Kirjoittaja Aihe: Touhou 12.3 Hisoutensoku  (Luettu 32699 kertaa)

punakone

  • 嫌なやつ
  • Kami
  • *****
  • Viestejä: 557
  • Literally Hitler
    • Profiili
    • Touhou.fi
Touhou 12.3 Hisoutensoku
« : Maaliskuu 02, 2011, 20:52:42 »
Koska alueella ei näyttänyt olevan omaa lankaa kyseille pelille niin tässä nyt olisi.

Käyttäkää lankaa strategiakeskusteluun, käykää läpi ne kovat mätöt, postatkaa replayita ja suunnitelkaa matseja. Virittäkää joku Touhou.fi turnaus.

Itse innostuin pelistä kun ekan kerran kokeilin viikko pari takaperin kaverilla SWR:ää ja löysin sen ensimmäisen faitterin josta itsekin pidän. Hahmojen nopea liikkuminen oikeasti ympäriinsä ruutua on mukavaa katseltavaa ja spellcardit tuovat oman ulottuvuutensa taistoon.

Oikeasti tein tämän langan vain sen takia että Soku Caster sai avoimen betan. Se toimii lobbyna sokulle ja voit luoda sillä omia huoneita johon muut pelaajat voivat tulla. Voit tehdä otteluita ja päättää ketä vastaan huoneessa pelaat tai katsella muiden otteluita. Lisätietoja tosiaan http://www.plus1coins.com/projects/soku_lobby/

9. Mekanisoitu taisteluosasto "Jääkeijut"

Myyruna

  • Vieras
Vs: Touhou 12.3 Hisoutensoku
« Vastaus #1 : Maaliskuu 02, 2011, 21:45:14 »
Alicen 5x laaserit <3

Pitchin

  • Master Lurker
  • Yōkai
  • **
  • Viestejä: 675
  • The Typotin
    • Profiili
    • Artblogin tapane
Vs: Touhou 12.3 Hisoutensoku
« Vastaus #2 : Maaliskuu 03, 2011, 10:07:45 »
Mullakaan ei jostain syystä toimi nuo enkkupätsit.

Reimun Fantasy Heavenillä on kiva päättää tappelu <3 ja Yukarin junalla <3<3
There's a very fine line between not listening, and not caring. I like to think that I walk that line every day of my life.

Inc

  • Sininen Keiju
  • **
  • Viestejä: 96
    • Profiili
Vs: Touhou 12.3 Hisoutensoku
« Vastaus #3 : Maaliskuu 03, 2011, 10:56:29 »
Hiukan epätodennäköistä että kukaan osaa patchiongelman ratkoa ilman tarkkaa virheilmoituksen sisältöä, mutta Sokulla on joskus ongelma direct Xn kanssa, DX ei nimittäin kaikissa tapauksissa sisällä valmiiksi kaikkia Sokun kaipailemia osia vaan ne pitää sinne erikseen ladata. Toisaalta jos Soku toimisi muutoin ennen patchia niin tästä ei todennäköisesti ole kyse. Helpoin ratkaisu olisi kopiopastaa koko kokonaisuus joltakulta jolla se toimii.

Viiden pojon kortit on toki näyttäviä mutta monia niistä ei voi varmistaa kovin hyvin. Yukarin junailussa kestää kuitenkin tovi ennen kuin liikkeelle pääsee, jolloin kohde usein onkin jo ilmassa  :-\. Dash+melee -> Quadruple Barrier on kuitenkin luotettavampi.

Suiggari-Tou

  • Puoli-Yōkai
  • *
  • Viestejä: 502
  • Could we introduce you with some... Medic?
    • Profiili
    • Suiggarin kootut söherrykset
Vs: Touhou 12.3 Hisoutensoku
« Vastaus #4 : Maaliskuu 04, 2011, 00:51:07 »
Aaaaah, sokusokusoku. Tykkäilen kovasti, ja Yuyukolla lähestulkoon kaikki hyökkäykset ovat ihania, varsinkin se pinkki, monihaarainen laaseri on mukavan tappava. Spekoja käytän aika harvoin joten mitään hurjaa kiintymyssuhdetta ei ole mihinkään kerennyt syntymään, mutta...

Ja jotenkin tuntuu että Arcaden Lunatickaan ei ole mitenkään mielettömän vaikea, tarinatilassa taas kaikki on vaikeaa spekojen keston tähden. Hmmmmm.
That was so kawaii my doki doki almost committed sudoku.


