Sarjassamme pelejä, jotka ovat liian pieniä täysimittaiseen arvosteluun mutta tarpeeksi mielenkiintoisia, jotta haluaisin tuoda ne laajempaan tietoisuuteen…
Mogu Mogu●Rumia on Top Arts Planin vuonna 2011 julkaisema shmup, jossa pääosissa on Rumia. Mielenkiintoisen siitä tekee tavanomaisesta poikkeava mekaniikka.
Pelissä on tarkoituksena ruokkia nälkäistä Rumiaa tainnuttamalla keijuja lounaaksi; kuinka kylläiseksi Rumia tulee keijusta riippuu täysin siitä kuinka monta osumaa keiju on ottanut (liika luotimäärä räjäyttää keijun). Nälkä kasvaa ajan kuluessa sekä osumaa ottaessa ja kun nälkä kasvaa liian suureksi niin peli pättyy.
Ruoan lisäksi Mogu Mogu●Rumiassa tärkeää on aallot…
Koska tasoissa on kiinteä aika, pisteytyksen kannalta on tärkeää päästä eroon keijuista mahdollisimman nopeasti, jotta seuraava aalto ilmestyy ruudulle: Toisin sanoen mitä nopeampi pelaaja on, sitä enemmän keijuaaltoja ehtii tason aikana ilmestyä. Pelaajan elämää helpottaakseen peli osoittaa aina seuraavien vihollisten tyypin ruudun alareunassa. Pomotaistelujakaan pelissä ei olla unohdettu.
Suosittelen Mogu Mogu●Rumiaa sen valtavirrasta poikkeavan shmup-mekaniikan vuoksi, mikä saa myös huippupisteiden keräämisen tuntumaan tavallista addiktoivammalta. Peli on myös erittäin värikäs ja kaunis katsella (varsinkin Rumian ilmeikkyys on ilo silmille) eikä musiikkiraidassakaan ole valittamisen aihetta. Mogu Mogu●Rumia on juuri sellaista koukuttavaa ajanvietettä, jonka parissa on helppo tuhlata vartti jos toinenkin.