Kirjoittaja Aihe: Peliprojekteja  (Luettu 56201 kertaa)

tsalop

  • Puoli-Yōkai
  • *
  • Viestejä: 506
    • Profiili
Peliprojekteja
« : Marraskuu 15, 2011, 12:04:16 »
Elikkäs, olen jo pitkään puuhaillut erilaisten fanipelien parissa... Tässä olisi niistä muutama:

Keskeneräiset:
-Disappearing Scarlet Fantasy:
 EoSD:n prologiksi tarkoitettu pienoispeli, jonka pääosaa näyttelee Satsuki Rin. Reimun ja kumppaneiden sekoillessa Makaissa,  Rin lähtee selvittämään purppurausvan tapausta.
Galleria

-Winterheart:
Pääprojektini, joka tuntuu jäävän aina muiden projektieni jalkoihin. Tässä pelissä Reimu, Marisa ja Sakuya lähtevät selvittämään omalaatuisen ilmaston ja taivaalle ilmestyneen repeämän välistä yhteyttä (peli ei ole PCB:n uudelleenkerronta).

Alunperin tein tätä peliä CoolBasicilla, mutta rajoitteiden iskiessä vastaan - siirryin käyttämään C# ja sitä varten tehtyä SDL-wrapperia (SDL.NET)...
C#-projektista lisätietoa täältä.
Galleria

-PatchuAli Justice:
Tällainen kahden pelaajan kilpashmup, mitä olen aikani kuluksi kehitellyt... Pelin tulevaisuudesta ei ole vielä takeita.

Valmiit:
- Perfect Youmu (C#):
Youmun suuri seikkailu Hakugyokurou portaissa.
Ensimmäinen todellinen C# peli... Alunperin toteutettu Winterheartin ominaisuuksien testaamiseksi...
Toisin kuin normaaleissa shmupeissa, tässä pelissä pelaaja ei ammu lainkaan. Youmu voi käyttää miekkaansa panosten kimmottamiseen tai syöksyhyökkäyksiin.

-Voile Invaders II (CoolBasic):
Koakuman kosto.
Alkuperäisen Voile Invadersin paranneltu versio... Tein tästä kouluprojektina myös C# käännöksen, mikä sitten innoitti siirtymään oikean ohjelmointikielen käyttöön fanipeleissäni.
-Voile Invaders I (CoolBasic):
Koakuma puolustaa kirjastoja Kedamoilta.
Ensimmäinen valmiiksi saamana Touhou fanipeli... Hyvin yksinkertainen Space Invaders klooni, jossa Koakuma pyrkii puolustamaan kirjahyllyjä.

Lisätietoa:
Wiki: Tänne olen kerännyt yleistä tietoa peleistäni.
Twitter: Yleisimmin käytetty tiedotuskanava.
Blogi: Hyvin vähän käytössä. Yleensä isoimmat päivitykset lisään tänne.

Lattianpesuaine

  • Oni
  • ***
  • Viestejä: 1 769
  • Myaaah!
    • Profiili
Vs: Peliprojekteja
« Vastaus #1 : Marraskuu 15, 2011, 13:13:25 »
mielenkiintoista. voisi noita valmiita kokeilla :D

Selleri

  • Kami
  • *****
  • Viestejä: 356
    • Profiili
Vs: Peliprojekteja
« Vastaus #2 : Marraskuu 15, 2011, 15:40:55 »
Jopas, en tiennytkään teikäläisen olevan tältä puolen maailmaa kotoisin. Ja kumarran kunnioittavasti niille jotka kykenevät väsäämään pelejään oikealla ohjelmointikielellä.

T. Sivusilmällä muutamia projektejasi eräällä ulkomaisella touhoufoorumilla vilkuillut ja oman projektinsa parissa puolipassiivisesti työskentelevä

tsalop

  • Puoli-Yōkai
  • *
  • Viestejä: 506
    • Profiili
Vs: Peliprojekteja
« Vastaus #3 : Marraskuu 15, 2011, 16:15:01 »
Jopas, en tiennytkään teikäläisen olevan tältä puolen maailmaa kotoisin. Ja kumarran kunnioittavasti niille jotka kykenevät väsäämään pelejään oikealla ohjelmointikielellä.

Kiitän mielenkiinnosta, tosin pitäisi taas yrittää  saada jotain todellista aikaan (ehkäpä
ensiviikoksi saisin ulos uusia screenshotteja).

Datafox

  • Stage Boss
  • *****
  • Viestejä: 914
  • Just a fox
    • Profiili
    • Melodïcore
Vs: Peliprojekteja
« Vastaus #4 : Marraskuu 15, 2011, 22:05:16 »
Tämä lanka sai minut vetämään vanhan projektin esille. Mutta vaihdoin valmiista työkaluista (Selleri tietää) Pythoniin. Vois silleki lankaa sitte joskus kun julkasukelposessa kunnossa.
Minäkö aktiivinen? Älä nyt hulluja puhu!

tsalop

  • Puoli-Yōkai
  • *
  • Viestejä: 506
    • Profiili
Vs: Peliprojekteja
« Vastaus #5 : Marraskuu 15, 2011, 22:52:35 »
Mutta vaihdoin valmiista työkaluista (Selleri tietää) Pythoniin.
Teetkö ihan puhtaalla Pythonillla, vai käytätkö esim pygamea?

