Kirjoittaja Aihe: Pakollinen joululanka  (Luettu 110498 kertaa)

Miss Alice

  • Puoli-Yōkai
  • *
  • Viestejä: 553
  • Ghostly Gardener
    • Profiili
Vs: Pakollinen joululanka
« Vastaus #30 : Marraskuu 28, 2011, 10:39:26 »
~Onko jo joulukalenteri valmiina?
No kyllähän mulla, sekä isällä että äitillä. Muutama vuosi takaperin sekaannusten takia meillä oli kolme suklaakalenteria kummallakin yhtä aikaa. Se oli iloista aikaa 8D

~Mitä toivot lahjaksi?
PSP ja sille muistikortti aivan ehdottomasti, niin kuin Suiggari sanoi. Leffaliput on kivoja, niin voisi vaikka tarjota ihmisille ja mennä ihmettelemään uutuuksia, kun niitä hyviäkin on tulossa.

~Kenen kanssa/miten vietät joulua?
Isällä vietetään tänä vuonna, se on mukavaa se. (lol luette vain Suiggarin viestin, niin tiedätte miksi)

~Tykkäätkö jouluruoasta?
Kinkku omnomnomonom. Porkkanalaatikko hädintuskin, piparit ja joulutortut on pakollista ihanuutta. Isällä on myös tapana tuoda joulupöytään maksapasteijaa ja juustoja, niitä on ihana maistella joululimpun kanssa.

~Ostatko lahjoja?
Tästä mulla on tällä hetkellä kauheat jaakobinpainit, tiedän, että kaveri taitaa hankkia kivat lahjat ja on jo tämän kuun alusta asti niitä ihan innoissaan mietiskellyt. Vähän olen itsekin pohdiskellut. Tuntuu vain kauhean itsekkäältä kun osa mahd. joululahjarahoista menee julmasti cosplaytarkoituksiin. Piirrän varmaan joillekin lahjani, kun taas tutuimmille ostan jotain pientä ajatuksen kanssa. Onneksi näin vanhemmiten osaa arvostaa ajatusta enemmän kuin itse lahjaa.

~Odotatko joulua?
No totta munassa. Se on ainakin meidän isän puolen perheelle ihan oikeasti mahdollisuus ottaa rauhallisesti perheen kanssa hösöttämättä ympäriinsä. Äitin luona taas stressiä, stressiä kaikkialla, puhumattakaan jouluvisiiteistä pitkin kyliä.

Itselleni joulu on paras juuri rauhoittumisen aikana, kun ei tarvitse kaiken sen typerän ja turhan stressin jälkeen enää murehtia mistään viikkoon, pariin ja voi palata vähäksi aikaa taas lapseksi ja nostalgisoida niin maan perkeleesti.
Dead bodies having a nice flower-viewing! How elegant.

Anakichi

  • Vieras
Vs: Pakollinen joululanka
« Vastaus #31 : Marraskuu 29, 2011, 21:05:20 »
~Onko jo joulukalenteri valmiina?
on, mutta vaan kuvallinen koska dieetti :p

~Mitä toivot lahjaksi?
rahaa rahaa rahaa rahaa...ja piirustustarvikkeita ja sanoinko jo rahaa?

~Kenen kanssa/miten vietät joulua?

äidin. and that's enough

~Tykkäätkö jouluruoasta?
kinkku on hyvää..ja porkkanalaatikko..siihen se jää

~Ostatko lahjoja?
ainakin yhdelle tärkeälle ihmiselle olen suunnitellut hemmottelupaketin, mutta kaikki raha meneekin sitten siihen ,eli teen itse

~Odotatko joulua?

