Kirjoittaja Aihe: JRPGt ja miksei muutkin Rpgt  (Luettu 79081 kertaa)

Numbbi

  • Lv. 9999
  • Miko
  • ***
  • Viestejä: 753
  • EXEC_PHANTASMAGORIA/.
    • Profiili
Vs: JRPGt ja miksei muutkin Rpgt
« Vastaus #45 : Tammikuu 09, 2011, 16:11:58 »
Tiedän kyllä että gryndaus ei ole se pointti näissä peleissä, mutta "pakko saada viel 10 levelii ennen seuraavaa bossia! HHHHNNGGGGHHH"
Pelaako kukaan muu näin? Eli jää pyörimään mestoille ja miettii tarinan jatkamista sitten joskus?

No en itseasiassa. Jään vasta sitten vähän nostelee levelei jos jotain bossia en pääse tai jtn.

Hilselinko

  • Yōkai
  • **
  • Viestejä: 679
  • Bob The Blob! <3
    • Profiili
    • Indiedb Bob the Blob!
Vs: JRPGt ja miksei muutkin Rpgt
« Vastaus #46 : Tammikuu 10, 2011, 23:05:13 »
Mass Effect 1, 2 (ja 3) Mitä näistä peleistä oikein nyt sanoisi. Mikä näissä ei toimisi? Noh, ehkä Autolla ajo, mutta sekin korjattiin ME2: seen. Mutta se maailma, tuntuma, pelattavuus, krafiikka, juoni, dialogi, tehtävät, välivideot, musiikki... lista tuntuu loputtomalta, kun sitä alkaa miettimään. Mikään ei oikein pänninyt tässä pelisarjassa, paitsi se että se loppui kesken vajaan 50 tunnin pelaamisen jälkeen.





Treasurance

  • Vihreä Keiju
  • ***
  • Viestejä: 143
    • Profiili
    • YOUR TARGET
Vs: JRPGt ja miksei muutkin Rpgt
« Vastaus #47 : Tammikuu 10, 2011, 23:17:39 »
Mass Effect 1, 2 (ja 3) Mitä näistä peleistä oikein nyt sanoisi. Mikä näissä ei toimisi? Noh, ehkä Autolla ajo, mutta sekin korjattiin ME2: seen. Mutta se maailma, tuntuma, pelattavuus, krafiikka, juoni, dialogi, tehtävät, välivideot, musiikki... lista tuntuu loputtomalta, kun sitä alkaa miettimään. Mikään ei oikein pänninyt tässä pelisarjassa, paitsi se että se loppui kesken vajaan 50 tunnin pelaamisen jälkeen.






yks kaveri sano että peli vaihtelee hyvän ja huonon välillä joka viides sekunti
the old sig sucked

Hilselinko

  • Yōkai
  • **
  • Viestejä: 679
  • Bob The Blob! <3
    • Profiili
    • Indiedb Bob the Blob!
Vs: JRPGt ja miksei muutkin Rpgt
« Vastaus #48 : Tammikuu 10, 2011, 23:23:03 »
Noup, tasasen paksua awesomnessiä!

Juhozki

  • Kami
  • *****
  • Viestejä: 1 651
  • No Life King
    • Profiili
    • Vadislav
Vs: JRPGt ja miksei muutkin Rpgt
« Vastaus #49 : Tammikuu 11, 2011, 00:25:20 »
Itse pidin ykkösen Makolla kaahailusta. Loi immersiota planeettojen tutkiskeluun.

Kakkosen skannailu on pidemmän päälle vähän puuduttavaa hommaa, mutta siitä tehtiinkin hieno räppi.

Void

  • Vihreä Keiju
  • ***
  • Viestejä: 145
  • Caver
    • Profiili
Vs: JRPGt ja miksei muutkin Rpgt
« Vastaus #50 : Tammikuu 11, 2011, 21:19:55 »
Tiedän kyllä että gryndaus ei ole se pointti näissä peleissä, mutta "pakko saada viel 10 levelii ennen seuraavaa bossia! HHHHNNGGGGHHH"
Pelaako kukaan muu näin? Eli jää pyörimään mestoille ja miettii tarinan jatkamista sitten joskus?

