Tässä taitaakin sit tulla minun koko elämänkertani samalla X,D
93 synnyin ja olen tuijjotasnut siskon ja iskän peluita.
No mennääs sinne 95 luvun paikkeille, jolloin varmaan sain luvan pelata jotain rändömiä Nintendolla siskon kanssa... no tietysti eihän tuosta paljoa mitään tullut, mutta liiallinen harjoitus tuotti tulosta: Super Mario World 1:n tuo eka "supermies" - kenttä läpi ^^
Tämän jälkeen pelattiin siskon kanssa site tuo Mario Worldia vähäsen, mutta sit rupes potuttaan, kun siskolla oli koulua, iskällä töitä (ja sen työaika vaan pahenee kokoajan) ja no, meidän äitiä ei saa pelaamaan sekunttiakaan mitään peliä... no eipä mitään, aloitankin pelaan yksin! Mario World tuli läpäistyä 100% yksin 4-vuotiaana.... on kyl paha peli tuo! No sen jälkeen muita Mario pelejä ja NES ja SNES-pelejä pelailin ja läpäisin, kunnes eräänä jouluna site iskä oli kiva ja vei mut pelikauppaan ja osti N64:n , maailman parhaan pelikonsolin , mitä ikinä on keksitty... toki eka pelini oli WaveRace 64 ha tuohan oli paska kuin mikä... no sit meidän tädille tuli rahan puute ja sit meidän iskä osti silt 64:n , mukana rutosti pelejä... siinä site tuli pelattua lukemattomia 64-pelejä.... ja täten muodostui alle 7-vuotias Nintendo-nörtti. Pidin tuolloin ja pidän vieläkin erityisesti pulmapeleistä. Jouduin pelaamaan yksin, kun kaverini eivät tajunneet, kuinka hieno asia pelaaminen on.
2000 tuli tietokone, sillä jotain rändömiä on tullu rämpytettyä....
Iskäni pelaaminen loppui lähes vallan, joskus enää pelaa MarioKart 64:sta mua vastaan.
Äitini keksi tyhmän idean: peli-ajan , pelaaminen rajoittui 60 minuuttiin arkisin ... vois sitä tuskaa....
hm... päästäänkin vuoten.. 200...1 tai 2 , Nintendo Gamecubesta julkaistaan mainos ja iskäni sanoo: "eiköhän ois aika ostaa uus Nintendo" , vaikka ei tuo 24/7 työskentelevä ihminen sillä ikinä kyllä edes mitään kokeillut...
ja siittä se sitten lähti, Luigi's Mansionia rämpytin , SSBM:n ostin käytettynä oikeen halvalla ja jotain muutakin tuli ostettua. Samalla ostin Halo 1:sen koneelle, kun olin sitä joskus boxilla kokeillut, minun eka (ja melkein ainoa) FPS-peli....
2004 törmäsin kaupassa pelattavana olevaan peliin, jossa pelataan vaaleatukkaisella pojulla jollain saarella ja sit pelastettiin joku merirosvotyttö... TÄÄ ON SAATAVA! Hm...? The legend of Zelda: Wind Waker?!, ompas pitkä nimi.... ja näin syntyi taas uusi Zelda-nörde, ostin tuohon aikaan vielä GBA:n ja sille Link To The Pastin, sit mul oli viel tuo bonus-levy, missä Ocarina of Time... ^^
Jouduin pelaamaan suurimmakseen osakseen yksin, koska kaverini eivät pitäneet npeleistä ,joita pelasin / lopulta ne katosivat mystisesti vihamiesten puolelle...
Käytiin jossain välissä Teneriffalla ja sieltä ostin DS:n puoliksi siskon kanssa (syy miksi DS:ni on pinkki) , mutta tuo idiootti otti tuon puolikkaan lainaksi iskältä, eikä ole vieläkään maksanut, jotyen minun se on 100% ja Nintendogsin tuolle...