se vaihtelee juuri nyt en kamalasti

Pitchin

  • Master Lurker
  • Yōkai
  • **
  • Viestejä: 675
  • The Typotin
    • Profiili
    • Artblogin tapane
Vs: Pakollinen joululanka
« Vastaus #32 : Marraskuu 29, 2011, 21:24:07 »
~Onko jo joulukalenteri valmiina?
Se perus aamulehden joulukalenteri on, vähän akhden paikkeilla menee ttä ostaisinko nyt sen suklaakalenterin ihelleni vai en
~Mitä toivot lahjaksi?
Vaikka mitä kuulkaas. Uuden prossujärjestelyn saan varmaan hankittua koneeseen ennen joulua mutta jos en nii sit se, tartteen lisää pro markereita ku vanhat alkaa kuivua, muita piirtovälineitä ja suklaakaan ei ois pahitteeks. Nii ja raha.

~Kenen kanssa/miten vietät joulua?
Perhe raahannee miut taas tuonne Pohjois-Karjalan perämetsään sukulaisten keskelle *huoh*

~Tykkäätkö jouluruoasta?
Kinkku ovo Herneet ovo Kinkku ovo Glögi ovo Joulusuklaa/-pähkinäsekoitukset ovo Eli joo ovo

~Ostatko lahjoja?
Luulen että laittanevat mut jotain serkuille hankkimaan..... Kavereille vois heittää vaikka Hermannikakun taikinaa pitkästä aikaa :"3

~Odotatko joulua?
Juuuuh ovo
There's a very fine line between not listening, and not caring. I like to think that I walk that line every day of my life.

Mia

  • Kohtalo-Touhou
  • Midboss
  • ****
  • Viestejä: 850
    • Profiili
Vs: Pakollinen joululanka
« Vastaus #33 : Marraskuu 30, 2011, 13:28:56 »
Koska on jo lumetkin maassa ja alle viikon päästä joulukuu niin pakollinen joululanka x3
Eipä muuten olekaan täällä Helsingissä :--D


~Onko jo joulukalenteri valmiina?
Ei... ei vielä.

~Mitä toivot lahjaksi?
Enpä osaa oikein päättää. Kaikenlaista haluaisin mutta aika suuri osa vaatia multa jotain taustatutkimusta tai muuten vaan ostoon osallistumista. Jotain täältä varmaan päätyy listalle: Reilunkokoinen MicroSD-muistikortti, parranajokone, meikkejä, vaatteita, Nukkesyndrooman mainitsema Joka tyypin kaavakirja.

~Kenen kanssa/miten vietät joulua?
Perheen kanssa. Joulupäivänä sitten taas perinteinen sukulaispäivällinen isoisän luona.

~Tykkäätkö jouluruoasta?
Laatikot? Nääh. Perunamuusi (perunalaatikon sijaan koska äiti oppi että perunamuusi kelpaa paremmin XD) herneiden ja pippurikastikkeen kera, rosolli kastikkeineen (ja ehkä kinkkukin)? Juu! Piparkakut ja glögi? Juu!

~Ostatko lahjoja?
Kaipa mie perheen lisäksi ainakin yhdelle kaverille jotain ostan tai teen.

~Odotatko joulua?
Jossakin määrin.
Pusi pusi ja cosplay

Satori

  • sādhuばあちゃん
  • Punainen Keiju
  • *****
  • Viestejä: 304
  • pullantuoksuinen kotiäiti
    • Profiili
Vs: Pakollinen joululanka
« Vastaus #34 : Marraskuu 30, 2011, 16:04:50 »
~Onko jo joulukalenteri valmiina?
Ei oo >___<' Pitänee käydä tänään ostamassa!

~Mitä toivot lahjaksi?
Emt. kun en mitään isompaa tarvi... Haluaisin vain Rauhaa Päälle Maaaan ;_____;

~Kenen kanssa/miten vietät joulua?
Tyttiksen kanssa kotona syömisen, juomisen ja yleisen chillailun merkeissä.
Tyttiksen porukoilla kävästään vetämässä napa täyteen safkaa.

~Tykkäätkö jouluruoasta?
Kinkku on joulupöydän Kekkonen!

