Kirjoittaja Aihe: Kokemuksia, niitä kivuliaita ja niitä ihania!  (Luettu 368627 kertaa)

Error 424

  • Discordin Diktaattori
  • Punainen Keiju
  • *****
  • Viestejä: 343
  • yea ♪
    • Profiili
Vs: Kokemuksia, niitä kivuliaita ja niitä ihania!
« Vastaus #480 : Toukokuu 07, 2014, 01:11:31 »
^
Kilpailuviettini heräsi tuon takia ja sain lisää motivaatiota pelata DDC:n läpi jollain muulla kuin Reimu A:lla. Lopputulokseenkin olen ihan tyytyväinen, joten kiitokset lienevät paikoillaan.

Spoiler (click to show/hide)

Eikisama95

  • Osa-aikais Nooblord
  • Punainen Keiju
  • *****
  • Viestejä: 347
  • Tervetuloa perseeseen poeka!
    • Profiili
Vs: Kokemuksia, niitä kivuliaita ja niitä ihania!
« Vastaus #481 : Toukokuu 07, 2014, 05:46:58 »
^ Gz. Ens kerralla kun ite runnaan DDC:tä ni pitää olla varovaisempi sen Sukunan suurennus spellin kanssa, tuli 2 turhaa kuolemaa siinä, koska luulin pommisormea nopeammaksi, enkä odottanut säheltäväni siinä.

DDC:n ja töhöpelien pistesysteemiä ylipäätään en varsinaisesti oo koskaan ymmärtänyt. Kuseeko pisteitä paljonkin jos kuolee? Ja sit ku katoin mm. cactun EoSD scoretus striimiä, ni huomasin että jotkut spellit (tai nonspellit, en muista) pommitettiin tarkotuksella, näinollen myöskin kysymys: Miten pommitus vaikuttaa spellien ja nonspellien pisteisiin?


Nyt ku pääsykokeet on ainakin väliaikaisesti pois jaloista nii voisin ruveta mahdollisesti harjottelemaan joko PCB:tä tai UFO:a.
IN:n extra alkanut myös kiinnostaa, mutta sitten taas toisaalta ei minkäänlaista hajua miten osa Moksun spelleistä pitäisi mennä. Joskus muistaakseni munkilla päässyt toisiks tai kolmanneks viimeseen asti.
Ja 14.3 lähestyy kanssa :3 sekin pitää koeajaa.
It's payday fellas
Spoiler (click to show/hide)

Vee

  • Finnish TV persona and musician
  • *******
  • Viestejä: 460
  • I'm no fun
    • Profiili
Vs: Kokemuksia, niitä kivuliaita ja niitä ihania!
« Vastaus #482 : Toukokuu 07, 2014, 06:16:12 »
Scorettaminen vaihtelee aika paljon pelin mukaan, samoin se kuinka paljon kuolemat tappavat pisteitä. Esim. MoF pitää pelata täysin kuolematta, kun taas EoSD kuluttaa resurssit nolliin saakka.

En jaksa ruveta juuri nyt kirjoittamaan itse rautalankaa eri pisteytystsydeemeistä, joten tyydyn linkkaamaan sinulle wikiä:
DDC
EoSD (kohta "Star Items" selittää, miksi Cactu pommittaa nonspellejä)

Muistakin peleistä löytyy aika hyvää yleisinformaatiota ks. sivustolta.

-

Mokoun iskuihin on lähes kaikkiin joku lähestymistapa, tai kikka, jonka tajuaminen helpottaa pelaamista suuresti. Replayitä katsomalla ja/tai spell practicea höyläämällä saa aika hyviä tuloksia aikaan.  Resursseja jaetaan kanssa aika paljon, eli parempi pommittaa suht. vapaalla kädellä, periaatteessa voit käyttää pommin jokaiseen iskuun ja silti läpäistä tason.

Voin toki koittaa neuvoa/keskustella enemmän, mutta teen sen mieluummin vaikka irkissä (minut tavoittaa ainakin kanavalta #touhou.fi), tai yksityisviestin kautta.
Marked for deletion (old).