Datafox

  • Stage Boss
  • *****
  • Viestejä: 914
  • Just a fox
    • Profiili
    • Melodïcore
Vs: Peliprojekteja
« Vastaus #6 : Marraskuu 16, 2011, 10:36:42 »
Mutta vaihdoin valmiista työkaluista (Selleri tietää) Pythoniin.
Teetkö ihan puhtaalla Pythonillla, vai käytätkö esim pygamea?
Pygamea juuri. Olen monia kieliä ja kirjastoja kokeillut, ja python tuntuu sopivan minulle parhaiten. Tämä saattaa kyllä vielä vaihtua, sillä esim. LWJGL-pohjaiset kirjastot kuten Slick vaikuttavat kanssa mukavilta.
Minäkö aktiivinen? Älä nyt hulluja puhu!

tsalop

  • Puoli-Yōkai
  • *
  • Viestejä: 506
    • Profiili
Vs: Peliprojekteja
« Vastaus #7 : Marraskuu 16, 2011, 12:59:24 »
Pygamea juuri. Olen monia kieliä ja kirjastoja kokeillut, ja python tuntuu sopivan minulle parhaiten. Tämä saattaa kyllä vielä vaihtua, sillä esim. LWJGL-pohjaiset kirjastot kuten Slick vaikuttavat kanssa mukavilta.
Itsekkin pitäisi tuota Pythonia joskus kokeilla (ainoastaan CGI-ohjelmointia olen sillä tehnyt)...

tsalop

  • Puoli-Yōkai
  • *
  • Viestejä: 506
    • Profiili
Vs: Peliprojekteja
« Vastaus #8 : Marraskuu 18, 2011, 10:09:57 »


Kaksi uutta screenshottia Winterheartin C# käännöksestä. Kuten kuvasta näkyy, tämä on vasta ensimmäisiä versioita, joten pelin ulkoasu saattaa muuttua huomattavasti nykyisestä (vertaa CoolBasic versioon)...

tsalop

  • Puoli-Yōkai
  • *
  • Viestejä: 506
    • Profiili
Vs: Peliprojekteja
« Vastaus #9 : Marraskuu 24, 2011, 11:58:30 »
Postaan tämän tänne...


Eli erästä projektiani varten pitääpi piirtää Gensokyon kartta, joten tein tällaisen
Paint räpellyksen suuntaviivoiksi. Kaikki tässä kartassa esiintyvät paikat on pyritty
sijoittamaan kuten ne Zunin töissä esiintyvät.

Sitten hieman "faktoja", johon pohjaan teokseni:

Makai = Luolasta Hakurein temppelin takana
Hakurei temple  = Itään Jäätyneestä Järvestä (Misty lake)
Misty lake = Gensokyon keskellä (oma oletukseni), Youkai vuoren juurella (vesi virtaa vuorelta järveen)
SDM = Jäätyneen järven rannalla
Great Youkai Forest = Youkai vuoren ympärillä
Moriya shrine = Youkai vuoren huipulla
Giant Pond = Lähellä Moriyan temppeliä
To Chireiden = Moriyan takana (itse asiassa se geysir hässäkkä)
Hell = Chireiden on osa sitä*
Forest of Magic = Jäätyneen järven ympärillä
Kourindou = Taikametsän lähistöllä
Human village = Bambupöheikön ja taikametsän välissä
Bamboo Forest = Ihmiskylästä katsottuna Youkai vuorta vastapäätä
Eientei = Bambupöheikössä
Myoren temple = Perustettu lähelle ihmiskylää (kohtaan mihin Palanquin törmäsi)
Mausoleum = Myorenin temppelin alla
Garden of Sun = Suzuranin mäen lähellä
Mugenkan (Yuka) = Kuten arvata saattaa auringonkukkapuutarhassahan se
Valley of Suzuran = Mäki erottaa Sanzun ja puutarhan (pelistä päätelty)
Sanzu = Gensokyon rajalla**
Muenzuka =Sanzun erottama**
Poltergeist Mansion = Metsässä lähellä Hakugyokurouta (pelistä päätelty)
Gate to Nether = Jossain päin vuoristoa (Perustuu Sakuyan, Reimun ja Marisan matkaan)
Hakugyokurou = Manalassahan se
Majohiga = Gensokyon rajalla (ei kartassa, sillä pelissä se on lähellä Prismrivereitä, mutta
toisaalta Zunin mukaan se voi olla kaikkialla)
Heaven = Kiipeämällä Youkai vuorta pääsee taivaaseen...

