^
Ois kyllä pitäny lukea "taas" lakia paremmin. Onneksi en ole rikollinen, tai juristi, tai rikollinen juristi.
Hieda tuossa pohtikin hyvin tuota alaikäisille tarjoamista, niin ei tässä maassa kovin montaa homo sapiensia taida olla joka ei ainakin olisi maistanut alaikäisenä. Ja hyvin monet vanhemmatkin ovat ainakin minun läsnä ollen olleet sitä mieltä, että parempi kotona antaa lastensa maistaa kuin että sitten ihmeellisistä pimeistä pulloista kokeileevat kaupungilla. Ja se esimerkki minkä lapsellesi annat kun sen viinan kanssa lotraat!
Muistan kun aikoinaan täysjuoppo isäni meni uusiin naimisiin ja antoi minulle ja veljelleni mukaan 1,5l siideriputelin jossa oli alkoholia roisit 0,7%!!! Siitä sitten hirveellä vauhdilla kaveria tapaamaan ja läheiseen metsään "ryyppäämään". Kyllähän siinä niin olevinaan alkoholi lämmitti ja vaikka mitä kun oltiin Irwin Goodmanit ja muut kuunneltu, mutta ne vaikutukset olivat enemmänkin psykologisia kuin alkoholin tuottamia. Ja alkoi se kaverin tietokone lämpimässä talossa kiinnostamaan meitä aika nopeasti enemmän kuin hurjan siiderimme litkiminen pienen pakkasen rankaisemassa huurteisessa kylmässä ryteikössä.
Roppari, emme ole tainneet pysyä mukana ajan virrassa tässä kieltojen maassa.
Minä en ainakaan! Tein Mikkelissä tällaisen havainnon:
Absinttia! Ja vieläpä yli 60-volttisena. Onko tämä nyt sitä erityislupaa väkiviinasta, kun minä olen jo pitkään elänyt uskossa ettei Suomessa saa myydä vahvempaa kuin 60%-juomaa?