Eikisama95

  • Osa-aikais Nooblord
  • Punainen Keiju
  • *****
  • Viestejä: 347
  • Tervetuloa perseeseen poeka!
    • Profiili
Vs: Kokemuksia, niitä kivuliaita ja niitä ihania!
« Vastaus #483 : Toukokuu 07, 2014, 06:49:47 »
^ Kiitos jälleen kerran asioiden selventämisestä ja neuvoista.

IN Extrasta vielä: mm. Forgiveness "Honest Man's Death" on yksi näistä jotka ei suju. Kaiketi siis tuo laaseri tappaa mikäli ei ole Mokoun alla(?)
Toinen mihin tajusin nyt kiinnittää huomiota, mutten silti ymmärrä kokonaan on Deathless "Xu Fu's Dimension", välillä lentävät kortit tappaa, välillä ei (vaikka olisi hitboxin päällä, miksi näin?
Spoiler (click to show/hide)
Yksi asia minkä tosin opin vasta kun tuon videon katsoin oli se että Mokou ampuu myös noita perus suippoja danmakuja, jotka on todennäköisesti se, mihin olen joka kerta kuollut tuossa.
(En siis oikeasti ole edes huomannut niitä tuon Swastikan alta)
(Ja huomasin vasta jälkikäteen että mainitsit privamessagetuksen/ircin, hups)
It's payday fellas
Spoiler (click to show/hide)

Hagane productio

  • Illuusiokonduktööri
  • Midboss
  • ****
  • Viestejä: 847
  • 僕と一緒に遊ぶ?じゃあ死ぬ気で頼むよ
    • Profiili
Vs: Kokemuksia, niitä kivuliaita ja niitä ihania!
« Vastaus #484 : Toukokuu 07, 2014, 08:23:27 »
^ Forgiveness "Honest Man's Death" on se spell josta pidemmälle mie en oo päässy. Replayta jos jonkinmoista on tullut katsottua mutta en silti tajua miten vitus onnistun kuoleen siinä jos ja kun sinne asti pääsen. Ja tuo Deathless "Xu Fu's Dimension" on kans yks johon tulee helposti jäätyä jumiin, jos ei oo kamala munkki. Ehkä sitten joskus. Jos pelaisi hieman useammin ja tahkois samaa paskaa koko ajan niin tuloksia voisikin tulla. Nää teidän postailut tänne cleareista kyllä kuitenkin jollain tapaa motivoi, mutta ei kuitenkaan tarpeeksi :'D

Error 424

  • Discordin Diktaattori
  • Punainen Keiju
  • *****
  • Viestejä: 343
  • yea ♪
    • Profiili
Vs: Kokemuksia, niitä kivuliaita ja niitä ihania!
« Vastaus #485 : Toukokuu 07, 2014, 10:53:47 »
Forgiveness "Honest Man's Death" on yks niitä kortteja joita en ole vielä vissiin kertaakaan clearannut. Jonkinlainen ymmärrys siitä mekanismista on, että mikä tappaa ja mikä ei, mutta silti onnistuu aina jotenkin kusemaan sen.
Deathless "Xu Fu's Dimension" toisaalta on, ainakin omasta mielestäni, Mokoun helpoin kortti. Border-teamilla ainakin selviää kentän pohjaa raapien ja välillä sivuttain hivutellen.
Eniten ongelmia IN extrassa tuotti Hourai "Fujiyama Volcano". Siinä ei vaan tunnu olevan minkäänlaista toimivaa taktiikkaa, jolla sen saisi helposti clearattua, tai sitten en vaan tajua sitä kuten en tajunnut Nuen Nue Sign "Undefined Darkness":a.

