Kirjoittaja Aihe: Touhou 13  (Luettu 193685 kertaa)

Treasurance

  • Vihreä Keiju
  • ***
  • Viestejä: 143
    • Profiili
    • YOUR TARGET
Vs: Touhou 13
« Vastaus #135 : Huhtikuu 16, 2011, 16:06:12 »
ja C-näppäimestä tulee...köyhän miehen hyper/break mode?
jos käsitin oikein, pistesysteemi siis perustuu suikkareiden tekemiseen...koska osuman ottamisesta käynnistyvä autohyper vaati vain 1/3 energiaa verrattuna normaaliin hyperiin...idioottimaista

ja musiikit ovat ZUNia huonoimmillaan
the old sig sucked

Selleri

  • Kami
  • *****
  • Viestejä: 356
    • Profiili
Vs: Touhou 13
« Vastaus #136 : Huhtikuu 16, 2011, 16:38:25 »
Vaikea tosiaan käsittää miten pisteytys voi perustua itsemurhiin, elämien ollessa niin harvassa ettei tuota kerkeä tekemään kuin keskimäärin kahdesti yhden pelikerran aikana. No voihan tuota edelleen pelata sen kummemmin tuosta temppuilusta välittämättä, mutta ominaisuuden olemassaolo vain jää tuntumaan aika turhalta. Ellei mukana sitten oikeasti ole jotain piilotettua temppua pelastumiseen tuon aikana, mikä kävisi järkeen, mutta vaikuttaa siltä että moista tuskin löytyy.

ja musiikit ovat ZUNia huonoimmillaan
Joka sekin on onneksi ihan mukavaa kuunneltavaa.

Pitchin

  • Master Lurker
  • Yōkai
  • **
  • Viestejä: 675
  • The Typotin
    • Profiili
    • Artblogin tapane
Vs: Touhou 13
« Vastaus #137 : Huhtikuu 16, 2011, 18:12:58 »
Hmmmmm..... Hieman hämäräksi jäi vielä tämä ensimmäinen läpiveto (yhdellä continuella/retryllä koska feilaan)
Musiiikki ei toistaiseks vielä ole ihan niin hyvää kun oletin....... Kyouko on kiintoisan oloinen hahmo : D
Yllättävää nähdä Yuyuko ja Kogasa taas.... Yoshika.......... o.o veeeitsiiiiiiääää
There's a very fine line between not listening, and not caring. I like to think that I walk that line every day of my life.

MKtsudo

  • Retro
  • Puoli-Yōkai
  • *
  • Viestejä: 557
  • Pokémon
    • Profiili
    • Touhoun lyhyt oppimäärä
Vs: Touhou 13
« Vastaus #138 : Huhtikuu 16, 2011, 22:35:58 »
Itse rakastuin kolmoskentän teemaan ensikuulemalta. Hieman erilaisempaa poljentoa kuin ZUNilla normaalisti, eikä lainkaan hassumpaa.

Melko helpoltahan tämä peli silti vaikuttaa. Kaikilla hahmoilla nyt kokeiltu, mutta Youmulla tuo fokus-tilan jälkeisen ammuksen hyödyntäminen vaatinee vielä totuttelua.

Beardmaster

  • Vieras
Vs: Touhou 13
« Vastaus #139 : Huhtikuu 17, 2011, 02:25:57 »
aika kehnolta vaikutti näin aluksi. toivottavasti ei kummiskaa olis yhtä paska kuin fairy wars

helpotettu ehkä vähän turhanki paljon. ihme super moodi tulee päälle kun ottaa osumaa
hardi vaikutti enemmin normal modelta. tiedä häntä
piirros tyyli oli aika kehno
musat.....nooh en tiedä vielä
peli on yks vitun iso trolli muutenki: "Out of nowhere, a bunch of divine spirits suddenly sprang out." KRÖHM

kuten ZUNin muutenki tuntee ei mima paluuta tee
jotain vitun haamupalloja pitää kerää

lopputulos:
odotan kokoversiota. jos ei mima tee paluuta tai jotain muuta ihmeellistä en jaksa kiinnostua pelistä pahemmin

treasurance saa trollata jos haluaa

Datafox

  • Stage Boss
  • *****
  • Viestejä: 914
  • Just a fox
    • Profiili
    • Melodïcore
Vs: Touhou 13
« Vastaus #140 : Huhtikuu 17, 2011, 13:13:47 »
Tuo "Super Moodi" minkä parta mainitsi.... Sehän on yhdessä alavasemmalla olevan palkin kanssa. Kun sen palkin saa täyteen (kolme mitälieneehenki/tuulikuvakkeita) ja painaa C -näppäintä niin tuo "Super Moodi" aktivoituu ilman kuolemisen vaaraa.