* Helvettiin voi olla myös toinen sisäänkäynti lähellä Hakureita. Tämä perustuu Reimun taittamaan
taipaleeseen HRtP:ssä.
** Sanzu ja Muenzuka ovat vain osittain Gensokyossa

---
Alice ja Marisa ovat luonnollisesti Taikametsässä, ja 3 keijuakin asustavat siellä.
Great Fairy War:n tapahtumien takia sijoitin keijujen puun lähelle Jäätynyttä järveä.

Hieda no Mukyuu

  • Elle parle d’amour comme elle parle des vieux livres
  • Miko
  • ***
  • Viestejä: 1 640
  • Tuota... Muistanet merkitä lähteet?
    • Profiili
Vs: Peliprojekteja
« Vastaus #10 : Marraskuu 24, 2011, 13:12:22 »
Upeaa, että nähdään vaivaa Gensōkyōn kartoittamiseksi! Olenkin miettinyt, kiinnostaako aihe täällä ketään.

Vertailun vuoksi, ja ottamatta minkäänlaista kantaa teosten paremmuusjärjestykseen: aiempien kartoittajien töitä Danboorussa.

tsalop

  • Puoli-Yōkai
  • *
  • Viestejä: 506
    • Profiili
Vs: Peliprojekteja
« Vastaus #11 : Marraskuu 24, 2011, 15:20:08 »
Päivitin tuota karttaa hieman (oli mennyt Higan ja Muenzuka sekaisin);
Lisäksi puuttui pari juttua (Road to Reconsideration ja Nameless hill)...

Tundra

  • Sininen Keiju
  • **
  • Viestejä: 58
  • Oikeuden puolustaja ja laiskuri
    • Profiili
Vs: Peliprojekteja
« Vastaus #12 : Joulukuu 03, 2011, 18:09:02 »
Erittäin vaikuttavaa, olet varmasti nähnyt aikamoisen vaivan noiden peliprojektien eteen! Itse en kuitenkaan ole hirveän innostunut fanitekoisista Touhou-shmupeista, mutta muiden lajityyppien edustajia, ja varsinkin crossovereita (esim. Super Marisa Land, Megamari) voisin vaikka joskus kokeilla. Meikäläinen kun ei ole vielä kovin montaa virallistakaan Touhouta pelannut, eivät fanien shmupit ainakaan vielä kiinnosta. Tuo Perfect Youmu on kuitenkin virkistävän erilainen idealtaan, pitääkin kaiketi jossain vaiheessa kokeilla kun kerran latauslinkkikin sieltä shrinemaiden.orgista löytyy.

Ihan hienon kartan olet pääpiirteittäin tehnyt, todenmukaiselta vaikuttaa ainakin ne osat, joista jotain edes tiedän. Minkäslainen peli on tekeillä, jos oikein kartan tarvitset? Shmuppi vai kenties jotain muuta?

tsalop

  • Puoli-Yōkai
  • *
  • Viestejä: 506
    • Profiili
Vs: Peliprojekteja
« Vastaus #13 : Joulukuu 04, 2011, 19:26:24 »
Ihan hienon kartan olet pääpiirteittäin tehnyt, todenmukaiselta vaikuttaa ainakin ne osat, joista jotain edes tiedän. Minkäslainen peli on tekeillä, jos oikein kartan tarvitset? Shmuppi vai kenties jotain muuta?

Kiitän.
Tuota, tuota... Kyseessä on eräänlainen korttipeli / visual novel / rpg (tyyliin Pocket Wars ja Nonet card),
josta lyhyt kuvaus täällä. Varsinaisesti olen tässä projektissa enää neuvonantajana ja graafikkona.

Pääidea on tämä: Momizi on hukannut Ayan albumit, ja Aya tietysti lähtee etsimään niitä.
Samaan aikaan Gensokyossa leviää eräänlainen korttipelivillitys ja saatuaan käsiinsä muutamia
näistä pelikorteista, Aya huomaa yhtäläisyyksiä kadonneisiin valokuviin.

Aya päättää selvittää mikä kytkös on tämän korttipelin ja kadonneiden valokuvakansioiden välillä.

Tundra

  • Sininen Keiju
  • **
  • Viestejä: 58
  • Oikeuden puolustaja ja laiskuri
    • Profiili
Vs: Peliprojekteja
« Vastaus #14 : Joulukuu 04, 2011, 19:36:05 »
Vai niin! En oikein päässyt perille pelattavuudesta, mutta kuulostaa ihan mukavalta vaihtelulta. Tosin, Youtubessa olen nähnyt joitakin Touhou-RPG-projekteja (tosin Final Fantasy / Fire Emblem -tyylisiä), jotka ovat erittäin köyhän oloisia toteutukseltaan ja ilmeisesti kesken jääneitä. Toivotan onnea ja ahkeruutta projektiisi!