cactu

  • Sininen Keiju
  • **
  • Viestejä: 89
    • Profiili
Vs: Kokemuksia, niitä kivuliaita ja niitä ihania!
« Vastaus #486 : Toukokuu 09, 2014, 15:15:19 »
Honest man's death on nimen mukaan speka joka tappaa jos yrität sitä järjen mukaan väistellä. Laaseri spawnaa siihen kohtaan jossa olit kun se alkoi spawnaamaan, joten jos yrität sitä mennä karkuun niin kuolet. Joten, koska se spawnaa siihen missä olit niin voit ovelasti liikkua laaseria kohti ja selvitä hengissä. Xu Fu:n voi selvitä ruudun pohjalla Border tiimillä kuten Error 424 sanoi, mutta muilla tiimeillä se ei onnistu. Jos käyttää border tiimiä niin vain punaiset padit voivat osua sinuun, joten kiinnitä niihin huomiota.

EoSD scoretus toimii lähinnä tälleen, käytä pommeja ja kuolemia grazettamiseen tasojen aikana, ja sitten kun on korkea graze stagen lopussa niin pommitat jonkun spellcardin nurkassa joka syöksee paljon pateja lyhyen ajan sisällä. Korkealla graze arvolla ne kaikki padit sitten antavat paljon pisteitä star itemeiden muodossa, ja toistat tätä kunnes resurssit loppuu ja peli on läpäisty. EoSDissa tällainen milkkaus keskittyy lähinnä stage kolmoseen ja vitoseen, koska niissä on paljon tällaisia spellejä, ja on mahdollista saada paljon grazea stagejen aikana.

On the other hand...

Sain tuollaisen scoren EoSD normaalissa. Tarkoitus olisi saada se vähintään 335 milliä, jolla tippuisi tähti royalflaren scoreboardeilla.

xxvan

  • Keiju
  • *
  • Viestejä: 26
  • Utsuho on ihan jees, praise the nuclear bird!
    • Profiili
    • To Aru no blog that posts stuff
Vs: Kokemuksia, niitä kivuliaita ja niitä ihania!
« Vastaus #487 : Toukokuu 11, 2014, 01:24:21 »
Meikälle sattui näin.

Tässä pari viikkoa sitten latasin suurimman osan töhöstä takaisin koneelle ja hyppä suoraan kymppiin koska Utsuho. Ihme ja kumma pärjäsin aika hyvin ruosteisilla taidolla. Tämä oli easy modella, en oo tarpeeks hardcore xD

Mutta joo, pieniä kauhun hetkijä Yuugin toisella loitsukortilla mutta hyvin selvis nelos tasolle. Sitten se kissa tuli.. Rin mä tykkään susta niin mutta samalla vihaan sua. Muutama kauhunhetki kissan kanssa ja hengähsdystaukojen jälkeen Satori tuli vastaan ja meni nurin aika nopsaan. Voin jo melkein maistaa kohtaamisen Utsuhon kanssa.

Taso 5, Rin taas. Cat Sign "Cat's Walk"  Cat Sign "Cat's Walk"  Cat Sign "Cat's Walk" ....

Ja siihen se tyssäs nyt vähäksi aikaa, jotenka siirrying töhö 13 Dork Desires (Kolmentoista jengi on niin täynnä söpöjä dorkia)

Eikisama95

  • Osa-aikais Nooblord
  • Punainen Keiju
  • *****
  • Viestejä: 347
  • Tervetuloa perseeseen poeka!
    • Profiili
Vs: Kokemuksia, niitä kivuliaita ja niitä ihania!
« Vastaus #488 : Toukokuu 19, 2014, 18:58:52 »
Spoiler: Tulihan se sieltä (click to show/hide)
Kaikkein vaikeimmaksi omalla kohdalla osoittautui 10-6, noin puoli tuntia opettelua että missä vaiheessa laaserit tulee pystysuunnassa ruudun keskeltä jne jne.
Remilian puukkospäm menikin suht helposti Lanternilla ja vasarasubilla, siinäkin tosin ajoitus oli tuskaa
It's payday fellas
Spoiler (click to show/hide)

cactu

  • Sininen Keiju
  • **
  • Viestejä: 89
    • Profiili
Vs: Kokemuksia, niitä kivuliaita ja niitä ihania!
« Vastaus #489 : Toukokuu 25, 2014, 08:29:03 »


