Juuh, itse olen Zeldojen patrissa pyörinyt vuonna 2004, kun Kankaanpäässä vielä oli jopa peliliike. Siellä pelasin sitte Wind Wakeriä ja totesin, et tää cubelle, vaik en tajunnu paskaakaan enkusta tuolloin.... lopulta kun sain sen sit itelle ni selkes, et tääl sisällä onkin joku toinen levy, jossa on .... 2 ZELDAA LISÄÄ?! Jep , WW tuliu hakattua aikas nopeastikkin, mutta OOT-peleissä jäin jumiin. Melkein heti ostin sitten GBA:lle Lin to the pastin, joka on jäänyt enimmäkseen "no kun vittu täs bossis kuolee melkein heti ku pääsee aloittaan, vaikka pullot on täynmä keijjuja"-syystä. Kuitenkin noista peleistä sitten on kehittynyt sarjan fanitus ja nykyään löytyy tuo collectors edition ( sisällä Zelda1, 2 ,OOT ja Majoras mask), DS-zeldat ja Twilight Princess (siis "Ganondorf likes fishing"). Lisäksi emulla on pelattu Link's awakening, oracle-pelit läpi ja Minish cap jäi vaan jostaki syystä loppupomoa vaille kesken. Muutenkaan en noista Capcom-zeldoista kauhesti pitänyt, kun toistivat kaikki toisiansa noilla saamarin raiteille ja vivuilla.
Eli Minisdh cäppiä, four swordeja ja skyward swordia lukuun ottamatta kaikki pelattu. Lisäksi jos joku mainitsee ne hirvitykset, YOU MUST DIE~!
Lempparini on joko OOT tai Majoras Mask. Majoras Mäskissä rakastuin erityisesti noihin naamioihin ja sivutehtävät olivat kultaa. Toki se viiminen naamio, minkä pelissä teki bossien hakkamisesta aikas huvittavan helppoa.
3DS:lle tuli tos maanantaina istettuun OOT 3D, mutta täytyy sanoa, että pettymys oli. Grafiikat ny oli tietysti partemmat, mutta peli oli tyhmennetty osiltaan. 64/Gamecubessa hahmot puhuivat useasti mystisesti, 3DS:ssä taas " sun pitää mennä tänne ja tonne ja sinne ja sinne pääsee näin" . Lisäksi Navista oli tehty vieläkin vittumaisempi, kun se alkaa muutaman tunnin kuluttua ulisemaan "Sinun kannattaisi pitää tauko"-ehdotuksesta. Lisäksi kuten SS:ssä peliin oli lisätty kusetuksen-kivi , joka kertoo sinulle, missä vitussa kaikki salaiset esineet on ja miten luolastojen pulmat ratkaistaan.... EIHÄN TUOSSA OLE MITÄÄN JÄRKEÄ! Jos jenkit ny vittu on niin urpoja, ni lisätkää ne vaan jenkki-versioon, ei eurooppalaiset ja japsit mitään vihjeitä halua. Koko pelisarjanhan idea on aiheuttaa pieniä pään särkyä ja mietintä taukoja. OOT 3D:n olen kohta pelannut läpi ja MasterQuest aukeaa sit sen jälkeen. Jos MasterQuestissakin on tuo kusetus-kivi, taidan kerätä saamari adressiin tuota kiveä vastaan JUMALAUTA!
SS tuleeki mulle haltuun tänään, itsellä tuo limited edition, ni pääsee kuuntelemaan vielä musiikkia jasaa pelata kultasella ohjaimella.
Tietysti nostetaan kissa pöydälle ja aletaankos tappelemaan aikajanan kanssa? ^^