Ostin Xboxin käytettynä kirpputorilta, en muista oikeen koskako. Ei oo vielkään oikeen mitään pelejä sille, halo 2 ja Sims2 tuli ostettua...
Siinä tuli site Zelda nördeiltyä ihan nätisti, kunnes Jostakin syystä minulle heräsi syy kokeilla Fire Emblem-pelejä... jäin koukkuuun ja nyt on "asiat-joita-fanitan-aivan-liikaa"-TOP3:ssa 2. sijalla , tullut ostettua itelle tuo cube ja Wii-versiot.Samoihin aikoihin jäin koukkuun myös Pikmin 2:seen , jota en ole vieläkään läpäissyt, näin alkoi stradegia-pelien peluu.
2007
Aloitin rikkomaan peli-aikaani ja minulle avautui tämä 3 tunnin ruutu-aika, joka sisältää telkunkin katselemisen, toki ei kyl pidä enää tuon telkun kanssa paikkaaansa...
Yläasteelle.Täässä välissä tajusin, että 99% peleistä, joita olen pelannut ja muut haukkuneet yli 10 vuotta , ovat japanilaisia. Jotenki site rupesin lukemaan mangaa ja kattoon animea tos syksyllä...
Ja vihamiehet nousi taas erillaisuuteni takia....
2008 , joulu, Wii puoliksi siskon kanssa lahjaksi , SSBB minulle, WiiFit siskolleni. Wiille en oikeen mitään ole ostanut, Twilight Princess tuli ostettua GC:lle , mutta taisi siinä tulla site ostettua vuoden päästä Metroid Trilogyn ja Fire Emblemin...
Kone aikani muuttui aikavälille 18-21:00 arkisin , eli tosi kiva, kun joutuu oottaa koulun jälkeen ne pirun 2 tuntia...
Sitten ostin kaverilta käytettynä Xbox360:n ja Halo Legendary editionin 200€:llä ja tuolle konsolille tuli myöhemmin ostettua DEvil May Cry 4 (koplmosta rämpytttäny vähäsen koneella) ja Fable 2 (ykkönen tietsikalla)
Koska tietokone ei pahemmin pompsahda tuolla, niin en oikeen ole pelannu tietokoneella mitään masinitsemisen arvoista enää oikeen tuohon... Portaliin rakastuin( fanitus -lista sija 3), kun sen kääsiini sain:
"First you will be baked and then there will be cake", oi GLaDOS....
kun tuota Japanin tuotantoa alkoi tutkia törmäsin jollain rändömillä foorumilla Touhouhun vuonna 2009 , sen jälkeen Higurashi DayBreakkiin (WHEN THEY CRY tuli vastaan animena 2008 tai 09 , sen ihme fanituslistan ykkösenä) ja nyt myöhemmin Ogon Musou Kyokuun.... muuten koneella on tullut rämpätttyä ihan hitosti mörppejä vuodesta 2005 lähtien: Runescape (tietysti! ) , Archlord , Jade Dynasty, WOW (oikeen 5 minuuttia pelasin, kunnes meni hermot) ja jne. tällä hetkellä pelaan Cosmic Break - nimistä Mecha mörppiä, toki olen pelannu varmaaqn 30 min ja ihan aloitusvaiheessa, kun tuota on vaikea pelata yksin...
Peliekka kakkonen tuli ostettun täs lähiaikoina
Nykyään pahat pulmapelit, vanhat tasoloikat ja japsipelit saavat välillä jonkin näköstä innostusta...toki nyt olen tota Black Opsia miettinyt, mut kun portal 2 , Skyward Sword , 3DS....
Lopputulos: Nintendo/07th expansion - nörtti , omistuksessa yli 100 peliä ainakin , kaikki mahdolliset konsolipelit käy , paitsi PSP ja PS3 ja rahat lopussa.
Ja nyt pelaan Ogon Musou Kyokua!