Tulikin tässä mieleen (enkä vastaavaa lankaa löytänyt) että millä ohjaimella porukka täällä pelaa Touhou-pelejä?
Pad? Näppis Tikku? joku-muu-mikä?
Itseäni kiinnostaa etenkin danmaku-pelit, mutta toki saa ketjussa muidenkin töhö-aiheisten pelien ohjailusta puhua.
Itse pelasin danmakupelejä aluksi näppiksellä, sitten hommasin halvan USB-padin ja viimeisinpänä hankintana itsetehty arcadetikku.
Kuva liittyy:
Osina Dual-strike-ohjainpiiri, Seimitsu LS-56-01 -tikku ja Seimitsun nappulat. Tuo iso punainen nappi on tarkoitettu deathbombaamiseen.
Kotelo on mallia prototyyppi; ei kovin hieno mutta ajaa asiansa. Olisi tarkoitus tehdä hienompi pleksistä, lakatusta puusta, alumiinilevystä, yms. ja laitaa siihen Touhoukuva kanteen. Postaan sitten vaikka tänne kuvia kun edistyy.
Ehkä opin jopa oikeasti pelaamaan nyt kun kunnon ohjain... Jotain edistystä olen jo huomanutkin; hahmo ainakin tuntuu liikkuvan ruudulla jokseenkin ketterämmin ja tarkemmin kuin padilla; kahdeksan suuntaa liikkumiseen on hiton iso apu! Deathbombaus (jossa aina olen ollut luokattoman huono) onnistuu myös paremmin.