Note to self: puolen tunnin juoksulenkki aiheuttaa keuhkojen yskimistä pihalle kivuliaasti ja oksentamista.
ei saanu edes kunnolla henkeä vähään aikaan, ekaks meinas tulla helvetillinen paniikki ja kuolemanpelko ja sen jälkeen täpärästi vältin pyörtymisen.
Kerran kauan sitten yritin ruveta kohottamaan kuntoani lenkkeilemällä. En ollut ikinä polttanut savukettakaan. Oireet eivät olleet läheskään yhtä pahoja kuin yllä kuvatut, mutta kyllä oli kauhea olo jälkeenpäin.
Sen verran kuin olen Bubbon luonteesta saanut kuvaa, niin oireisiin on saattanut olla suurempana syynä liian kova yrittäminen kylmiltään kuin tupakanpoltto.
Suosittelen lämpimästi polkupyöräilyä kuntoliikuntana. Pyörän selässä on minun mielestäni paljon helpompaa säätää rasitustasoa juuri itselleen sopivaksi.
Silloin aikanaan muutaman hyvin verenmakuisen juoksulenkin jälkeen vaihdoin polkupyörään ja ajattelin, että näin ei kunto
voi nousta, koska tämä ei tunnu pahalta. Olkoon, tuumasin minä, tuleepa ainakin ulkoiltua ja nähtyä maisemia laajemmalti kuin juostessa. Kas kummaa: muutaman viikon tai kuukauden päästä kestin satunnaisia juoksemisiakin paljon paremmin, vaikka en ollut huomannut yleisessä voinnissani mitään muutosta.
tl;dr Itsensä repiminen väkisin on syvältä ja on aina ollut syvältä. Polkupyörä, tuo ihmiskunnan hienoin keksintö heti ehkäisykumin jälkeen, auttaa huijaamaan omaa kehoa niin, että liikunta ei tunnu liikunnalta vaan mukavalta.