Satunnaista yhteenvetoa projektin luonteesta johon päädyttiin~
-Ytimessään peli on lineaarisesti etenevä tietyn määrän isoon bossitaistoon päättyviä kenttiä sisältävä danmakuammuskelu.
-Pelattavia hahmoja näin aluksi vain yksi, katsotaan nyt jos toisen lisääminen nähdään tarpeelliseksi.
-Ideoin tosiaan kummallisen lämpötilagimmickin, jota toivoisin vähintään kokeiltavan. Yritän varmaan tämän luonnetta selostaa myöhemmässä postauksessa lisää.
-Kentille haetaan selkeitä teemoja ja yritetään saada ne erottumaan toisistaan.
-Ei kauhean läheistä Kalevalan pahoinpitelyä, vaikkei eeposta täysin voikaan sivuuttaa. Eli välttäkäämme suoraan hahmojen tuomista tuolta, ja keskittykäämme taruolentoihin.
-Jotka tietysti saavat nyt olla loleja. Eli noudattanemme suuressa määrin ZUNin säätämiä luonnonlakeja.
-Ja miljöö siis sijoittunee nykyaikaan, johonkin eristettyyn fantasiatodellisuuteen Gensokyon tyyliin, kenties kyseessä "ikuisuus" jonne Väinämöinenkin lähti kristinuskon tultua Suomeen.
-Keijujen roolin korvannee jokin
haltijoiden väki (mikseivät samantien ole samoja otuksia, joita eri puolilla maailmaa ja eri kielillä vain kutsutaan eri nimillä?), mutta pyrimme kentissä myös vähän suurempaan variaatioon vihollisjoukoissa.
-Loitsukortit julistettaneen kalevalanmittaan lausutuilla loitsuilla :3
-Mitä juoneen tulee, emme tavoittele mitään suhteetonta eeppisyyttä.
Ei, en ole kovin hyvä päättämään mikä kaikki oli erityisen relevanttia ja mikä ei.
Mutta nyt, porukkaa joka on sanonut haluavansa tulla tätä projektia toteuttamaan, oli tuossa palaverissa hyvinkin laihanlaisesti, enkä itse pahemmin yhteydenottoja ole saanut muuta kuin että joku haluaisi mukaan. Ja tässä pitäisi jossain vaiheessa oikeasti päättää että ketkä ovat mukana ja ketkä eivät. Olen edelleenkin sitä mieltä että pelkän foorumin käyttö tekijätiimin väliseen kommunikaatioon tulisi olemaan suoraan sanottuna perseestä, joten tarvitsemme kaikille mukaan tuleville jonkun yhteisen keskustelukanavan, olkoot tämä sitten Skype, Messenger tai irc, sekä jonkinlaisen versionhallinnan, systeemin jolla kykenee vaivattomasti jakamaan tiedostoja ryhmän kesken (esim. Dropboxin olen havainnut tähän tarkoitukseen käteväksi).