Magus in Mystic Geometries on D.N.A Softwaresin vuonna 2008 julkaisema Geometry Wars klooni, missä Patchouli Knowledge puolustaa Gensokyota Makailta… Monista muista fanipeleistä poiketen pelaaja ohjaa hahmoa WASD-painikkeilla ja hiirellä: lisäksii ZUN on säveltänyt yhden pelin kappaleista.
Rakenteeltaan Magus in Mystic Geometries on hyvin yksinkertainen…
Peli koostuu kuudesta jatkuvasti vaikeutuvasta tasosta, joissa ei ole lainkaan loppua: ideana tasoissa on pysyä mahdollisimman kauan hengissä ja kerätä pisteitä seuraavan tason avaamiseksi (pisteiden perusteella pelaaja voi myös saada pronssisen, hopeisen tai kultaisen mitalin). Pisteitä saa tuhoamalla erilaisia vihollisia ja niiden määrä riippuu kerätyiden esineiden antamasta kertoimesta (kerroin resetoituu kuollessa). Jokainen taso on erilainen muodoltaan.
Vastuksia pelissä on vain yksi, Shinki, joka esintyy tasossa viisi…
Vaikka Magus in Mystic Geometries on sisältönsä puolesta lyhyt peli, pelattavaa siinä riittää jos aikoo saada kaikista tasoista kultaisen mitalin sillä peli on todella vaikea… Osittain tämä johtuu siitä, että jos pelaaja ei pysy koko ajan liikkeessä niin vihollinen suurella todennäköisyydellä ilmestyy suoraan pelaajan päälle (liikkuessakin se riski on olemassa).
Tästä huolimatta suosittelen Magus in Mystic Geometriesiä kaikille, sillä se on juuri sellaista leppoisaa ajanvietettä johon voi kuluttaa minuutin jos toisenkin kahvitaukojen lomassa… Kun peliin viimein pääsee sisään ja onnistuu avaaman pari ensimmäistä tasoa mitalien ja ennätyspisteiden kerääminen tempaa mukaansa.