... vittu

Eikisama95

  • Osa-aikais Nooblord
  • Punainen Keiju
  • *****
  • Viestejä: 347
  • Tervetuloa perseeseen poeka!
    • Profiili
Vs: Kokemuksia, niitä kivuliaita ja niitä ihania!
« Vastaus #490 : Toukokuu 25, 2014, 13:05:25 »
Pääsin nyt sen TD:n Reimullakin, laitan kuvaa jahka pääsen ensi viikolla kotiin.
It's payday fellas
Spoiler (click to show/hide)

Mia

  • Kohtalo-Touhou
  • Midboss
  • ****
  • Viestejä: 850
    • Profiili
Vs: Kokemuksia, niitä kivuliaita ja niitä ihania!
« Vastaus #491 : Toukokuu 29, 2014, 16:02:05 »
Mihin kuolen???

Pelasin TD:tä ja onnistuin pommittamaan 1/20 kerrasta kun tuli osuma. Noista kuolemista tasan yhden osasin ennakoida... Joten ei mennyt TD normal läpi Sanaella eikä Mamizou Youmulla.

Sanottakoot vielä että kiva kun TD extran alkupätkän pärjää helposti jos pääsee kentän yläpäähän istumaan Youmulla. Jos se taas ei onnistu niin se alkupätkä menee ihan mahdottomaksi ja joutuu helposti pommittamaan.

Edit: Huomasin että minulla oli Lunatic-spellcardit unlockattuina joten päädyin harjoittelemaan niitä. Suurin osa Mikon spekoista on läpipäästävissä joskin harjoittelua vaativia, mutta yksi niistä tuntuu ihan mahdottoman vaikealta: Treasure: "Prince Shotoku's Out-of-Place Artifacts" (se missä on sinisiä palloja pyörimässä taustalla). Pääsin ensimmäisen aallon läpi 1/10 yrityksestä ja pitäisi kai selvitä ainakin n. 6 aaltoa. On se diskopallospekakin vaikea mutta ei näin vaikea.
Pusi pusi ja cosplay

Vee

  • Finnish TV persona and musician
  • *******
  • Viestejä: 460
  • I'm no fun
    • Profiili
Vs: Kokemuksia, niitä kivuliaita ja niitä ihania!
« Vastaus #492 : Toukokuu 30, 2014, 00:25:45 »
Tuo on yksi Mikon helpoimmista iskuista, muistaakseni.

etsit sinisestä pallospämmistä sen ruudulle ilmestyessä kolon ja menet siihen, pyörit bossin ympäri kolon mukana kunnes aalto loppuu. Rinse and repeat.
Marked for deletion (old).

Eikisama95

  • Osa-aikais Nooblord
  • Punainen Keiju
  • *****
  • Viestejä: 347
  • Tervetuloa perseeseen poeka!
    • Profiili
Vs: Kokemuksia, niitä kivuliaita ja niitä ihania!
« Vastaus #493 : Toukokuu 30, 2014, 15:46:50 »

Täsä nyt tää Reima
It's payday fellas
Spoiler (click to show/hide)

Larre

  • Vieras
Vs: Kokemuksia, niitä kivuliaita ja niitä ihania!
« Vastaus #494 : Toukokuu 31, 2014, 19:24:05 »
Meni äsken DDC:n Extra stage läpi Sakuya A:lla. Nyt ois siis 6-14 hardit ja extrat putsattu (paitsi 9 jota en ole jaksanut hardilla vielä vääntää). Hyvä kyllä huomata että on edes vähän oppinut näitä pelejä pelaamaan, joskus kun ekaa kertaa pääsin Flandrea vastaan niin mietin etten tuu kyllä koskaan pääsemään sitä läpi.
Seuraavana sitten reality check tuosta oppimisesta EoSD Lunaticin parissa...