Kirjoittaja Aihe: Mahō no morin aiheellinen jaarittelu  (Luettu 135071 kertaa)

Hieda no Mukyuu

  • Elle parle d’amour comme elle parle des vieux livres
  • Miko
  • ***
  • Viestejä: 1 640
  • Tuota... Muistanet merkitä lähteet?
    • Profiili
Mahō no morin aiheellinen jaarittelu
« : Toukokuu 15, 2013, 22:34:55 »
Tämä keskustelusäie vastaa ns. Todellisuuden suosittuja Jaarittelu-säikeitä, kuitenkin niin, että jokaisen viestin on tarkoitus liittyä Tōhō Projectiin. Toivoisin ihmisten ja yōkaitten heittelevän tänne kaikenlaisia pikku huomioita ja ajatuksia, jotka eivät välttämättä ansaitse kokonaisia omia keskusteluaiheitaan.

***

Aloitan toteamalla, että olen tutkinut omia noin vuodesta 2009 lähtien kertyneitä Youtube-kirjanmerkkejäni ja huomannut, että aivan mielettömän suuri osa niistä johtaa Tōhō-musiikkikappaleisiin ja -kuvakertomuksiin.

Muistaakseni oli sellainen aika, kun tuumin, että ehkä minun ei enää ollenkaan pitäisi kuunnella uutta kaupallista kevyttä musiikkia. Tōhō-sovituksissa riittää viihdettä niin pitkäksi aikaa ja niin moneen makuun, eikä tekijänoikeuskysymyksiä tarvitse murehtia kuin korkeintaan periaatteellisella tasolla. Ei, en usko ajatukseeni, mutta jo sen herääminen kertoo fanikulttuurista jotakin.

Roppari

  • Vieras
Vs: Mahō no morin aiheellinen jaarittelu
« Vastaus #1 : Toukokuu 15, 2013, 23:33:02 »
^
Hmm. En tiiä onko nyt oikea paikka, mut ois saakelin siisti heittää vaikka tuon Getsun ja Röögerin kanssa tuosta Primus - My Name Is Mudista Töhnö-versio: My Name Is Yuuka. Ois helppo sovitus: sanat olen jo melkein loihtinut, nyt vaan pitäisi opetella kunnolla vetämään slappibassoa ja vähän laulamaan. Musavideosta puhumattakaan.

MKtsudo

  • Retro
  • Puoli-Yōkai
  • *
  • Viestejä: 557
  • Pokémon
    • Profiili
    • Touhoun lyhyt oppimäärä
Vs: Mahō no morin aiheellinen jaarittelu
« Vastaus #2 : Toukokuu 18, 2013, 17:20:25 »
No juu, Töhö-jaarittelua. Tässä viestissä ei ole kyllä kovin mainittavasti Töhöä, mutta menkööt Kun Mukyuu nyt musiikista puhumalla minut onnistui innostamaan.

Aloin tässä tänään katsella ensi Reitaisai musiikkikattausta. EastNewSoundin, Amateras Recordsin ja Conagusurin risteenliittymiä on aina hauska seurata, koska nuo kolme ryhmää eivät ole koskaan tuntuneet pysyvän omien ryhmiensä sisällä; milloin Kirin tai Tracy vierailee kaveri-circlensä levyllä, milloin laulajia heitellään miten sattuu. Olen aina mieltänyt, että kannattaa vierailla toisen circlen levyllä muutenkin kuin vain huvin vuoksi, koska se on aina ilmaista näkyvyyttä omalle circlelle: Kokuchou on vieraillut aikanaan (ennen ns. läpimurtoaan) sekä Alice's Emotionin että Alstroemeria Recordsin levyillä. Itsekin löysin Amateras Recordsin aikanaan Tracyn vierailun ansiosta. Kokuchoun vierailu pitkästä aikaa Conagusurin riveissä oli jännä yllätys myöskin: Omaan korvaani Conagusurin musiikki on rauhoittunut huomattavasti niihin aikoihin verrattuna, jolloin Irus vielä aktiivisesti työskenteli Conagusurin levyillä. Kokuchoun raskaammat bassot hyökkäävät korvilleni hämmentävästi ainakin levyn crossfadessa, mutta pitänee kuunnella levy kokonaisuutena ja sanoa vasta sitten, toimiiko se tuolla joukossa vai ei.

Ryhmien sisäisten suhteiden tilanteita olisi kuitenkin kiva seurailla muutenkin kuin päättelemällä levyvierailujen perusteella, ketkä kaveeraavat keskenään, koska välillä tuntuu, että taustalla tapahtuu melkoisesti. En koskaan saanut tietää, lähtivätkö crouka ja Izumin EastNewSoundin riveistä riidoissa vai väleissä, mutta kumpikin ainakin on ollut aktiivinen EastNewSound-eran jälkeenkin, joten haluja musiikin tekoon ainakin on vielä ollut.