EDIT: Ja noita henkikuvakkeita saa keräämällä niitä omituisia droppeja joita saa jos vihollisen tappaa kun se on collect boundaryn yläpuolella TAI kun sen tappaa ennen kun se on ampunut (en ole vielä ihan varma)
Minäkö aktiivinen? Älä nyt hulluja puhu!

Treasurance

  • Vihreä Keiju
  • ***
  • Viestejä: 143
    • Profiili
    • YOUR TARGET
Vs: Touhou 13
« Vastaus #141 : Huhtikuu 17, 2011, 13:22:46 »
Lainaus käyttäjältä: Beardmaster
aika kehnolta vaikutti näin aluksi. toivottavasti ei kummiskaa olis yhtä paska kuin fairy wars

Lainaus käyttäjältä: Bearmaster
treasurance saa trollata jos haluaa

mutta kun olen samaa mieltä

ja perkele, hardin ja lunaticin välinen vaikeusaste-ero on kuin joku olisi unohtanut hardin sieltä välistä
the old sig sucked

EpikFeil

  • Vieras
Vs: Touhou 13
« Vastaus #142 : Huhtikuu 17, 2011, 14:07:36 »
TÄMÄ. EI. TOIMI. Tai sit en osannu lataa tota dxmikälieneetä oikein. Joku parempi saa jelppaa. Eikö muka riitä kun laittaa ne samaan kansioon? :<

Pitchin

  • Master Lurker
  • Yōkai
  • **
  • Viestejä: 675
  • The Typotin
    • Profiili
    • Artblogin tapane
Vs: Touhou 13
« Vastaus #143 : Huhtikuu 17, 2011, 16:49:29 »
TÄMÄ. EI. TOIMI. Tai sit en osannu lataa tota dxmikälieneetä oikein. Joku parempi saa jelppaa. Eikö muka riitä kun laittaa ne samaan kansioon? :<
Lataa se, pura se samaan kansioon kun 13. Pitäis toimia. jos ei, niin joku muu kai osaa auttaa
There's a very fine line between not listening, and not caring. I like to think that I walk that line every day of my life.

Datafox

  • Stage Boss
  • *****
  • Viestejä: 914
  • Just a fox
    • Profiili
    • Melodïcore
Vs: Touhou 13
« Vastaus #144 : Huhtikuu 17, 2011, 17:22:51 »
TÄMÄ. EI. TOIMI. Tai sit en osannu lataa tota dxmikälieneetä oikein. Joku parempi saa jelppaa. Eikö muka riitä kun laittaa ne samaan kansioon? :<
Asenna microsoftin sivulta uusin DirectX, niin ongelmasi korjaantuu. Pelkkä yksittäinen dll ei toimi aina niin kuin pitäisi. Koska olen kiltti, laitan oikean latauslinkin tähän.

ja C-näppäimestä tulee...köyhän miehen hyper/break mode?
jos käsitin oikein, pistesysteemi siis perustuu suikkareiden tekemiseen...koska osuman ottamisesta käynnistyvä autohyper vaati vain 1/3 energiaa verrattuna normaaliin hyperiin...idioottimaista
Osuman ottamisesta tuo hypermode kyllä käynnistyy, mutta menetät elämän samalla. Ja vaikka normaali hyper vie kolme kertaa enemmän energiaa, se kestää kolme kertaa pidempään verrattuna autohyperiin yhdellä mitälieneehenkittuulikuvakkeella.
Minäkö aktiivinen? Älä nyt hulluja puhu!

Void

  • Vihreä Keiju
  • ***
  • Viestejä: 145
  • Caver
    • Profiili
Vs: Touhou 13
« Vastaus #145 : Huhtikuu 17, 2011, 22:25:19 »
Lienee paras tässä reilun päivän pelaamisen jälkeen hieman koota mielipiteitään.