Inc

  • Sininen Keiju
  • **
  • Viestejä: 96
    • Profiili
Vs: Touhou 12.3 Hisoutensoku
« Vastaus #5 : Maaliskuu 04, 2011, 08:12:23 »
Arcaden AIn isoimmat heikkoudet ovat mielestäni korttipiheys ja ennakoitavuus. AIhan käyttää kortteja korkeintaan sen 2-3/matsi kun itseltä palaa usein koko pakka 2 kierroksessa :P. Ja vaikka AI osaakin rankaista melko lujaa jos tilaisuuden saa, se liikkuu niin kaavamaisesti ettei tilaisuuksia juuri saa. Esim. seinästä kimmonnut AI palautuu kesken ilmalennon ~97% todennäköisyydellä, joten sen danmakun voi heittää jo ennakoivasti ja sitten AI kiltisti ottaa kopin :D.
Melkein voisin väittää että AI ohjelmoitiin Story-moden normi-kierroksia varten ja Arcade on extraa. Olisi kummiskin hiukan hapokasta jos AI polttaisi siinä Story-moden korttien välissä pakan normaaleja kun pelaajalla on kuitenkin vain yksi pakka koko moodia varten.

Story-modea kuvailisin tosin enemmän puzzle-peliksi kuin fighteriksi. Kortit noudattavat kuitenkin omia koreografioitaan orjallisesti, joten kun se heikko kohta löytyy on kortti jo käytännössä vaaraton. Hyvin valittu skillcard auttaa asiaa, Esim. Sanaen 22B hakeutuvat käärmeet on näppärä kun ei paljoakaan tarvitse pohtia mistä hyökkää ja miten :P.

Millenium

  • Not-so-Sagacious Spirit
  • Extra Boss
  • ******
  • Viestejä: 1 016
  • Chang'e, are you watching?!
    • Profiili
Vs: Touhou 12.3 Hisoutensoku
« Vastaus #6 : Maaliskuu 04, 2011, 08:36:17 »
Ja jotenkin tuntuu että Arcaden Lunatickaan ei ole mitenkään mielettömän vaikea.

Totta.... Minä pärjään jotenkin kummasti Lunaticilla paremmin kuin Easyllä arcade modessa....

Datafox

  • Stage Boss
  • *****
  • Viestejä: 914
  • Just a fox
    • Profiili
    • Melodïcore
Vs: Touhou 12.3 Hisoutensoku
« Vastaus #7 : Maaliskuu 04, 2011, 16:11:40 »
Ja jotenkin tuntuu että Arcaden Lunatickaan ei ole mitenkään mielettömän vaikea.
Totta.... Minä pärjään jotenkin kummasti Lunaticilla paremmin kuin Easyllä arcade modessa....
Easy pärjää sillä kuuluisalla "aloittelijan tuurilla"
Minäkö aktiivinen? Älä nyt hulluja puhu!

Millenium

  • Not-so-Sagacious Spirit
  • Extra Boss
  • ******
  • Viestejä: 1 016
  • Chang'e, are you watching?!
    • Profiili
Vs: Touhou 12.3 Hisoutensoku
« Vastaus #8 : Maaliskuu 10, 2011, 17:54:20 »
Jos joku haluaa joskus tulla minua vastaan, olen melkein aina käytettävissänne.

Tiedustelija

  • Baka
  • *
  • Viestejä: 9
    • Profiili
Vs: Touhou 12.3 Hisoutensoku
« Vastaus #9 : Maaliskuu 10, 2011, 23:27:32 »
Latasin, asensin, tappelin vähän aikaa, sain toimimaan.
Huomasin, ettei ollut ketään kenen kanssa pelata.

Violettio

  • Vieras
Vs: Touhou 12.3 Hisoutensoku
« Vastaus #10 : Huhtikuu 21, 2011, 16:56:35 »

Reimun Fantasy Heavenillä on kiva päättää tappelu <3 ja Yukarin junalla <3<3
Ei Suwakon Scourge God, Meilingin Rainbow Brilliance Palm, Youmun 6-root Cleansing, Patchyn Royal Flare tai Okuun Abyss Novakaan hassumpiakaan ole.
: D

Millenium

  • Not-so-Sagacious Spirit
  • Extra Boss
  • ******
  • Viestejä: 1 016
  • Chang'e, are you watching?!
    • Profiili
Vs: Touhou 12.3 Hisoutensoku
« Vastaus #11 : Huhtikuu 21, 2011, 17:20:51 »

Reimun Fantasy Heavenillä on kiva päättää tappelu <3 ja Yukarin junalla <3<3
Ei Suwakon Scourge God, Meilingin Rainbow Brilliance Palm, Youmun 6-root Cleansing, Patchyn Royal Flare tai Okuun Abyss Novakaan hassumpiakaan ole.
: D

Sakuyan C. Ricochet, Soul Sculpture ja Phantasmic Killer ovat myös mukavia tuohon tarkoitukseen.