Laulajia en niin paljon oikeastaan seuraa, useimmat naislaulajat ovat aavistuksen liian lapsekasta denpaa omaan makuuni.

Hieda no Mukyuu

  • Elle parle d’amour comme elle parle des vieux livres
  • Miko
  • ***
  • Viestejä: 1 640
  • Tuota... Muistanet merkitä lähteet?
    • Profiili
Vs: Mahō no morin aiheellinen jaarittelu
« Vastaus #3 : Marraskuu 09, 2013, 19:22:13 »
[Tämän viestin alkuosa julkaistu alun perin 11.7.2013 klo 23.07.58:]

Selailinpa Töhö-asioita venäjänkielisestä Википедияsta, kun en mitään järkevämpääkään jaksanut tehdä.

Hämmästykseni oli suuri, kun huomasin Rumian nimen ääntämisohjeen. Pitkä u?! Mitä ihmettä, sehän tosiaan kirjoitetaan katakanalla!

Olin aina luullut Rumiaa japanilaiseksi ja hänen nimeään japaninkieliseksi. Olin aina ollut väärässä.




Tarvitsisin Gensōkyōta rakastavien ihmisten näkemyksiä Koakumasta, hän kun on niin loistava hahmo. Loistava kenties juuri siksi, että emme oikeasti tiedä hänestä juuri mitään.

1. kysymys: Onko Koalla oikeasti yhdet, kahdet vai kenties useammat siivet? Missä ne sijaitsevat? Tunnepohjalta saa oikein mielellään vastata. Mahdolliset perustelut ja lähdeviitteet mieluusti spoilereihin.

Roppari

  • Vieras
Vs: Mahō no morin aiheellinen jaarittelu
« Vastaus #4 : Marraskuu 09, 2013, 19:38:19 »
^
Itse en oikein usko että Koalla olisi useampia kuin kahdet siivet -eli siis kaksi siipiparia-. Näkyisihän ne jo vaatteiden alta jotenkin, ellei sitten toisten siipien alla olisi useampia siipiä(?)

Perusteluiksi en keksi parempaa kuin Setzin laadukkuuden:

http://danbooru.donmai.us/posts/1299497?pool_id=1754

http://danbooru.donmai.us/posts/1412930?pool_id=1754

Error 424

  • Discordin Diktaattori
  • Punainen Keiju
  • *****
  • Viestejä: 343
  • yea ♪
    • Profiili
Vs: Mahō no morin aiheellinen jaarittelu
« Vastaus #5 : Marraskuu 09, 2013, 19:46:35 »
Jaa-a, eipä ole kauheammin tullut Koakumasta välitettyä. Johtunee varmaan juurikin tuosta hahmon epämääräisyydestä. Pakko kuitenkin myöntää, että kun on näinkin laaja fanikanta, niin kyllä jokaisesta touhousta löytyy hyvää materiaalia.

Mutta tuosta kysymyksestä: kahdet siivet, päässä ja selässä. Syy 1 ja syy 2

Roppari

  • Vieras
Vs: Mahō no morin aiheellinen jaarittelu
« Vastaus #6 : Joulukuu 10, 2013, 15:12:40 »

Hieda no Mukyuu

  • Elle parle d’amour comme elle parle des vieux livres
  • Miko
  • ***
  • Viestejä: 1 640
  • Tuota... Muistanet merkitä lähteet?
    • Profiili
Vs: Mahō no morin aiheellinen jaarittelu
« Vastaus #7 : Joulukuu 15, 2013, 16:59:22 »
Koa? Kokokoa? Koa~!.

Olin vähällä jättää linkin katsomatta, koska kyllähän minä Eromamen sarjakuvat tunnen.

Olikokoakohan hyvä, että sain näin tutustua myös Hakase Enamiin...?

***

Sitten ulkomaille.

Kiinalaisten kuuluotain Chang’e-1 on kuljettanut kuujänis Reisenin (»Udongein») takaisin Kuuhun suorittamaan kolmen kuukauden mittaista tiedustelutehtävää. Tehtävän aikana Reisen käyttää koodinimeä Yutu (玉兔).

Kyseessä on ensimmäinen Maan asukkaitten valmistaman avaruusaluksen laskeutuminen Kuuhun sitten vuoden 1976, jos gensōkyōlaisten kuumatkoja ei lasketa.

