Pienenä harrastin kaikenlaista liikuntaakin, aina aikidosta uintiin. Jossain vaiheessa elämääni saavutin kuitenkin jonkinasteisen valaistumisen ja tajusin, että urheilun kaltainen liikunta on ihan turhaa. Sen ajan voi käyttää paremminkin, vaikkapa istuen.
Tietokoneella istun aikas usein, nykyään tosiaan Touhouta (ja Traviania) lähinnä pelaan, jos yksin olen. Tuttujen kanssa laneilla, tai koulussa, sit usein dotaa ja parin kaverin kanssa välillä näitä vanhempia pelejä pelaillu. Viime kesänä esim. keksittiin jostain pelata kaikki vanhat Crashit läpi. (Uudempia ei enää meillä ole)
Pelaamisen lisäksi jää onneksi aikaa muuhunkin, esim. musiikin kuunteluun ja soittamiseen. Tällä hetkellä en missään bändissä koskettimia soita, mut välillä yksinään tulee jotain kipaleita treenattua. Viimeisimpänä soittoinnostuksena Touhou-biisien pianosovitukset, joista osa on oikein messeviä.
Mangaa, tai animea en pahemmin keräile, jollei nyt animen keräilyksi lasketa Miyazakin melkein kaikkien leffojen omistamista.
Aku Ankkoja sen sijaan keräilen! Olen kerännyt jo pitkän aikaan, kohta kymmenisen vuotta säännöllisesti tullut taskari + lehti hankittua. Ei noi tarinat nyt enää hirveä paljon lämmitä, välillä tosin löytyy eeppistäkin voittoa, mutta keräilen siis lähinnä keräilyn ilosta.
Kirjoittanut olen ihan huvikseni jo pidemmän aikaa ja jonkin verran on tullut Internetin puolellakin proosaan tutustuttua. Ikävä kyllä asiallista ja rakentavaa palautetta antavaa sivustoa ei suomeksi meinaa löytyä mistään. Muutamaa suomenkielistä olen käyttänyt, yhteen törmäsin netissä ja toiseen travianin puolella. (jälkimmäisessä en tosin vielä ole kuin lukenut muiden tekstejä) Näitä sivustoja yhdistää aikalailla sama asia, molemmat ovat ikävän kuolleita. Englanniksikin osaan kirjoittaa, se ei sinänsä ole ongelma, mutta kieleni on suomen kanssa huomattavan paljon vilkkaampi ja taidan kieliopin paremmin. Fani-kirjallisuuteen olen ikäväkseni tutustunut. En ole lukenut pahemmin mitään, mutta tuolla wordissa tosiaan kummittelee tuo pari päivää sitten kirjoittamani Touhou-fanfic. Pitänee varmaan polttaa tietokone ja hakeutua hoitoon. D:
Piirtää yritän aina välillä, mutta harvemmin siinä onnistun. Ei minun piirtotaitoni huono ole, vaan todella hirveän kamala. Pidän kuitenkin piirtämisestä ja onnekseni multa löytyy muutama kaveri, jotka kynällä näitä taidemaalauksia osaavat luoda. Yksi pidempi sarjakuva onkin erään tuttuni kanssa yhteisvoimin tehty; minä käsikirjoitin, kaveri piirsi.
Cosplaytä en ole koskaan harrastanut, jollei tahattomia cossauksia lasketa. Kerrankin kaupungilla tuli (en nyt muista mitkä anime/mangatapahtumat sillon oli) kehuja, että sen ja sen (pitkä ja epäselvä nimi, en muista) sarjan nörteimmän hahmon cossini oli kuulemma erittäin onnistunut. Olin vähän "aijaa", sillä olin vain kaupassa käymässä.