~Ostatko lahjoja?
Muutamalle lähipiirissä ehkä jotain pientä.
Kaupallinen CocaColajoulupukkihäsläysjoulu ei oikeen ole mun juttu.
Olen enemmän perinteisen, rauhallisen joulun kannalla.

~Odotatko joulua?
Kaiketi kyllä.
------ "Puolueemme nojaa vahvasti valtionshintōlaisiin perusarvoihin! Rötöstytöt kuriin!"

Anakichi

  • Vieras
Vs: Pakollinen joululanka
« Vastaus #35 : Marraskuu 30, 2011, 19:26:45 »
onko teillä muuten jonkinlaisia joulutraditioita?

meillä on tapana toteuttaa tismalleen samat asiat tismalleen samaan aikaan joka joulu, siis äitini luona

en kestä sellaista

me puemme hienot vaatteet päälle, aamulla katsotaan lumiukko-animaatio ja sitten joulurauhan julistus. sitten on tuntitolkulla turhaa ja tylsää perhetoimintaa, eli istumme olohuoneessa emmekä tee mitään. kavereita on turha edes kuvitella tapaavansa. koska joulu on äidille tärkeä. haha. kello 20.00 aletaan syödä jouluruoka, joka alkaa puurolla ja sitä kauhotaan niin kauan että se hemmetin manteli löytyy...

sitten syödään jouluruoka järjestyksessä

laatikot

kinkku

peruna/makaroni

rosolli

sitten yhdeksästä puoli kymmeneen avataan ja ihastellaan lahjoja, jonka jälkeen pitääkin jo painua pehkuihin

huraa.

isän luona tosin on aina vähän erilainen joulu :3

harmikseni tämä joulu on äidin luona.

Tuomiorovasti

  • Vihreä Keiju
  • ***
  • Viestejä: 142
  • Jaan tuomiota.
    • Profiili
Vs: Pakollinen joululanka
« Vastaus #36 : Marraskuu 30, 2011, 20:00:48 »
Tämän perheen joulutraditiot on aikalailla siinä että joulukinkku löytyy aina, isä tykkää ostella erilaisia levitejuustoja pöytään ja veljet vaimoineen ja lapsineen tulee sitten tänne. Paketit aukastaan sitten kun pukki tulee. Siinäpä se oli tylsästi kiteytettynä :- D Mutta tykkään meidän joulusta 8)

Anakichi

  • Vieras
Vs: Pakollinen joululanka
« Vastaus #37 : Marraskuu 30, 2011, 20:02:15 »
otin varaslähdön-söin kinkkua

 8) 8) 8)

J_onn_e

  • Tokyo Metropolitan Police Special Vehicle Section 2, Division 2.
  • Miko
  • ***
  • Viestejä: 1 003
  • Shinohara Heavy Industries AV-98 Ingram
    • Profiili
    • Get money
Vs: Pakollinen joululanka
« Vastaus #38 : Marraskuu 30, 2011, 20:03:41 »
otin varaslähdön-söin kinkkua

 8) 8) 8)
so hardcore

Millenium

  • Not-so-Sagacious Spirit
  • Extra Boss
  • ******
  • Viestejä: 1 016
  • Chang'e, are you watching?!
    • Profiili
Vs: Pakollinen joululanka
« Vastaus #39 : Marraskuu 30, 2011, 20:12:39 »
Eipä meillä mitään ihmeellisiä joulutraditioita ole. Yleensä olen isomummoni tai äidin serkun talossa päivää ennen joulua ja lähdetään tapaninpäivän jälkeen kotiin. Muuten ihan kivaa mutta kun äiti joutuu jäämään kotiin koirien takia ja isomummo asuu Hämeenlinnassa. Viime joulun olin tosin kotona, ja saatan olla tänäkin jouluna.

