Desu-short (Frostbite 2017)

Tämä on järjestyksessä kolmas Desucon johon olen osallistunut ja jälleen kerran erään tietyn herrasmiehen myyntipöydän luona lompakkoni alkoi itkeä verisiä kyyneleitä: asettamastani budjetista huolimatta huomasin taasen kuluttaneeni yli arvioni.

Jotkut kuluttavat varansa taidekirjoihin, figuureihin, peleihin tai hentsuun… Itse käytin varaamani rahat miltei kokonaan musiikkiin:

Yellow Zebraa oli runsaasti tarjolla.

Mitä puolestaan luentoihin tulee, Toshihiro Kawamoton haastattelu oli pienistä teknisistä ongelmista huolimatta mielenkiintoista kuultavaa; lisäksi yllätyn aina kuinka nopeasti ammattilainen pystyy tuottamaan pikkutarkan luonnoksen. Kävin myös kuuntelemassa jutustelua mangalehdistä ja animekerhoista, mutta valitettavasti ajankäytöllisistä syistä jouduin jättämään lopun väliin (ensikerralla pitänee katsella majoitus niin ei tarvitse pohtia niin paljon aikatauluja)…


Luentoja kuunnellessa tuli taas mieleeni, että voisi joskus yrittää pitää myös oman esitelmän esim. (fani)pelien kehityksestä – tosin en ole varma olisiko sellaiselle edes kysyntää…

Näin ajatustasolla luentoni käsittelisi mikä mielestäni tekee hyvän pelin ja kuinka sellainen peli käytännössä ideoidaan ja toteutetaan, kuinka peliä kannattaa mainostaa ja miten on tuon rahastamisen laita. Tekniseen aspektiin en ota niinkään kantaa sillä se on loppuen lopuksi makukysymys millä kielillä ja kirjastoilla pelien parissa puuhailee.

Koska Touhou on lähellä sydäntäni, sitä voisi käyttää luennon viitekehyksenä sillä laajasta fanikulttuurista johtuen se vilisee runsaasti hyviä ja huonoja esimerkkejä.

Kategoria(t): Conit, Ei kategoriaa, Touhou. Lisää kestolinkki kirjanmerkkeihisi.

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

*

Voit käyttää näitä HTML-tageja ja attribuutteja: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>