Ja nyt kaikki tulee haukkumaan lyttyyn kuinka huono olen </3
Huonous on suhteellista. Ei kenekään iisimoodopelaajan odoteta vetelevän 1CC Lunaticcejä. En minäkään pidä itseäni huonona Touhounpelaajana, vaikeen tosiaankaan pääse sille tasolle, millä ne parhaimmat pelaajat liikkuvat. - Huonous on itseasiassa pelkkä harha, joka johtuu itselleen aiheuttamistaan ylilyövistä tavoitteista.
Luin tämän, pelasin PCB itsekin pitkästä aikaa, Normal ReimuB 1CC, Happyface.
Vaikutti siltä kyllä, että viime pelistä on aikaa, borderin voi meinaan räjäyttää pomminapista, ei tarvitse bulletteja. Rescurrection Butterfly... ? Nojoo, lopussa taisi sielläpäin kädet ruveta tärisemään, kun on voitto niin lähellä.
Sinänsä Yuyukon viimoiseen spelliin PCB:ssä petyin lievästi: tuo henkiinherätetty perhonen nyt vaan on ihan liian helppo ollakseen bossin viimeinen cardi. (vrt. Scarlet Gensokyo / End of Imperishable Night: -Dawn-, -Rising World- & etc. / Mountain of Faith / Hell's Artificial Sun (..|.. spelli joka estää mua saamasta sitä Nodeaths Suika-normalia. <....<) / Flying Fantastica) Onneks Rescurrection butterfly hoidettiin loppuun IN:n Yuyukon Last Wordin muodossa; Saigyouji Flawless Nirvana on orgasmia itseään. Nojoo, lisätääs nyt sit vielä. Pelin viimeisen bossin viimeisen spellin pitäisi näyttää
tältä. Suosittelen toki lataamaan
replayn ja kuuntelemaan samalla
tätä. Mahtavuus ylittää kuvailtavan rajat. (ei siis minun pelitaitojeni mahtavuus (enemmänkin feilaus, katsoen yrityskertojen määrää <...<) vaan tuon spellin, se on vaan niin kaunis. ;_;)
Youmun spelleistä tuli mieleen, että asdfg en tiedä mitä sillä on Easyllä. (Tai en muista) Käväsen tsekkaamassa nimet, editoin jutut sit. Joop. Jos tulee mieleen, että saatan spoilata jotain/paljastaa tulevia spellejä tms, elä katso linkkejä. Pahoittelen, mikäli meinaan spoilata jotain. ;_; Eli, Youmun koko idea on hienosti pohjautua ajanpysäytykseen, kyseinen ominaisuus tekee spelleistä mahdollisia, jos ne muuten olisivat mahdottomia. (Taino, ainakin normaaleille ihmisille mahdollisia -.-')
Fasting of the Young Gaki on esimerkillinen tapa yhteen hidastuksen käyttötarkoitukseen: hidastuksen aikana väistäminen helpottuu: reagointiaika kasvaa. Bullettivyöry kannattaa siis väistää sen ajan rakenteen muuttumisen aikana.
200 Yojana in 1 Slash on mielestäni vähän erilainen, en tässä niinkään suosittelisi juoksemaan päätäpahkaa punaisiin palloihin ja koettamaan väistää niitä ajanhidastuksen aikana. Sen sijaan, kun Youmu aikaa hidastaa (ja ennenkin sitä), kannattaa kattoa, mihinpäin bulletit sinkoilevat, ja lentää kohti paikkaa, jossa näitä bulletteja on vähiten. -> Vähemmän väistettävää.
Karmic Punishment kuuluu täysin samaa patternia noudattaviin spelleihin: kun sen kerran on oppinut, ei spelli hirveän hankala ole.
Five Signs of the Deva helpottuu kanssa tämän ajanhidastuksen ansiosta. Bulletit muuttuvat samanvärisiksi ja ajan pysähtyneisyyden vallitessa sinulla on enemmän aikaa katsoa, mihin liikkua. Ks. Spellissä kannattaa mennä sinne, missä luoteja tulee vähiten, ja pysyä about paikallaan, liikkuen vain vähän.
Joo ja kerrotaan nyt ajankuluks tästäkin, vaikkei tämä mikään varsinainen saavutus olekaan. Elieli, pelailin tuossa parit spellit tarkistaakseni IN:n iisimoodoa Youmu soololla. Jottei homma olisi mennyt liian helpoksi, päätin vetää unfocusilla ja kattoa kuinka pitkälle rahkeet riittää. Tässä tilanne Kaguyan alussa:
Onnistuin sitten ihan naurettavasti kuolemaan kahteen Kaguyan nonspelliin ja missasin Rainbow Danmakun lentämällä päin autiomaan ainoaa kaktusta siinä vaiheessa, kun ks. spelliä oli jäljellä noin 3sec. D:
Tässä vielä lopputilanteesta kuva:
Joo, eli onnistuin kusemaan noi Kaguyan Last Spellitkin, joka ikisen (jopa Morning Mistin.
) Voisi ihan huvin vuoksi koittaa saako parempaa runia aikaiseksi vähän selkeämmässää tilassa ollessa.