Vai että tälläistä (kun alan nyt kirjottelemaan tätä, niin kattolamppi pimahti. Oi saatana tää vaikuttaa jo nyt pahalta, mutta menkööt. Tää tulee olemaan pienin aihe listalla, miksi joutuisin helvettiin.)
jos nyt ollaan ihan asiallisia ja mietitään tätä silleensä kivan rationaalisesti, niin eikös kirkko kaiva tässä suoraan omien jalkojensa alta maata pois ja oikein urakalla. Tai siis, kirkkohan mainostaa itseään suvaitsevaisena ja rakastavana yhteiskunnan osana ja tähänhän kiteytyy koko luterilainen oppimmekin. Rakkaus ja tasa-arvo, mutta kun kirkko alkaa itse muuttelemaan sitä mikä on tasa-arvoa ja mitä tai ketä saa rakastaa alkaa se olemaan vähän liian hämärää hommaa. On myös outoa miten kirkko alkaa näinkin suorasanaisesti kritisoimaan ihmisten seksuaalisia vakaamuksia. Onhan se nimittäin täytin jokaisen ihmisen omia asioita, mitä hän tekee, uskoo tai mistä hän pitää. Eikä näitä asioita saa sotkea Raamattuun, tai siihen mitä siellä lukee. Jokaisen tulisi tehdä omat päätöksensä siitä, minkä näkee ja kokee itsellensä parhaaksi. Onko siis kirkolla tai kenelläkään kirkkoon kuulluvalla mitään sanottavaa homoseksuaaleille heidän asemastaan yhteiskunnassa? Omasta mielestäni ei paljokaan paskaakaan. Onkohan kirkolla tässä takana pyyteetön huoli ihmisistä ja heidän tekemisistään vai pistävätkö he taas kerran nokkansa sinne mihin se on a) aivan liian suuri ja b) mihin se ei kuulu tipan vertaakaan?
Tässä vapaassa 2000-luvun maailmassa ei kylläkään kirkolla ole kovinkaan paljoa sananvaltaa ihmisissä, enkä siis itse näe tätä kampanjaa kovinkaan suurena "uhkana" kellekkään. (paitsi ehkä huonosydämmisille papeille) mutta onhan se hitusen autonta alkaa moittimaan ihmisiä ja paasaamaan pelastuksesta, mihin suurinosa suomalaisista ei edes usko.
Tiedä häntä sitten oikeasti mitä tuolla tapahtuu, mutta minä olen kantani ottanu, sitä puolustan ja siinä minä myös pysyn, enkä liikahda milliäkään.