Aloittaakseni uuden vuoden blogistina(?), päätin kirjoittaa lyhyen kuvauksen siitä mitä aion seuraavaksi tehdä…
Ensi viikolla tulen kirjoittamaan esittelyn Antinomy of Common Flowerista (suosittelen kokeilemaan jos Urban Legens in Limbo viihdytti) ja sen jälkeen loogisesti jatkan esittelyjen sarjaa kahdella aiemmalla Touhou-tappelupelillä.
Tässä kuussa aloitan myös viimein sen paljon puhutun kirjoitussarjan pelikehityksestä.
Ideana olisi kirjoittaa joka kuukausi yksi artikkeli, jossa pohdin peligenren ja työkalujen valinnan kaltaisia asioita samalla kuin pidän eräänlaista päiväkirjaa pelikehityksestä: Tavoitteena tässä olisi, että vuoden lopussa 12 kuukautta ja artikkelia myöhemmin meillä on valmis pikkupeli pelattavaksi. Tässä tosin tulee huomata, että kirjoituksissani tulen käsittelemään ohjelmointia vain yleisellä tasolla, eli koodiin emme sukella (pseudokoodia tosin saatan viljellä esimerkeissä), koska haluan ”oppituntieni” olevan yleispäteviä ja hyödynnettävissä huolimatta lukijan tekemistä valinnoista.
On myös mahdollista, että kirjoitan myös jonkin näköisen yhteenvedon Desuconista mutta katsotaan sitä sitten tarkemmin itse tapahtuman alla.
Yleisesti ottaen pyrin julkaisemaan uuden artikkelin viikoittain joko sunnuntaina tai maanantaina työkiireistä riippuen.
Tällä lyhyellä kirjoitelmalla toivotan kaikille hyvää alkanutta vuotta… Toivottavasti se tulee olemaan tapahtumarikas ja onnellinen.