Ensin plussat:
+ Tasanumeroinen Touhou-peli pitkästä aikaa
+ Musiikit ihan ok muutaman kuuntelukerran jälkeen (kolmostason teemalle peukku)
+ Uudet hahmot mielenkiintoisia (ZUNin kuolemafetissi nousi taas esiin. Go go tähtilippiszombietyttö!)
+ Ammustyypit yhdistetty (vähemmän vaihtoehtoja = enemmän taktikointia)
+ Magic Missilen comeback aoe-ammuksena
+ Youmu ja hänen erikoisiskunsa
+ Youmun pommi on herkkua (Sanaen samaten)
+ Yuyuko ja Kogasa
+ Spiritit ja niiden trance mode
+ Bosseilla uusia kikkoja (borderit, itseparantaminen... jumalauta se itseparantaminen!)
+ Bossien Faily Fairy Warsista tuttu ympyrämuotoinen elkkupalkki (helpottaa, kun ei katseen tarvitse jatkuvasti käydä yläreunassa)

Sitten miinukset:
- Youmua lukuunottamatta kaikkien pelattavien hahmojen kuva on hanurista
- Marisan freudilaisuus katosi, kun layzorit ei enää lävistä vihulaisia (lisäksi ne harottaa)
- Trance moden poistama deathpommitus (ELINEHTONI! NOOOOU!)
- Trance mode tulee vikankin elämän häviämisen jälkeen, mikä on ärsyttävää (onko sillä edes väliä enää?)
- Helpohko (tasapainotettu elkkujen keräämisen vaikeuttamisella)
- Yuyuko, final bossien kuolemattoman kuollut haamuprinsessa... ekan tason bossina? Ja heikoimmalla bossiteemalla? Mai waifu no more

Juonesta en lähde sanomaan vielä mitään, sillä harvan Touhou-pelin juonesta sai ensimmäisen kolmen kentän aikana kuvaa.

Lattianpesuaine

  • Oni
  • ***
  • Viestejä: 1 769
  • Myaaah!
    • Profiili
Vs: Touhou 13
« Vastaus #146 : Huhtikuu 17, 2011, 22:51:35 »
- Yuyuko, final bossien kuolemattoman kuollut haamuprinsessa... ekan tason bossina? Ja heikoimmalla bossiteemalla?
minusta tästä jäi joku mystinen maku... haluan tietää juonen... miksi yuyuko on eka bossi?

Numbbi

  • Lv. 9999
  • Miko
  • ***
  • Viestejä: 753
  • EXEC_PHANTASMAGORIA/.
    • Profiili
Vs: Touhou 13
« Vastaus #147 : Huhtikuu 18, 2011, 08:11:02 »
minusta tästä jäi joku mystinen maku... haluan tietää juonen... miksi yuyuko on eka bossi?

Niiden henkien takia, kaikki meni ensiksi kysymään Yuyukolta mistä on kyse koska onhan se haamu prinsessa.

Sitten Yuyuko haluaaki ite haastaa ne kaksintaisteluun ja kertoo vain vinkin hävittyään.

Lattianpesuaine

  • Oni
  • ***
  • Viestejä: 1 769
  • Myaaah!
    • Profiili
Vs: Touhou 13
« Vastaus #148 : Huhtikuu 18, 2011, 08:12:23 »
minusta tästä jäi joku mystinen maku... haluan tietää juonen... miksi yuyuko on eka bossi?

Niiden henkien takia, kaikki meni ensiksi kysymään Yuyukolta mistä on kyse koska onhan se haamu prinsessa.

Sitten Yuyuko haluaaki ite haastaa ne kaksintaisteluun ja kertoo vain vinkin hävittyään.
aa kiitos tästä~
edit// ei tainu yuyuko ottaa tappelua tosissaan xD

Datafox

  • Stage Boss
  • *****
  • Viestejä: 914
  • Just a fox
    • Profiili
    • Melodïcore
Vs: Touhou 13
« Vastaus #149 : Huhtikuu 18, 2011, 08:35:41 »
- Trance moden poistama deathpommitus (ELINEHTONI! NOOOOU!)
Deathbombing kyllä onnistuu, tosin refleksien täytyy olla hyvät.
Minäkö aktiivinen? Älä nyt hulluja puhu!