Odota vain The Genius of Sappheirosin enkkupatchia (beta muuten julkaistu). Siellä 10 levelin grindaus ennen tasobosseja on välttämättömyys. Ja silloinkin menee tuuripeliksi.

Juhozki

  • Kami
  • *****
  • Viestejä: 1 651
  • No Life King
    • Profiili
    • Vadislav
Vs: JRPGt ja miksei muutkin Rpgt
« Vastaus #51 : Kesäkuu 03, 2011, 14:37:27 »
Joo, Final Fantasy XIV parin päivän kokeilun jälkeen.

+ Nobuo Uematsu
+ Alkutaulukko
+ Toistaseks kuukausmaksuton

- Jumalaton gryndaus että saa edes jotain aikaseks
- Taulukkojen perseily
- Ei varsinaisesti mitään mikä koukuttais

-Pisteet-
herpaderp/10

Bocknoi

  • Sininen Keiju
  • **
  • Viestejä: 72
  • Street Ballet
    • Profiili
Vs: JRPGt ja miksei muutkin Rpgt
« Vastaus #52 : Kesäkuu 04, 2011, 18:23:58 »
Herp X derp kymmenestä? Aijai, se on aika paha.

Uematsu jättää eka Final Fantasyt taakseen, mutta tekeeki yhtäkkiä musat tähän puolitahallaan kustuun tekeleeseen? Mikäs siinä. Vissiin tarkottaa, että on pelissä kai sit pakko olla jotain hyvääki.

*Tsekkailee FFXIV:n musaa Youtubesta*

Jaa, ei kyllä ole Uematsu parhaimmillaan, ei vaan iske. :( Heitä mua jollaki hyvällä biisillä tästä pelistä, siltä varalta jos mä vaan kuuntelin vääriä biisejä.
Gimi fuu gimi faa gimi dabatsabasa.


Bocknoi

  • Sininen Keiju
  • **
  • Viestejä: 72
  • Street Ballet
    • Profiili
Vs: JRPGt ja miksei muutkin Rpgt
« Vastaus #54 : Kesäkuu 06, 2011, 07:23:00 »
Vakio 1
Tää on kiva.

Vakio 2
Siisti, mutta XII:n versio on edelleen paras.

Se yks jota jäin kuuntelee erään tehtävän päätteeks.
Tosi tunnelmallinen.

Row row fight da powah. (Siis oikeesti)
Tää on siisti biisi. On tää tosiaan osittain tasan sama biisi ku toi Gurren Lagannin teema.

Warcraft 2
Tääki on aika siisti.

Chocobo! Eli Vakio 3
Samaa mieltä ton yhen kommentoijan kanssa, toi alku ainaki on ihan Katamari Damagea.

Random encounter musa siellä alueella missä olen sekoillut.
Tää on hyvä.

Vakio 4
Tässä on sentään Victory Fanfare. XIII:ssa ei jostain syystä ollu.

No, onhan tässä pelissä jotain hyvääki musaa sentään. Mutta ei kyllä siltikään oo lähellekään niin hyvää ku muissa Final Fantasyissä parhaimmillaan. Voikohan se muka vaikuttaa niin paljon, etten ite oo kuullu biisejä pelissä? Ehkä. Ehkä.[/HeavyWeaponsGuyÄäni]
Gimi fuu gimi faa gimi dabatsabasa.

Juhozki

  • Kami
  • *****
  • Viestejä: 1 651
  • No Life King
    • Profiili
    • Vadislav
Vs: JRPGt ja miksei muutkin Rpgt
« Vastaus #55 : Kesäkuu 06, 2011, 19:11:21 »
Vakio 2
Siisti, mutta XII:n versio on edelleen paras.
Kyllä, se on edelleen vähiten skipattu JRPG intro/alkumenu ikinä..