Yuyuko

  • Vieras
Vs: Mahō no morin aiheellinen jaarittelu
« Vastaus #8 : Joulukuu 26, 2013, 16:11:17 »
Onkos täällä Touhou-ihmisillä mielessä jotain erityistä, mitä Comiketilta odotatte? Itse en paljon julkaisuista tiedä, mut Demetorilta ainakin pukkaa täyspitkää levyä. Tällä kertaa en löytänyt edes promovideota, josta näkisi mitä doujin-pelejä on luvassa :/

EDIT: Löysinpäs: http://www.crunchyroll.com/anime-news/2013/12/23-1/video-over-an-hour-survey-of-the-doujin-games-of-comiket-85

Jaakui Pirinen

  • Keltainen Keiju
  • ****
  • Viestejä: 263
    • Profiili
    • Yakui.net
Vs: Mahō no morin aiheellinen jaarittelu
« Vastaus #9 : Joulukuu 26, 2013, 16:47:09 »
Onkos täällä Touhou-ihmisillä mielessä jotain erityistä, mitä Comiketilta odotatte?

Tätä (R18G, ei lapsille yms..): http://www.pixiv.net/member_illust.php?mode=medium&illust_id=40314855
Pitää tiikerintakapuolesta tilata comiketin jälkeen :3
Olen lähinnä twitterissä: https://twitter.com/UwU_Nanachi
Discord: Nanachi#5920

Hagane productio

  • Illuusiokonduktööri
  • Midboss
  • ****
  • Viestejä: 847
  • 僕と一緒に遊ぶ?じゃあ死ぬ気で頼むよ
    • Profiili
Vs: Mahō no morin aiheellinen jaarittelu
« Vastaus #10 : Joulukuu 26, 2013, 18:08:29 »
Onkos täällä Touhou-ihmisillä mielessä jotain erityistä, mitä Comiketilta odotatte?

Yuuhei Satelliten uutta levyä. Hyviä themejä valinneet tällä kertaa. Odottelen yhä sitä Cinderella Cage ~Kagome-Kagome -sovitusta, koska senyan aka Mayumi Morinagan ääni on rakkaus ja kyseinen circle tekee muutenkin hyvää matskua. EastNewSoundiltakin näyttää tulevan ihan lupaavalta vaikuttavaa settiä. Niitä siis odotellessa.

Sakuyashii

  • Vieras
Vs: Mahō no morin aiheellinen jaarittelu
« Vastaus #11 : Joulukuu 26, 2013, 18:31:31 »
Sattuisiko kukaan tietämään olisiko Nana Takahashi mukana minkään circlen toiminnassa tämän kertaisessa Comiketissa? Hänen lauluäänensä on parhainta ikinä, mutta olen laiska enkä jaksa ottaa itse selvää.

Yuyuko

  • Vieras
Vs: Mahō no morin aiheellinen jaarittelu
« Vastaus #12 : Joulukuu 26, 2013, 18:38:21 »
Itse olen Ranko-fani. Tämän perusteella Sound Holicilta tulee parikin levyä. Jokusella biisillä näyttäisi Nana Takahashi laulavan.

Sakuyashii

  • Vieras
Vs: Mahō no morin aiheellinen jaarittelu
« Vastaus #13 : Joulukuu 26, 2013, 18:45:54 »
Aww yiss, pitääkin pitää erinäisiä sivustoja silmällä Comiketin aikaan. Toki voisin myös yrittää ostaa ne yaoimieheltä Frostbitessä, mutta luulisin että varmempi tapa on olla likainen piraatti. Tack så mycket tiedosta.

Mia

  • Kohtalo-Touhou
  • Midboss
  • ****
  • Viestejä: 850
    • Profiili
Vs: Mahō no morin aiheellinen jaarittelu
« Vastaus #14 : Joulukuu 28, 2013, 16:55:32 »
Eiköhän sieltä Comiketista taas muutama doujinshi ja levy löydy. Erityisesti odotan tätä (klikkaus omalla vastuulla).



1. kysymys: Onko Koalla oikeasti yhdet, kahdet vai kenties useammat siivet? Missä ne sijaitsevat? Tunnepohjalta saa oikein mielellään vastata. Mahdolliset perustelut ja lähdeviitteet mieluusti spoilereihin.
Scarlet Devilissä hänellä on vain siivet päässä mutta sarjakuvissa* hänellä on siivet myös selässä. Fanit ehkä useammin piirtävät hänet myös siivet selässä kuin ilman. Kuvittelisin että päässä olevat siivet piirretään lähes aina.

Spoiler: * (click to show/hide)
Pusi pusi ja cosplay