Tuli eilen pelattua taas Arcade modea Sakuyalla. Taitoni ovat parantuneet melko hyvin, nyt kun vain oppisin käyttämään vielä niitä vähän vaikeammin tehtäviä skillejä.... mitkä skillit ovat omasta mielestänne vaikeimmat tehdä? Itselleni tuottavat vaikeuksia ne, jotka tehdään sarjalla 6-2-3.....

Violettio

  • Vieras
Vs: Touhou 12.3 Hisoutensoku
« Vastaus #12 : Huhtikuu 21, 2011, 17:29:29 »

Reimun Fantasy Heavenillä on kiva päättää tappelu <3 ja Yukarin junalla <3<3
Ei Suwakon Scourge God, Meilingin Rainbow Brilliance Palm, Youmun 6-root Cleansing, Patchyn Royal Flare tai Okuun Abyss Novakaan hassumpiakaan ole.
: D

Sakuyan C. Ricochet, Soul Sculpture ja Phantasmic Killer ovat myös mukavia tuohon tarkoitukseen.

Tuli eilen pelattua taas Arcade modea Sakuyalla. Taitoni ovat parantuneet melko hyvin, nyt kun vain oppisin käyttämään vielä niitä vähän vaikeammin tehtäviä skillejä.... mitkä skillit ovat omasta mielestänne vaikeimmat tehdä? Itselleni tuottavat vaikeuksia ne, jotka tehdään sarjalla 6-2-3.....
Youmulla ja Reimulla on eräät erittäin vaikeat counterit, Instant Dimensional Rift ja Insightful Sword.
Näppäinyhdistelmä on tuo 6-2-3, joka pitäisi tehdä JUURI ennen kuin vastustaja iskee.
Sakuyan Perfect Maid on paras counter (oma mielipide), joka on taasen helppo tehdä.

Millenium

  • Not-so-Sagacious Spirit
  • Extra Boss
  • ******
  • Viestejä: 1 016
  • Chang'e, are you watching?!
    • Profiili
Vs: Touhou 12.3 Hisoutensoku
« Vastaus #13 : Huhtikuu 21, 2011, 17:34:33 »

Reimun Fantasy Heavenillä on kiva päättää tappelu <3 ja Yukarin junalla <3<3
Ei Suwakon Scourge God, Meilingin Rainbow Brilliance Palm, Youmun 6-root Cleansing, Patchyn Royal Flare tai Okuun Abyss Novakaan hassumpiakaan ole.
: D

Sakuyan C. Ricochet, Soul Sculpture ja Phantasmic Killer ovat myös mukavia tuohon tarkoitukseen.

Tuli eilen pelattua taas Arcade modea Sakuyalla. Taitoni ovat parantuneet melko hyvin, nyt kun vain oppisin käyttämään vielä niitä vähän vaikeammin tehtäviä skillejä.... mitkä skillit ovat omasta mielestänne vaikeimmat tehdä? Itselleni tuottavat vaikeuksia ne, jotka tehdään sarjalla 6-2-3.....
Youmulla ja Reimulla on eräät erittäin vaikeat counterit, Instant Dimensional Rift ja Insightful Sword.
Näppäinyhdistelmä on tuo 6-2-3, joka pitäisi tehdä JUURI ennen kuin vastustaja iskee.
Sakuyan Perfect Maid on paras counter (oma mielipide), joka on taasen helppo tehdä.

Olen samaa mieltä... Perfect Maidin huono puoli on se, että sen joutuu tekemään kuuri ennen kuin vastustaja osuu tai muuten sen käyttö on ihan turhaa koska sitä ei voi käyttää counterina danmakua vastaan. Youmulla ja Patchoulilla on kiva kylläkin torjua danmakua koska Patchouli vain tuhoaa sen ja Youmu pistää sen menemään takaisin lähettäjälle.

Violettio

  • Vieras
Vs: Touhou 12.3 Hisoutensoku
« Vastaus #14 : Huhtikuu 21, 2011, 17:53:11 »
Ns. tarttumishyökkäykset ovat myös hyödyllisiä, kuten Remin Vampire's Kiss, Yuyukon Gifts to the Deceased ja Okuun Melting Pummel Kick (suosikkini).