~Onko jo joulukalenteri valmiina?
No kyllähän mulla, sekä isällä että äitillä. Muutama vuosi takaperin sekaannusten takia meillä oli kolme suklaakalenteria kummallakin yhtä aikaa. Se oli iloista aikaa 8D
~Mitä toivot lahjaksi?
PSP ja sille muistikortti aivan ehdottomasti, niin kuin Suiggari sanoi. Leffaliput on kivoja, niin voisi vaikka tarjota ihmisille ja mennä ihmettelemään uutuuksia, kun niitä hyviäkin on tulossa.
~Kenen kanssa/miten vietät joulua?
Isällä vietetään tänä vuonna, se on mukavaa se. (lol luette vain Suiggarin viestin, niin tiedätte miksi)
~Tykkäätkö jouluruoasta?
Kinkku omnomnomonom. Porkkanalaatikko hädintuskin, piparit ja joulutortut on pakollista ihanuutta. Isällä on myös tapana tuoda joulupöytään maksapasteijaa ja juustoja, niitä on ihana maistella joululimpun kanssa.
~Ostatko lahjoja?
Tästä mulla on tällä hetkellä kauheat jaakobinpainit, tiedän, että kaveri taitaa hankkia kivat lahjat ja on jo tämän kuun alusta asti niitä ihan innoissaan mietiskellyt. Vähän olen itsekin pohdiskellut. Tuntuu vain kauhean itsekkäältä kun osa mahd. joululahjarahoista menee julmasti cosplaytarkoituksiin. Piirrän varmaan joillekin lahjani, kun taas tutuimmille ostan jotain pientä ajatuksen kanssa. Onneksi näin vanhemmiten osaa arvostaa ajatusta enemmän kuin itse lahjaa.
~Odotatko joulua?
No totta munassa. Se on ainakin meidän isän puolen perheelle ihan oikeasti mahdollisuus ottaa rauhallisesti perheen kanssa hösöttämättä ympäriinsä. Äitin luona taas stressiä, stressiä kaikkialla, puhumattakaan jouluvisiiteistä pitkin kyliä.
Itselleni joulu on paras juuri rauhoittumisen aikana, kun ei tarvitse kaiken sen typerän ja turhan stressin jälkeen enää murehtia mistään viikkoon, pariin ja voi palata vähäksi aikaa taas lapseksi ja nostalgisoida niin maan perkeleesti.