Arcaden AIn isoimmat heikkoudet ovat mielestäni korttipiheys ja ennakoitavuus. AIhan käyttää kortteja korkeintaan sen 2-3/matsi kun itseltä palaa usein koko pakka 2 kierroksessa
. Ja vaikka AI osaakin rankaista melko lujaa jos tilaisuuden saa, se liikkuu niin kaavamaisesti ettei tilaisuuksia juuri saa. Esim. seinästä kimmonnut AI palautuu kesken ilmalennon ~97% todennäköisyydellä, joten sen danmakun voi heittää jo ennakoivasti ja sitten AI kiltisti ottaa kopin
.
Melkein voisin väittää että AI ohjelmoitiin Story-moden normi-kierroksia varten ja Arcade on extraa. Olisi kummiskin hiukan hapokasta jos AI polttaisi siinä Story-moden korttien välissä pakan normaaleja kun pelaajalla on kuitenkin vain yksi pakka koko moodia varten.
Story-modea kuvailisin tosin enemmän puzzle-peliksi kuin fighteriksi. Kortit noudattavat kuitenkin omia koreografioitaan orjallisesti, joten kun se heikko kohta löytyy on kortti jo käytännössä vaaraton. Hyvin valittu skillcard auttaa asiaa, Esim. Sanaen 22B hakeutuvat käärmeet on näppärä kun ei paljoakaan tarvitse pohtia mistä hyökkää ja miten
.