Kougyoku

  • joku nolo
  • Puoli-Yōkai
  • *
  • Viestejä: 527
  • (´・ω・`)
    • Profiili
Vs: Pakollinen joululanka
« Vastaus #40 : Marraskuu 30, 2011, 20:37:30 »
Meillä on sellaset traditiot et ku herään siinä ~11-12 aikoihin nii sit koristellaan kuusi ja syyään puuroo ja se joka saa mantelin saa avata yhen lahjan >:3 Sit päivä meneeki randomisti jotai tekiessä ja sit illalla avataan lahjat. Tai jos mummolla on ne suvun ruokajuhlat sillon nii sit mennään päivällä sinne~ (isän puolen suku kokoontuu syömään jotai jouluateriaa mummolaan)

nukkesyndrooma

  • röyhelöperse
  • Suurkeiju
  • ******
  • Viestejä: 473
  • Alisuoireyhtymä
    • Profiili
Vs: Pakollinen joululanka
« Vastaus #41 : Marraskuu 30, 2011, 21:15:46 »
otin varaslähdön-söin kinkkua

 8) 8) 8)
Pistän paremmaks - ekat joulutortut lokakuussa XD

Traditioita ei pahemmi oo, jos lahjoja on ni ne availlaa joskus 17-18 aikoihi, välil myöhemmi, ruoka syödään sitku on nälkä ja sit kaikki painuu takasin datistelemaan. REAL XMAS
Tosin jos ollaa veljen tykönä ni sitte toi riitti kestää ainaki yheksään saakka :'D syödään parin tunnen välein ja pelataan bingoo, jeejee.

Mia

  • Kohtalo-Touhou
  • Midboss
  • ****
  • Viestejä: 850
    • Profiili
Vs: Pakollinen joululanka
« Vastaus #42 : Marraskuu 30, 2011, 22:22:51 »
otin varaslähdön-söin kinkkua

 8) 8) 8)
Pistän paremmaks - ekat joulutortut lokakuussa XD
Itse otin varaslähdön ja söin jouluruokaa jo sunnuntaina. Myös kinkkua siis. ...En tosin pystynyt pistämään Nukkista paremmaks. Tästä tuli kuitenkin jouluperinne meidän perheessä jokunen vuosi takaperin.

Jouluaattona yleensä syödään jouluruokaa joskus klo 16 jälkeen isoisän kanssa meidän luona. Sen jälkeen joku 1h taukoo ja sitten avataan lahjat, jonka jälkeen tehdään vähän mitä lystää. Joulupäivänä sitten mennään isoisän luokse ja syödään vielä äidin suvun kanssa jouluruokaa (m.m. lipeäkalaa, jota moni ei tosin syö, mukaanlukien minä :'D).
Pusi pusi ja cosplay

Kougyoku

  • joku nolo
  • Puoli-Yōkai
  • *
  • Viestejä: 527
  • (´・ω・`)
    • Profiili
Vs: Pakollinen joululanka
« Vastaus #43 : Marraskuu 30, 2011, 22:26:48 »
Tuli mieleen, että onko muilla muistoja hieman joulua edeltävästä ajasta? :'D Tuli mieleen kun joskus ykkösellä tehtiin joulunäytelmä ja olin Maria XD

Miss Alice

  • Puoli-Yōkai
  • *
  • Viestejä: 553
  • Ghostly Gardener
    • Profiili
Vs: Pakollinen joululanka
« Vastaus #44 : Marraskuu 30, 2011, 22:33:08 »
^Päiväkodissa olin Suiggarin kanssa joulukuvaelman enkelikaksikko(?), kun oli silloin vielä melko vaaleansävyiset, söötin laineikkaat hiukset. En tiedä miksi vieläkin muistan tuon, se kai boostasi egoani mukavasti kun kaikki kehuivat kuinka herttaisia pikku enkeleitä oltiinkaan XD
Dead bodies having a nice flower-viewing! How elegant.