Pelin lopetus oli myös harvinaisen eeppinen. (Spoiler warning niille jotka eivät ole pelanneet.)

Bocknoi

  • Sininen Keiju
  • **
  • Viestejä: 72
  • Street Ballet
    • Profiili
Vs: JRPGt ja miksei muutkin Rpgt
« Vastaus #56 : Kesäkuu 06, 2011, 22:44:35 »
Aah, mä muistan ton. Episode XII:n loppu oli kyllä siisti.
Gimi fuu gimi faa gimi dabatsabasa.

Kyubi

  • Sininen Keiju
  • **
  • Viestejä: 98
    • Profiili
Vs: JRPGt ja miksei muutkin Rpgt
« Vastaus #57 : Kesäkuu 09, 2011, 22:22:37 »
Onko kukaan pelannut EarthBoundia tai Mother kolmosta?


Ja sanonpa mielipiteeni MEstä se ei ole rpg.

Jerzu

  • Vieras
Vs: JRPGt ja miksei muutkin Rpgt
« Vastaus #58 : Kesäkuu 10, 2011, 01:35:24 »
Enpä muista onko noita tullut pelattua, vanha kun olen.

ME on räiskintää missä hologrammilla voi puukottaa, so real.

Dublaze

  • Keiju
  • *
  • Viestejä: 22
  • =w=
    • Profiili
Vs: JRPGt ja miksei muutkin Rpgt
« Vastaus #59 : Elokuu 04, 2011, 23:52:32 »
Lainaus
Onko kukaan pelannut EarthBoundia tai Mother kolmosta?

Earthbound on klassikko ;) äitikolmosta en ole kun nähnyt vaan

Lainaus
Ja sanonpa mielipiteeni MEstä se ei ole rpg.

Rpg:eitä ei ole tehty sitten -97 tai jos ei kovin nirso ole niin -02

Itelle vissiin eka JRPG kokemus oli secret of mana mitä seuras monen vuoden välin jälkeen FFIX mikä oli itseasiassa eka kosketus Final Fantasy -sarjaan mutta se tais jäädä ainoaks hankituks/pelatuks mitä nyt kavereilta lainannu kasin ja seiskan ja kärsiny jälkimmäisen vähintään puoleen väliin. Musiikit kyllä äärimmäisen suuressa osassa tuossa pelisarjassa omakohtaisesti ainakin >_>

Hardcore old school rpg:eistä varmaan varhaisimmat muistot on Fallout2:sta, jonka jälkeen tuli ykkönenki hankittua jne. Kyllä se kakkonen jäi paremmin sydämeen :D Se miten anteeksiantamaton peli voi olla, on luksusta jota ei nykypeleistä löydykää. Hahmot ja huumori ja koko loori johon seikkailu sijoittuu on niin hyvin rakennettu ja yksityiskohtaisesti harkittu, eikä perkele tunnu että joku kokoajan johdattais kädestä mitä pitää tehdä ja minne mennä vaan saa ihan ottaa selvää ja olla hereillä mistä puhutaan. Näkee ettei ole markkinointi mielessä tehty Kuten Oblivion w/guns
Yksi huono asia jonka voi hiuksia halkomalla keksiä olisi ettei muutamia käytännöllisiä ratkaisuja joko ole peliin ehditty (tai osattu) laittaa kuten porukkansa organisointi on takkuilevaan kun täytyy mennä menusta toiseen ja tosiaan samaa dialogivaihtoehtoa painamalla saat tasan saman puheen esim kun pyydät seuralaista parantamaan itsensä ("WILL DO! WILL DO! WILL DO! WILL DO! WILL DO!"). Myös se, kuinka samat henkilöt tykkäävät juosta oviaukkojen eteen tukkimaan tien voi osakseen pysäyttää shoppailun. Tähän on tietty ratkaisukomento tönäistä se pois tieltä mutta se ei ole kovin käytännöllinen yhden napin prosessi x_x.