

  • Pörröinen
  • Punainen Keiju
  • *****
  • Viestejä: 395
  • Eläin voi olla vihainen, koska olemme sen kuopassa
    • Profiili
Vs: Vähän lyhyempi cosplay-suunnittelusäie
« Vastaus #5 : Lokakuu 30, 2015, 14:06:11 »
Olen miettinyt Satori-cossini hameen toteuttamista. Yritän päättää näiden vaihtoehtojen väliltä (muitakin ehdotuksia otetaan vastaan!):
Kauniisti läpikuultava, runsas sifonkihame, jonka joko ompelen tai ostan.
Tai tälläinen hässäkkä, eli circle skirt ja rönsyilevä alushame.

Miksei molemmat? Sifonkinen kellohamepäällys (vaikka pari kerrosta, tai erilainen vuori) ja röyhelöinen alushame.

toisaalta sifonkisen kellohameen reunan huolittelu..............
nyaa saatnan homoperseet nyaa

Hart

  • Vieras
Vs: Vähän lyhyempi cosplay-suunnittelusäie
« Vastaus #6 : Lokakuu 30, 2015, 14:24:38 »
Sifonkihame on kauniimpi, mutta kellohame alushameineen näyttää minun mielestäni enemmän siltä, mihin Satori on »Tōhō chireidenissä» pukeutunut. No, hän omistaa varmasti enemmän kuin yhden hameen. (Katso kuvat!)

Kaikki hänen hameensa tosiaan näyttävät erilaisilta. Alan vähitellen kallistua sifonkihameen puolelle. Voisin tehdä hihojen röyhelöt samasta materiaalista. Sifongin velttous vähän mietityttää (jos hame roikkuu suorana hartiat näyttävät isoilta), mutta siihen alle voisi laittaa alushameen. Tai ehkä ostan monikerroksisen sifonkihameen, törmäsin muutamaan kivaan netissä.

Tuun ny näin jälkijunassa Koishin letkuihi ja ite käytin vanhaa päällystettyä sähköjohtoo, toimi suht hyvin vaikka johdot oliki aika jäykkää materiaalia muotoiltavaks.

Näyttää tosi upealta! Mistä sait sähköjohtoa ja miten teit hameen ruusukuviot?

Miksei molemmat? Sifonkinen kellohamepäällys (vaikka pari kerrosta, tai erilainen vuori) ja röyhelöinen alushame.

toisaalta sifonkisen kellohameen reunan huolittelu..............

Luultavasti ostan sifonkisen kellohameen valmiina, en luota ompelijantaitoihini sellaisen hirviön kanssa. Röyhelöinen alushame tekisi siitä tosiaan kauniin ja Touhou-tyylisen. Täytyy katsella alushameiden hintoja (ei huvita tehdä sitäkään itse).

Huopatossu

  • Sympaattinen sikasuolijäbä
  • Yōkai
  • **
  • Viestejä: 689
  • #ydinjolo
    • Profiili
Vs: Vähän lyhyempi cosplay-suunnittelusäie
« Vastaus #7 : Lokakuu 30, 2015, 16:38:08 »
Täytyy katsella alushameiden hintoja (ei huvita tehdä sitäkään itse).
Kannattaa katsella kirpparilta näitä, aivan taivaan varmasti löytyy ja vielä helvetin halvalla.

Hart

  • Vieras
Vs: Vähän lyhyempi cosplay-suunnittelusäie
« Vastaus #8 : Lokakuu 31, 2015, 10:48:28 »
Kannattaa katsella kirpparilta näitä, aivan taivaan varmasti löytyy ja vielä helvetin halvalla.
Kiitos vinkistä! Voisin joku päivä käydä kiertelemässä kirppareilla.

Habatsuki

  • Keiju
  • *
  • Viestejä: 37
    • Profiili
Vs: Vähän lyhyempi cosplay-suunnittelusäie
« Vastaus #9 : Lokakuu 31, 2015, 17:45:35 »
Tein itse aikoinani Koishihattuni näin, ja se ei välttämättä toimi niin hyvin. Hattuun on vaikeaa saada hyvä muoto ja jäykkyys. Suosittelisin itse ehkä vaan sopivan muotoisen hatun etsimistä, ja sen oikean värisellä kankaalla päällystämistä.

Näin arvelinkin. Muut vaatekappaleet pystyy tekemään mutta hatut vaikeimpia.

Yhteen cossiini olin ostanut muovisen juhlahatun josta raavin pinkin hilepäällystyksen pois ja laitoin kangaspäällystyksen. Kupolin päälle hankala pingottaa kangasta niin hatussa näkyi saumat selvästi.

nukkesyndrooma

  • röyhelöperse
  • Suurkeiju
  • ******
  • Viestejä: 473
  • Alisuoireyhtymä
    • Profiili
Vs: Vähän lyhyempi cosplay-suunnittelusäie
« Vastaus #10 : Marraskuu 01, 2015, 19:14:19 »
Oho, Oireyhtymäkin on tehnyt Koishin. En tiennyt.

Onko puvusta semmoisia valokuvia, joissa se on puettuna jonkun ylle?
Löyty ainaki tämmönen yksilö ft. Lape

Tuun ny näin jälkijunassa Koishin letkuihi ja ite käytin vanhaa päällystettyä sähköjohtoo, toimi suht hyvin vaikka johdot oliki aika jäykkää materiaalia muotoiltavaks.

Näyttää tosi upealta! Mistä sait sähköjohtoa ja miten teit hameen ruusukuviot?
Sähköjohdon alkuperää en tunne, koska se sattu olemaan jotai ylijämää jota sain isältä ja ruusut on tehty sabluunan avulla. Pohja ekaks lantratulla valkosella ja siitä sitte lähteny maalailemaan ulkoreunoja tummemmiksi.

Hart

  • Vieras
Vs: Vähän lyhyempi cosplay-suunnittelusäie
« Vastaus #11 : Marraskuu 02, 2015, 19:55:10 »
Tajusin juuri, että cossaaminen antaa täydellisen syyn käyttää kimaltavaa kynsilakkaa! Nyt kun osaisi päättää, sopiiko sininen vai pinkki Satorille paremmin. Voisin laittaa kimalletta myös silmämeikkiin.

Roppari

  • Vieras
Vs: Vähän lyhyempi cosplay-suunnittelusäie
« Vastaus #12 : Marraskuu 03, 2015, 09:10:44 »
^
Joka toinen siniseksi ja joka toinen pinkiksi.. vai olisiko se liian Eirin-maista? ..yllättävän paha kysymys!

Hart

  • Vieras
Vs: Vähän lyhyempi cosplay-suunnittelusäie
« Vastaus #13 : Marraskuu 03, 2015, 10:21:26 »
^ Se näyttäisi hurjan söpöltä! Ja minut tunnistaisi conissa helposti.

Juffu

  • STP suurkuluttaja
  • Vihreä Keiju
  • ***
  • Viestejä: 126
    • Profiili
Vs: Vähän lyhyempi cosplay-suunnittelusäie
« Vastaus #14 : Marraskuu 05, 2015, 18:30:32 »
Ystävät ja lajitoverit, tarvitsen mielipiteitänne.

Olen siis väsäämässä Frostiin Doremy Sweet cossia mutta hameen valkoinen osa aiheuttaa pään vaivaa. Onko se teiden mielestänne;
a.) Normaali hame ruskean päällä, vaiko b.) Essu. Mielestäni essu olisi söpömpi ja sopivampi touhoun tyyliin mutta otan mielipiteitä vastaan.